NielsenIQ: Σχεδόν 15 δισ. ευρώ οι πωλήσεις των Σούπερ Μάρκετ το 2024
Σε ποια προϊόντα καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση
Με συνολικές πωλήσεις 14,8 δισ. ευρώ και ανάπτυξη 3,6% εκτιμάται ότι έκλεισε το 2024 για τα super market (οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων) στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία μετρήσεων της NielsenIQ, με τις πληθωριστικές πιέσεις να υποχωρούν και την αυξημένη ζήτηση να αποτελεί τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου.
Εξετάζοντας τις μεγάλες υπερ-κατηγορίες, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, η αύξηση του τζίρου για τα Τρόφιμα και Ποτά, στα επίπεδα του 4,7%, αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην αυξημένη ζήτηση, με τη μεταβολή των τιμών να συνεισφέρει επίσης θετικά στην τάση αυτή.
Η πιο συγκρατημένη θετική τάση (+1,4%) των κατηγοριών που αφορούν στην Προσωπική Φροντίδα & Υγιεινή, στο σύνολό τους, οφείλεται αποκλειστικά σε αυξημένη ζήτηση, ενώ οι κατηγορίες Φροντίδας του Νοικοκυριού παρουσίασαν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με το 2023, καθώς η αυξημένη ζήτηση (σε ποσοστό2,6%), δεν ήταν ικανή να αντιστρέψει την έντονη αποπληθωριστική τάση τους (-3,8%).
Online
Σχετικά με την ανερχόμενη τάση των online πωλήσεων για το λιανεμπόριο τροφίμων, σύμφωνα με τον δείκτη Online Index της NielsenIQ, ο οποίος αποτελείται από συγκεκριμένους λιανέμπορους (Ε.Υ. Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης και ΑΝΕΔΗΚ/Κρητικός), ο online τζίρος πέρυσι ανήλθε στα €278 εκατ., παρουσιάζοντας έναν υψηλό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, στο +21%, πέντε φορές πιο υψηλό από τον αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης των φυσικών καταστημάτων των συμμετεχόντων retailers στον δείκτη. Παρ’ όλα αυτά, αν και διαρκώς αυξανόμενη, η συνεισφορά των online πωλήσεων στον συνολικό τζίρο παραμένει χαμηλή, φτάνοντας στο 3,1% την περασμένη χρονιά.