Γαλλία: Nέος φόρος σε αυτοκινητόδρομους και αεροδρόμια - Πυρά από Air France

Γαλλία: Nέος φόρος σε αυτοκινητόδρομους και αεροδρόμια - Πυρά από Air France

Ο φόρος θα επιβληθεί σε οδικούς φορείς όπως η Vinci και η Eiffage, καθώς και σε φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων όπως η ADP, επιδιώκοντας να συγκεντρώσει περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ ετησίως

 

Η Air France, ο όμιλος αεροδρομίων ADP και οι φορείς εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων επέκριναν τα σχέδια της γαλλικής κυβέρνησης να επιβάλει νέο φόρο στον τομέα των μεταφορών, λέγοντας ότι η κίνηση θα έβλαπτε τα κέρδη τους και θα κάνει τα ταξίδια πιο δαπανηρά.

Το νομοσχέδιο για τον προϋπολογισμό του 2024, που παρουσιάστηκε την Τετάρτη, εισήγαγε τον φόρο σε οδικούς φορείς όπως η Vinci και η Eiffage, καθώς και σε φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων όπως η ADP, επιδιώκοντας να συγκεντρώσει περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Ο φόρος "δεν είναι καθόλου καλά νέα... καθώς οι φορείς εκμετάλλευσης των αεροδρομίων θα μετακυλίσουν αυτό το πρόσθετο κόστος στις αεροπορικές εταιρείες", δήλωσε στο RTL Radio η διευθύνουσα σύμβουλος της Air France, Anne Rigail.

Οι φόροι στον τομέα των μεταφορών έχουν στόχο να δείξουν ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να προστατεύσει το περιβάλλον και να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή, συγκεντρώνοντας παράλληλα χρήματα για το γαλλικό κράτος.

Όμως, με την καταπολέμηση του πληθωρισμού ψηλά στην ατζέντα μιας κυβέρνησης που έχει επίσης υποσχεθεί να μην αυξήσει τους φόρους στα νοικοκυριά, υπήρξε μεγάλη συζήτηση για το ποιος θα δεχόταν το πλήγμα από αυτά τα περιβαλλοντικά επικεντρωμένα δημοσιονομικά σχέδια.

Η ADP, η οποία διαχειρίζεται τα δύο κύρια αεροδρόμια του Παρισιού, δήλωσε ότι θα μεταφέρει το 75% αυτού του νέου φόρου στις αεροπορικές εταιρείες, αυξάνοντας τα τέλη των τελευταίων σε περίοδο δύο έως τριών ετών.

Δεδομένου ότι στον τομέα των αεροδρομίων, αυτός ο φόρος θα πλήξει κυρίως την ADP και την Rigail της Air France έκρινε ότι ήταν άδικο, καθώς τα μικρότερα αεροδρόμια που χρησιμοποιούνται από τους ανταγωνιστές χαμηλού κόστους του αερομεταφορέα δεν θα επηρεάζονταν με τον ίδιο τρόπο.

Ο φορέας εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων Vinci Autoroutes εκτιμά ότι ο φόρος ήταν αντίθετος τόσο στο πνεύμα όσο και στο γράμμα των συμβάσεων παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων και ότι θα χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα μέσα προσφυγής.Επίσης οι φόροι θα οδηγούσαν «αναπόφευκτα» σε αύξηση των τελών διοδίων.

Ωστόσο, ο υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ το απέκλεισε, λέγοντας ότι οι φορείς εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων δεν θα επιτρέπεται να μετακυλίσουν τον φόρο στους πελάτες.

Ο φορέας εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων και η κατασκευαστική εταιρεία Eiffage δήλωσαν επίσης ότι θα διερευνήσουν όλες τις πιθανές οδούς για να αντιταχθούν στον νέο φόρο.

Ανέφερε ότι εάν ο φόρος ίσχυε το 2022, θα είχε ως αποτέλεσμα μείωση περίπου 117 εκατομμυρίων ευρώ στα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη του ομίλου από τις συνήθεις δραστηριότητες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ