Έχετε πιστωτική κάρτα με το κατάλληλο υπόλοιπο; Μπορείτε να αποπληρώσετε την εφορία ακόμη και τον Οκτώβριο του 2018 και μάλιστα άτοκα. Δεν έχετε; Υπάρχει λύση και για εσάς να «σπάσετε» το συνολικό ποσό σε 12 δόσεις και να αποπληρώσετε τον Ιούνιο του 2018. Το κακό σε αυτή την περίπτωση είναι ότι θα επιβαρυνθείτε με επιτόκιο 5% ενώ θα χρειαστεί να δηλώσετε και τα… προσωπικά σας στην εφορία.

Η παράταση στην προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έχει προεξοφληθεί όπως προκύπτει και από τα στατιστικά στοιχεία. Παρά το γεγονός ότι έχουν απομείνει μόνο τρεις εργάσιμες για να λήξει η κανονική προθεσμία, οι φορολογούμενοι δεν δείχνουν να πατάνε γκάζι. Και την Δευτέρα και την Τρίτη, υποβλήθηκαν όχι περισσότερες από 160.000 δηλώσεις ανά ημέρα. Έχουμε φτάσει στα 4,44 εκατομμύρια ηλεκτρονικές δηλώσεις και υπολείπονται ακόμη περίπου 1,8 εκατομμύρια. Αυτό που προκύπτει από τα στατιστικά των τελευταίων ημερών είναι ότι ανεβαίνει συνεχώς ο μέσος φόρος. Στα περίπου 1,8 εκατομμύρια χρεωστικά εκκαθαριστικά που έχουν υποβληθεί, προκύπτει μέσος φόρος 1050 ευρώ ενώ το ποσό ανεβαίνει συνεχώς. Προφανώς, αυτοί που έμειναν τελευταίοι είναι αυτοί που πρέπει να πληρώσουν αρκετά λες και η καθυστέρηση θα τους ωφελήσει σε κάτι.

Για να γίνει λιγότερο… πικρό το ποτήρι, δύο λύσεις υπάρχουν. Πρώτον να πληρωθεί ο φόρος με πιστωτική. Το «κόλπο» για να αποπληρώσετε το ποσό όσον το δυνατόν αργότερα, είναι να πληρώσετε την κάθε δόση σε έως και 12 άτοκες δόσεις που προβλέπει η εφορία. Έτσι, και «ενήμερος» θα είστε απέναντι στο υπουργείο Οικονομικών και οι μηνιαίες δόσεις θα γίνουν μικρότερες. Απώλειες πλέον δεν έχετε. Κάποτε, υπήρχε ένα επιχείρημα να καταβάλλετε ολόκληρο το ποσό με την κάρτα μέχρι το τέλος Ιουλίου ώστε να κερδίσετε την έκπτωση για εφάπαξ αποπληρωμή που ήταν 1,5%. Πλέον δεν υπάρχει ούτε αυτό. Ο πίνακας που ακολουθεί, δείχνει το πώς μπορεί να μεταφραστεί στην πράξη η αποπληρωμή της κάθε δόσης σε δόσεις για ένα συνολικό ποσό φόρου της τάξεως των 1500 ευρώ (σ.σ σε αυτά τα επίπεδα αναμένεται να φτάσει και ο μέσος φόρος για τα χρεωστικά εκκαθαριστικά).

Μήνας

1η δόση

2η δόση

3η δόση

ΣΥΝΟΛΟ

Ιουλ-17

41,67

41,67

Αυγ-17

41,67

41,67

Σεπ-17

41,67

41,67

83,33

Οκτ-17

41,67

41,67

83,33

Νοε-17

41,67

41,67

41,67

125,00

Δεκ-17

41,67

41,67

41,67

125,00

Ιαν-18

41,67

41,67

41,67

125,00

Φεβ-18

41,67

41,67

41,67

125,00

Μαρ-18

41,67

41,67

41,67

125,00

Απρ-18

41,67

41,67

41,67

125,00

Μαϊ-18

41,67

41,67

41,67

125,00

Ιουν-18

41,67

41,67

41,67

125,00

Ιουλ-18

41,67

41,67

83,33

Αυγ-18

41,67

41,67

83,33

Σεπ-18

41,67

41,67

Οκτ-18

41,67

41,67

ΣΥΝΟΛΟ

500,00

500,00

500,00

1500,00

Και αν δεν υπάρχει πιστωτική ή αν δεν υπάρχει υπόλοιπο; Υπάρχει η λύση του διακανονισμού που προσφέρει η εφορία.Oι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν το φόρο εισοδήματος σε 12 μηνιαίες δόσεις αντί των 3 διμηνιαίων, μέσω της πάγιας ρύθμισης οφειλών προς την εφορία. Στη ρύθμιση αυτή μπορούν να υπαχθούν οφειλές φόρου εισοδήματος, ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, τέλους επιτηδεύματος και φόρου πολυτελούς διαβίωσης. Το ετήσιο κόστος που επιβαρύνει τη ρύθμιση σε έως και 12 δόσεις ανέρχεται σε 5%.

Η υποβολή της αίτησης

Επιπλέον, ο φορολογούμενος που θα αιτηθεί τη ρύθμιση των οφειλών του, θα πρέπει να αναφέρει αναλυτικά στοιχεία για την εισοδηματική και περιουσιακή του κατάσταση. Από αυτά θα πρέπει να προκύπτει η αδυναμία του να εξοφλήσει τους φόρους του εκκαθαριστικού σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των τριών διμηνιαίων δόσεων. Επιπλέον, θα πρέπει να αποδεικνύεται η δυνατότητά του να διαθέτει από το μηνιαίο εισόδημά του ένα ποσό για την αποπληρωμή της κάθε μηνιαίας δόσης της ρύθμισης.

Η πάγια ρύθμιση διακρίνεται σε δύο κατηγορίες:

– Σε αυτήν του νόμου 4152/2013, οι αιτήσεις για την οποία γίνονται μόνο ηλεκτρονικά. Προϋπόθεση για ένταξη σε αυτήν είναι τουλάχιστον η πρώτη δόση για το φόρο εισοδήματος να είναι ληξιπρόθεσμη.

– Σε αυτή του 4174/2013, οι αιτήσεις για την οποία γίνονται μόνο στις κατά τόπους ΔΟΥ. Σε αυτήν την περίπτωση μπορούν να ρυθμιστούν τόσο ληξιπρόθεσμες, όσο και μη ληξιπρόθεσμες δόσεις.

Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

03.10.20261 λεπτ.
120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

01.10.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

23.09.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

22.09.20261 λεπτ.
Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

07.09.20261 λεπτ.
Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

31.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

28.08.20261 λεπτ.
Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

26.08.20261 λεπτ.
Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

24.08.20261 λεπτ.
Τεκμήρια διαβίωσης: Ποιοι κερδίζουν και πόσα από το «κούρεμα» σε κατοικίες
Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

21.08.20261 λεπτ.
Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

18.08.20261 λεπτ.
IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

17.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

13.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

10.08.20261 λεπτ.
Φόρος ακινήτων: Οι όροι και οι προϋποθέσεις απαλλαγής – Οδηγός της ΑΑΔΕ με ερωτήσεις και απαντήσεις
Ακίνητα: Ποια συμβόλαια περνούν από «κόσκινο»

Ακίνητα: Ποια συμβόλαια περνούν από «κόσκινο»

10.08.20261 λεπτ.