Σε άμεσο κίνδυνο επιβολής υψηλών προστίμων για εκπρόθεσμη υποβολή φορολογικής δήλωσης βρίσκονται εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις αλλά και φυσικά πρόσωπα, καθώς στις 26 Ιουλίου εκπνέει η σχετική προθεσμία. Γεγονός που έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στον χώρο των λογιστών, οι οποίοι πριν από λίγες ημέρες προχώρησαν σε κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας.

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών ζητά άμεσα να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος στους λογιστές για να τελειώσουν τη δουλειά τους. Όπως ενημερωνόμαστε από επαγγελματίες του κλάδου που είναι και μέλη μας, είναι τόσο μεγάλος ο αριθμός όσων δεν έχουν υποβάλει δήλωση -και χωρίς να έχουν ευθύνη όπως μας επισημαίνουν- που ουσιαστικά αποτελεί μονόδρομο η παράταση, που σύμφωνα με τους λογιστές πρέπει να δοθεί έως το τέλος Σεπτεμβρίου.

Αυτό που καταγγέλλουν είναι ότι αν και σύμφωνα με τον νόμο πρέπει να υπάρχει ένα διάστημα 5 μηνών από την ημέρα που ανοίγει η σχετική πλατφόρμα μέχρι τη λήξη της προθεσμίας, φέτος δόθηκε περιθώριο μόλις 3 μήνες. Δηλαδή, αντί να ξεκινήσει η σχετική διαδικασία από την 1η Φεβρουαρίου και να ολοκληρωθεί στις 30 Ιουνίου, η πλατφόρμα άνοιξε μόλις στις 26 Απριλίου και λήγει μετά από ένα τρίμηνο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, περίπου 900.000 φυσικά πρόσωπα δεν έχουν προλάβει να υποβάλουν το Ε1, περισσότερες από 400.000 ατομικές επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες δεν κατάφεραν να υποβάλουν το Ε3 και πάνω από 200.000 νομικά πρόσωπα και εταιρείες δεν έχουν κάνει δήλωση και απειλούνται από 26 Ιουλίου και μετά με πρόστιμο ύψους 250 ή 500 ευρώ, συν το 0,73% της προσαύξησης του φόρου λόγω εκπρόθεσμης δήλωσης.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της κωλυσιεργίας που παρατηρήθηκε φέτος, είναι το γεγονός ότι για τους φυσιοθεραπευτές και τα μικροβιολογικά εργαστήρια το σύστημα για την υποβολή της δήλωσης άνοιξε μόλις χθες (22/7) το βράδυ!

Την ίδια ώρα απαιτείται έλεγχος και πιθανότατα τροποποίηση σε περισσότερες από 400.000 δηλώσεις που έχουν προσυμπληρωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς όπως παραδέχονται και οι αρμόδιοι υπάρχουν λάθη. Για τα οποία επίσης δεν φταίνε οι φορολογούμενοι ή οι λογιστές τους.

Είναι ξεκάθαρο λοιπόν ότι το χρονικό διάστημα των 3 ημερών, δηλαδή μέχρι τη λήξη της προθεσμίας της 26ης Ιουλίου, δεν επαρκεί σε καμία περίπτωση για να υποβληθούν όλες οι εκκρεμείς δηλώσεις.

Το οικονομικό επιτελείο πρέπει να δώσει ένα τέλος στην αγωνία λογιστών αλλά και φορολογουμένων -μεταξύ των οποίων είναι και χιλιάδες επιχειρήσεις- ανακοινώνοντας άμεσα τα νέα χρονικά περιθώρια. Κάθε καθυστέρηση αυτής της απόφασης παρατείνει την αναστάτωση και ασκεί περιττές πιέσεις σε όλους τους εμπλεκόμενους.

Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

03.10.20261 λεπτ.
120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

01.10.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

23.09.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

22.09.20261 λεπτ.
Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

07.09.20261 λεπτ.
Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

31.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

28.08.20261 λεπτ.
Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

26.08.20261 λεπτ.
Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

24.08.20261 λεπτ.
Τεκμήρια διαβίωσης: Ποιοι κερδίζουν και πόσα από το «κούρεμα» σε κατοικίες
Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

21.08.20261 λεπτ.
Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

18.08.20261 λεπτ.
IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

17.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

13.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

10.08.20261 λεπτ.
Φόρος ακινήτων: Οι όροι και οι προϋποθέσεις απαλλαγής – Οδηγός της ΑΑΔΕ με ερωτήσεις και απαντήσεις
Ακίνητα: Ποια συμβόλαια περνούν από «κόσκινο»

Ακίνητα: Ποια συμβόλαια περνούν από «κόσκινο»

10.08.20261 λεπτ.