Έρχονται εξελίξεις στα σούπερ μάρκετ - Οι στόχοι των «μεγάλων»
Μεγάλη κινητικότητα παρατηρείται στα σούπερ μάρκετ από πλευράς εξαγορών και συγχωνεύσεων.
Η νέα κατάσταση που διαμορφώνεται πάντως στον κλάδο αναμένεται να επιταχύνει τις εξελίξεις στον κλάδο των σουπερμάρκετ.
Πολλές είναι εκείνες οι αλυσίδες που κάτω από το βάρος του ανταγωνισμού θα αναγκαστούν να εξαγοραστούν, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν συνενώσεις ακόμη και μεταξύ μεγάλων παικτών του κλάδου.
Με εξαιρετικά γοργούς ρυθμούς αλλάζει τις ταμπέλες στα καταστήματα της Αττικής η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα λιανικής Μασούτης, καθώς λίγες ημέρες μετά την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εξαγορά της Προμηθευτικής, ήδη αρκετά καταστήματα έχουν τη φίρμα Μασούτης πλέον.
Από αρχές Σεπτέμβρη αναμένεται να είναι έτοιμο και το (εκτός δικτύου Προμηθευτικής) κατάστημα στην οδό Αχιλλέως στο Παλαιό Φάληρο που απέκτησε από τη Σκλαβενίτης, ενώ απέκτησε και κεντρικό κατάστημα της πρώην Μαρινόπουλος που δεσπόζει επί πολλά χρόνια στην οδό Βεΐκου στο Γαλάτσι, σε μια από τις πλέον πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας.
Με την ολοκλήρωση της αλλαγής του δικτύου, η διοίκηση της Μασούτης σχεδιάζει εκτεταμένη διαφημιστική προβολή στην πρωτεύουσα σε έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, κάνοντας γνωστή την πρότασή της, κάτι που θα συνδυαστεί με την έναρξη της νέας σεζόν ενώ θα υποστηριχτεί και με πρόγραμμα προσφορών.
Προ τεσσάρων μηνών άλλωστε, η ΑΒ Βασιλόπουλος ανακοίνωσε την «επιστροφή» των παντοπωλείων, μέσω ενός νέου consept μικρών και ευέλικτων καταστημάτων εντός των πλέον πυκνοκατοικημένων περιοχών της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι τα 100 έως 120 τέτοια καταστήματα – 100 έως 120 τ.μ. - σε ορίζοντα πενταετίας.
Την ίδια στιγμή, υπερτριπλασιασμό τζίρου, δικτύου και γεωγραφικής θέσης, πέτυχε εν μέσω κρίσης η αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ Κρητικό.
Η αλυσίδα, η οποία ξεκίνησε από την Αίγινα με τη σημερινή της νομική μορφή το 1996, την τελευταία πενταετία μέσα κυρίως από εξαγορές τοπικών αλυσίδων και δευτερευόντως μέσα από την οργανική ανάπτυξη του δικτύου της έχει καταφέρει πλέον να έχει παρουσία σε 20 νομούς της χώρας και δίκτυο 293 καταστημάτων (σ.σ. εταιρικά και μέσω franchise), στα οποία περιλαμβάνονται και τα 100 καταστήματα του δικτύου της θυγατρικής της CRM – ΑΡΙΑΔΝΗ στην Κρήτη.
Πιο πρόσφατη εξαγορά αυτή της αλυσίδας σούπερ μάρκετ "ΜΕΡΙΜΝΑ" η οποία δραστηριοποιείται στον Νομό Αττικής με 11 καταστήματα και συγκεκριμένα στις περιοχές Αγίου Δημητρίου, Αλίμου, Βύρωνα, Άνω Γλυφάδας, Ηλιούπολης, Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας, Περιστερίου και Ταύρου.
Με την εξαγορά αυτή, όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, ενισχύει την θέση της στο νομό Αττικής με 11 ακόμη καταστήματα και σε περιοχές που δεν είχε δραστηριότητα. Ο κύκλος εργασιών των σούπερ μάρκετ Μέριμνα το έτος 2017 ανήλθε σε 13,7 εκατομμύρια ευρώ και το απασχολούμενο προσωπικό ανέρχεται σε 155 άτομα.