Γιατί το πετρέλαιο κίνησης θα γίνει ακριβότερο από την αμόλυβδη την 1η Οκτωβρίου

Βγαίνει από το καλάθι της ΔΕΘ το fuel pass 3 – Πόσα θα πληρώνουμε για το πετρέλαιο θέρμανσης

Γιατί το πετρέλαιο κίνησης θα γίνει ακριβότερο από την αμόλυβδη την 1η Οκτωβρίου

To σημερινό δελτίο χονδρικής των καυσίμων «ρίχνει» την τιμή της αμόλυβδης στα 1,46 ευρώ ανά λίτρο κάτι που είχε να συμβεί από τον περασμένο Μάρτιο δηλαδή από τις πρώτες ημέρες του πολέμου στην Ουκρανία. Το πετρέλαιο κίνησης από την άλλη είχε 1,388 ευρώ στην «χονδρική» κάτι που δικαιολογεί και την διαφορά των περίπου 8 λεπτών που βλέπουμε στη λιανική. Θα παραμείνει όμως αυτή η διαφορά;

Στην κυβέρνηση, βλέποντας την τιμή του φυσικού αερίου και του ηλεκτρικού ρεύματος να εκτοξεύονται, συνειδητοποιούν ότι το χρήμα των κρατικών επιδοτήσεων πρέπει να στραφεί σε άλλες κατευθύνσεις και όχι στο να επιδοτηθούν τα καύσιμα κίνησης από τη στιγμή που οι τιμές έχουν υποχωρήσει αρκετά συγκριτικά με τα υψηλά του Ιουνίου όταν η αμόλυβδη ξεπέρασε πανελλαδικά τα 2,43 ευρώ το λίτρο. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;

  1. Όχι σε νέο fuel pass καθώς τα 200 εκατ. ευρώ που κοστίζει είναι προτιμότερο να διατεθούν είτε για επιδοτήσεις με στόχο την «στροφή» στα μέσα μαζικής μεταφοράς είτε για την επιδότηση της θέρμανσης που έχει τιμές φωτιά
  2. Όχι (ενδεχομένως) και στην επιδότηση του πετρελαίου κίνησης που επίσης απορροφά δημοσιονομικό χώρο της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ ανά μήνα.

Αν αυτά συμβούν -κάτι που αυτή τη στιγμή συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες- θα βρεθούμε αντιμέτωποι με μια απότομη αύξηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης κατά 15 λεπτά -όσα και επιδότηση που δίδεται σήμερα- κάτι που σημαίνει ότι η τιμή λιανικής του πετρελαίου κίνησης θα ξεπεράσει την αντίστοιχη τιμή της αμόλυβδης. Δεν θα είναι πρώτη φορά που συμβαίνει. Παρατηρήθηκε και πριν ξεκινήσει η οριζόντια επιδότηση. Είναι όμως ορατό το ενδεχόμενο να συμβεί και πάλι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ