Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε χθες η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων αναφέρει ότι οι επιχειρήσεις και τα ασφαλιστικά ταμεία, μπορούν να στείλουν στην εφορία τις βεβαιώσεις με τις αποδοχές εκατομμυρίων μισθωτών και συνταξιούχων όποτε θέλουν. Αρκεί να μην εκπνεύσει η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

Γεγονός που προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη σύγχυση όσον αφορά στο πότε θα υποβληθούν φέτος οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος. Με την ίδια ανακοίνωση, η ΓΓΔΕ ουσιαστικά προανήγγειλε από τις 17 Μαρτίου ότι θα υπάρξει παράταση και στην προθεσμία υποβολής των δηλώσεων.

Συγκεκριμένα η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου εξέδωσε απόφαση για τον τύπο και περιεχόμενο της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων, της βεβαίωσης των αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα και την υποβολή αυτών με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου για το φορολογικό έτος 2014.Η Απόφαση προβλέπει ως καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης ηλεκτρονικής υποβολής του ανωτέρω αρχείου βεβαιώσεων για το φορολογικό έτος 2014 την 31η Μαρτίου 2015.

Λόγω της μη έγκαιρης ενημέρωσης (εν αναμονή της δημοσίευσης στο ΦΕΚ της ως άνω απόφασης) των αρμόδιων φορέων και επιχειρήσεων που είναι υπόχρεοι για την ηλεκτρονική αποστολή του ανωτέρω αρχείου βεβαιώσεων και προκειμένου τα παραπάνω πρόσωπα να είναι πλήρως προετοιμασμένα για την ηλεκτρονική υποβολή του αρχείου βεβαιώσεων φορολογικού έτους 2014 (ενόψει και της πληθώρας των αλλαγών που έφερε ο ν.4172/2013), ανακοινώνεται ότι η σχετική εφαρμογή για την ηλεκτρονική υποβολή των ως άνω βεβαιώσεων θα παραμείνει ανοιχτή και μετά την 31η Μαρτίου του 2015 και μέχρι την τελική ημερομηνία υποβολής δηλώσεων φορολογικού έτους 2014 ή την ενδεχόμενη νόμιμη παράτασή τους.

Φέτος στο έντυπο Ε1 για τις φορολογικές δηλώσεις θα προστεθούν 20 νέοι κωδικοί οι οποίοι ωστόσο δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί πλήρως έτσι ώστε να ενταχθούν στο ηλεκτρονικό έντυπο. Παράλληλα δεν έχει ακόμη καν ξεκινήσει η υποβολή του εντύπου Ε5 για την Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Οικον. έτους 2015 (Ο.Ε., Ε.Ε., Αστικών, Αφανών ή συμμετοχικών εταιριών, Κοινωνιών Αστικού Δικαίου και Κοινοπραξιών) που συνήθως άνοιγαν πολύ πιο πριν από το έντυπο Ε1 για τα φυσικά πρόσωπα.

Πάντως στο Ε1 αναμένονται να προστεθούν νέοι κωδικοί που θα αριθμούν περίπου τους 20.

Κάποιοι από τους νέους κωδικούς στο Ε1 είναι οι εξής:

  • Τόκοι καταθέσεων από το εξωτερικό
  • Μερίσματα από το εξωτερικό
  • Υπεραξίες από μεταβίβαση τίτλων
  • Εισοδήματα από δικαιώματα
  • Δαπάνες απόκτησης περιουσίας

Ουσιαστικά ακόμη δεν έχουν σχεδιαστεί πλήρως τα νέα έντυπα Ε1, Ε2, Ε3 και έτσι όλη η διαδικασία πάει πίσω με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος φόβος για τη ροή των εσόδων, αλλά και ο σχεδιασμός για επιπλέον έσοδα ως τον Ιούνιο με βάση τις εξαγγελίες για μπόνους σε όσους υποβάλλουν νωρίς τη φορολογική δήλωση. Το Ε1 στο taxisnet για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων αναμενεται να ανοίξει μετά το Πάσχα δηλαδή στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου.

Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε δυόμισι μήνες και συγκεκριμένα μέχρι το τέλος Ιουνίου θα πρέπει να υποβληθούν έξι εκατομμύρια φορολογικές δηλώσεις. Σε περίπτωση που υπάρξει παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, αυτό θα έχει αντίκτυπο στα φορολογικά έσοδα καθώς οι φόροι θα βεβαιωθούν μέσα στον Ιούλιο για να εισπραχθούν – σταδιακά – από τον Αύγουστο.

Τι θα πληρώσουμε στην Εφορία το 2027- Ποιοι θα δώσουν περισσότερα

Τι θα πληρώσουμε στην Εφορία το 2027- Ποιοι θα δώσουν περισσότερα

06.10.20261 λεπτ.
Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

03.10.20261 λεπτ.
120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

01.10.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

23.09.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

22.09.20261 λεπτ.
Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

07.09.20261 λεπτ.
Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

31.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

28.08.20261 λεπτ.
Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

26.08.20261 λεπτ.
Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

24.08.20261 λεπτ.
Τεκμήρια διαβίωσης: Ποιοι κερδίζουν και πόσα από το «κούρεμα» σε κατοικίες
Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

21.08.20261 λεπτ.
Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

18.08.20261 λεπτ.
IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

17.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

13.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

10.08.20261 λεπτ.