Κρι Κρι: Στα 256,4 εκατ. ο τζίρος το 2024 – Προτείνει μέρισμα 0,40 ευρώ ανά μετοχή

Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε €34,55 εκ., έναντι €32,27 εκ. το 2023
Σε €256,40 εκ. έναντι €216,33 εκ. το 2023 (αυξημένος +18,5%) διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών της ΚΡΙ ΚΡΙ το 2024, με την εταιρεία να σχολιάζει ότι «η εξωστρέφεια αποδίδει καρπούς».
Αντίστοιχα, τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε €76,13 εκ. έναντι €72,47 εκ. το 2023.
- Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €42,60 εκ. έναντι €45,12 εκ. το 2023.
- Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €37,57 εκ. έναντι €40,30 εκ. το 2023.
- Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε €34,55 εκ., έναντι €32,27 εκ. το 2023.
Τη μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις οδήγησαν, κυρίως, οι εξαγωγές γιαουρτιού (αύξηση +32,5%) και δευτερευόντως ο κλάδος του παγωτού (αύξηση +19,4%). Τα μεγέθη της λειτουργικής κερδοφορίας, μολονότι διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα, επηρεάστηκαν αρνητικά από την αύξηση που κατέγραψαν οι τιμές του γάλακτος στο Β’ εξάμηνο της χρήσης. Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους εμφανίζουν θετική μεταβολή, αποτέλεσμα της αναγνώρισης φορολογικών απαλλαγών ποσού €5,28 εκ. (2023: €1,01εκ.) που σχετίζονται με επιχορηγήσεις για επενδυτικά προγράμματα ενταγμένα στον αναπτυξιακό νόμο.
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +18,2% σε αξία και +19,5% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +32,5%, ξεπερνώντας τα €129 εκ. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου (+43%) και της Ιταλίας (+17%), καθώς και από την είσοδο σε νέες αγορές όπως η Γαλλία.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις άγγιξαν τα €76εκ. παρουσιάζοντας στάσιμη εικόνα σε αξία, αλλά αύξηση +4,5% σε όγκο. Αυτό οφείλεται στη μείωση των τιμών, με στόχο τη στήριξη του Έλληνα καταναλωτή. Σε σχέση με την κατάσταση στην αγορά, συνεχίζεται, αν και με μικρότερη ένταση, η στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Γενικότερα, η αγορά έχει εισέλθει σε μία περίοδο αναδιάταξης αναφορικά με τις κατηγορίες και τις προϊοντικές προτιμήσεις. Τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ απώλεσαν μερίδιο 1,2 ποσοστιαίες μονάδες, με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 14,9%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία Circana ( προηγ. IRI), σε αξία, Ιαν.-Δεκ. 2024].
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφάνισαν διψήφια μεταβολή (+13,4%) σε αξία. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ μειώθη-κε κατά -0,4 ποσοστιαίες μονάδες σε αξία (14,0%) και κατά -1,1 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (11,6%) [στοιχεία NIELSEN, Ιάν.-Δεκ. 2024]. Σε μία συγκυρία όπου το πληθωριστικό περιβάλλον ευνοεί την ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, προσπαθούμε να αντισταθμίσουμε τις απώλειες, μέσω της επέκτασης του δικτύου πωλήσεων.
Τα τελευταία δύο χρόνια (2023 & 2024), η εταιρεία έχει ενισχύσει σημαντικά το ανθρώπινο δυναμικό της, δημιουργώντας περισσότερες από 300 νέες θέσεις εργασίας, αυξάνοντας τις συνολικές αποδοχές των εργαζομένων της κατά 18% και διαθέτοντας 2,7 εκατ. ευρώ μέσω bonus και έκτακτου 15ου μισθού, αναγνωρίζοντας έτσι τη συνεισφορά τους. Παράλληλα, τη διετία αυτή, η εταιρεία επένδυσε περισσότερες από 10.000 ώρες εκπαίδευσης για πάνω από 400 εργαζομένους, ενισχύοντας τις δεξιότητές τους και δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για επαγγελματική εξέλιξη.
Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, η εταιρεία έχει εκπονήσει και υλοποιεί επενδυτικά σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση, των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Στην τρέχουσα χρήση, οι επενδύσεις μας προσέγγισαν τα €25εκ. Για τη χρήση 2025, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις συνολικού ύψους μεταξύ €21εκ – €25εκ.
Η διοίκηση της ΚΡΙ-ΚΡΙ διατηρεί αισιόδοξη στάση για την πορεία των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας το 2025, παρά το απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον. Στη χρήση 2025, οι πωλήσεις αναμένεται να συνεχίσουν την ανοδική τους πορεία. Βάσει της εκτίμησης της Διοίκησης, οι συνολικές πωλήσεις αναμένεται να παρουσιάσουν υψηλή διψήφια ανάπτυξη έναντι του 2024, αγγίζοντας τα €300εκ. (+17%). Οδηγό στην ανάπτυξη αυτή, αναμένεται να αποτελέσουν οι εξαγωγές. Τα μέχρι τώρα αποτελέσματα, συνηγορούν στην ανωτέρω εκτίμηση, μιας και οι συνολικές πωλήσεις στο α’ τρίμηνο του 2025 εμφανίζουν αύξηση μεγαλύτερη από 20%. Σχετικά με το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας (ΕΒΙΤ), αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ 14%-15%.
Ως προς τη μερισματική πολιτική, για τη χρήση 2024, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε τη σημαντική αύξηση του μερίσματος, προτείνοντας προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού €0,40 ανά μετοχή (2023: €0,35 ανά μετοχή). Η διανομή αυτή υπόκειται στην έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.