Αυτός είναι ο νέος τρόπος επικοινωνίας που θα αντικαταστήσει τα SMS

Αυτός είναι ο νέος τρόπος επικοινωνίας που θα αντικαταστήσει τα SMS
Για εταιρίες κινητής τηλεφωνίας τα γραπτά μηνύματα (SMS) αποτελούσαν πηγή εσόδων ύψους εκατομμυρίων και για τους χρήστες έναν γρήγορο τρόπο επικοινωνίας. Σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Οι περισσότεροι χρήστες προτιμούν τις αντίστοιχες διαδικτυακές υπηρεσίες μηνυμάτων. Επιπλέον τα SMS δεν αποφέρουν κέρδη στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, αφού οι περισσότεροι πελάτες έχουν συμβόλαια που περιλαμβάνουν πακέτα μηνυμάτων. Έτσι λοιπόν οι εταιρίες αναζητούν νέο τρόπο επικοινωνίας που θα αντικαταστήσει τα απαρχαιωμένα πλέον SMS.

Ήδη η Google, επιχειρεί να έρθει σεσυννενόηση με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας γιααντικαταστήσει τα απαρχαιωμένα πλέον μηνύματα κειμένου με τα πλούσια RCS, που θα μεταφέρουν φωτογραφίες και βίντεο, τουλάχιστον στα smartphone που βασίζονται στο δικό της λειτουργικό, το Google Android.

Αυτή η προσπάθεια της Google να προωθήσει το πρότυπο RCS ως το νέο στάνταρτ συνεισφέροντας την δική της τεχνολογία στο τρόπο επικοινωνία με μηνύματα δεν μπορεί παρά να βρίσκει τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας σύμφωνες, αφού διακρίνουν πλέον τη διαχρονική πτώση των εσόδων τους από τα μειωμένα SMS.

Η πλειονότητα των σύγχρονων μεθόδων ανταλλαγής (ομολογουμένως πλούσιων) μηνυμάτων, δηλαδή μέσω app όπως το Whatsapp, ο Facebook Messenger ή το WeChat, βασίζονται στην κατανάλωση data, που συνήθως καλύπτονται από το προπληρωμένο εύρος ζώνης των πακέτων κινητής τηλεφωνίας. Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν κατ'επανάληψη φωνάξει ότι είναι οι πάροχοι των υπηρεσιών αυτοί που κερδίζουν τα μέγιστα, όταν εκείνες καλούνται να επενδύσουν στην ανάπτυξη υποδομών, επένδυση από την οποία τελικά οι ίδιοι δεν κερδίζουν.

Η Google μάλιστα, είχε προκαλέσει τότε τους ISP σε αναμέτρηση, για να επιχειρηματολογήσει υπέρ της άποψης ότι το περιεχόμενο είναι εκείνο που κάνει τους συνδρομητές να επιλέγουν τον πλέον κατάλληλο πάροχο για την πρόσβαση σε αυτό, παρά τα ονομαστικά διαθέσιμα Mbps.

Τώρα όμως και η Google βρίσκεται μάλλον πίσω, όταν τη γεύση της επιτυχίας νιώθουν οι ιδιοκτήτες του Whatsapp, του Facebook Messenger και άλλων σύγχρονων υπηρεσιών messaging.

Σύμφωνα με το in.gr, η συνολική πρόταση της Google στους παρόχους δεν έχει γίνει γνωστή ή το μοντέλο επιχειρείν που τους ξαναβάζει στο παιχνίδι: θα μπορούσαν να χρεώνουν πακέτα μηνυμάτων RCS ή ανά αποστολή φωτογραφίας, με συνδρομές ή, καθόλου, ως μέρος ενός πακέτου με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους ή εσόδου ανά πελάτη.

Το λογισμικό της Google για την αποστολή μηνυμάτων αναλαμβάνει την αποστολή φωτογραφιών και βίντεο, αλλά και λειτουργίες διεξαγωγής «ζωντανών» συζητήσεων, όπως η δυνατότητα να βλέπει ο χρήστης πότε πληκτρολογεί ο συνομιλητής του, ή να στήνει ομαδικές συζητήσεις.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της τεχνολογίας messaging της Google είναι ότι όταν αμφότεροι οι χρήστες που επικοινωνούν έχουν πρόσβαση στο σύστημα RCS τότε η αποστολή των δεδομένων γίνεται μέσω Διαδικτύου, προκαλώντας κίνηση data στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Διαφορετικά, γίνεται αποστολή υπό μορφή μηνύματος κειμένου, SMS.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ