Αναδρομική επιστροφή των χρημάτων που πήραν οι συνταξιούχοι των 22 ταμείων πρόνοιας, τα οποία με βάση τις αναλογιστικές μελέτες χορηγούσαν υψηλότερο εφάπαξ σε σχέση με τις εισφορές, αλλά και μαχαίρι έως 83% στο εφάπαξ προβλέπει νέα ρύθμιση.
Μεταξύ άλλων, προβλέπεται μόνιμη εισφορά 1-3% στις συντάξεις όσων πήραν αυξημένο εφάπαξ τα προηγούμενα χρόνια. Για όσους δεν έχει εκδοθεί ακόμη απόφαση χορήγησης, το ποσό μειώνεται από 1,94% έως 83%.
Στο σχετικό σχέδιο άρθρου:
1. Περιλαμβάνεται η καθιέρωση ειδικής μόνιμης εισφοράς 1% – 3% στις συντάξεις όσων άνοιξαν τα προηγούμενα χρόνια (από 1-1- 1995 έως 31-10-2010) την πόρτα εξόδου και πήραν αυξημένο εφάπαξ. Ο συντελεστής παρακράτησης εξαρτάται από την ψαλίδα μεταξύ του εφάπαξ και των εισφορών που έχει καταβάλει ο συνταξιούχος.
2. Καθορίζεται ότι στους ασφαλισμένους σε 22 φορείς πρόνοιας μέχρι 31-12-1992 που αποχώρησαν ή θα αποχωρήσουν της υπηρεσίας τους από το 2010 και μετά (είναι ανοικτή η ακριβής ημερομηνία με πιθανότερο τον Οκτώβριο), στους οποίους δεν έχει εκδοθεί η σχετική απόφαση χορήγησης του εφάπαξ βοηθήματος, το ποσό του εφάπαξ μειώνεται από 1,94% έως 83%, ανάλογα με το Ταμείο.
Την ίδια ώρα, όσοι βγήκαν στη σύνταξη μετά την 1η Ιανουαρίου 1995 και πήραν αυξημένο εφάπαξ βοήθημα θα κληθούν να πληρώσουν μηνιαία εισφορά από 1%-3%. Ουσιαστικά όσοι συνταξιούχοι εισέπραξαν τα προηγούμενα χρόνια υψηλό εφάπαξ τώρα θα κληθούν, μέσω αυτής της εισφοράς, να… καλύψουν ώς ένα βαθμό αυτή τη διαφορά. Η εισφορά θα είναι ανεξάρτητη από τις άλλες περικοπές που επιβάλλονται στις συντάξεις και τα χρήματα θα πηγαίνουν στα ταμεία πρόνοιας. Στόχος είναι με τον τρόπο αυτό να καλυφθούν ώς ένα βαθμό τα ελλείμματα που υπάρχουν στους ασφαλιστικούς φορείς.
Στη διάταξη προβλέπεται πως «με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Εργασίας καθορίζονται ο φορέας-τομέας πρόνοιας στον οποίο αποδίδεται η παρακράτηση, ο χρόνος, η διαδικασία μεταφοράς των ποσών στους τομείς, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την υλοποίηση της διάταξης αυτής».
Tαυτόχρονα, μείωση του εφάπαξ που μπορεί να φτάνει ακόμα και το 83%, προβλέπεται για συνολικά 22 ταμεία πρόνοιας. Οι μειώσεις στα εφάπαξ θα επηρεάσουν και όσους αποχώρησαν το 2010, αλλά ακόμα δεν έχουν πάρει το βοήθημα. Η ρύθμιση προβλέπει τη μείωση του βοηθήματος από 1,94% στον τομέα πρόνοιας αστυνομικών του ΤΕΑΠΑΣΑ έως και 83% στον τομέα πρόνοιας εργοληπτών δημοσίων έργων του ΕΤΑΑ.
Στους μεγάλους χαμένους είναι μεταξύ των άλλων οι υπάλληλοι εμπορικών καταστημάτων, οι ξενοδοχοϋπάλληλοι και οι υπάλληλοι φαρμακευτικών εργασιών, ενώ οι μειώσεις κυμαίνονται από 41,52% έως και 63,91%. Οπως τονίζεται στη σχετική νομοθετική ρύθμιση, το ποσοστό της μείωσης αποφα- σίστηκε με βάση αναλογιστικές μελέτες που δείχνουν απόκλιση μεταξύ του καταβαλλόμενου βοηθήματος και των εισφορών που έχουν καταβληθεί.
Πρέπει να τονιστεί ότι οι μειώσεις για τους ασφαλισμένους του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων και τον Κλάδο Ασφάλισης Προσωπικού ΔΕΗ (του ΤΑΥΤΕ- ΚΩ) θα εφαρμοστούν παράλληλα με την περικοπή που είχε γίνει τον Νοέμβριο. Δηλαδή, οι συγκεκρι- μένοι ασφαλισμένοι θα δουν μέσα σε έναν χρόνο το εφάπαξ τους να μειώνεται δύο φορές!
Η προωθούμενη περικοπή των εφάπαξ προκαλεί έντονες αντιδράσεις και κινητοποιήσεις αφού αμφισβητούνται τα στοιχεία των αναλογιστικών μελετών που έγιναν από το υπουργείο Εργασίας.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΦΩΤΟ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Πηγή: Τα Νέα
[]
Καμπανάκι από το ΔΝΤ: Πετρέλαιο, χρέος και AI απειλούν την παγκόσμια ανάπτυξη

Καμπανάκι από το ΔΝΤ: Πετρέλαιο, χρέος και AI απειλούν την παγκόσμια ανάπτυξη

07.10.20261 λεπτ.
ΟΔΔΗΧ: Δημοπρασία εξάμηνων εντόκων την Τετάρτη - Δικαίωμα αγοράς και από φυσικά πρόσωπα
Στο 2,38% η απόδοση για τα τρίμηνα έντοκα – Υπερκάλυψη κατά 2,65 φορές

Στο 2,38% η απόδοση για τα τρίμηνα έντοκα – Υπερκάλυψη κατά 2,65 φορές

07.10.20261 λεπτ.
Ο Ρούμπιο στην Αθήνα: Η Ελλάδα «άγκυρα» των ΗΠΑ στην Ανατολική Μεσόγειο – Το μήνυμα στην Άγκυρα

Ο Ρούμπιο στην Αθήνα: Η Ελλάδα «άγκυρα» των ΗΠΑ στην Ανατολική Μεσόγειο – Το μήνυμα στην Άγκυρα

07.10.20261 λεπτ.
Von der Leyen: Όχι σε οριζόντιες επιδοτήσεις στην ενέργεια – Ποιοι θα στηριχθούν

Von der Leyen: Όχι σε οριζόντιες επιδοτήσεις στην ενέργεια – Ποιοι θα στηριχθούν

06.10.20261 λεπτ.
Η ενέργεια ξαναφουντώνει τον πληθωρισμό – Γιατί η Ελλάδα είναι πιο ευάλωτη

Η ενέργεια ξαναφουντώνει τον πληθωρισμό – Γιατί η Ελλάδα είναι πιο ευάλωτη

06.10.20261 λεπτ.
Κομισιόν: «Πολύ δύσκολος χειμώνας» όσον αφορά τις τιμές της ενέργειας

Κομισιόν: «Πολύ δύσκολος χειμώνας» όσον αφορά τις τιμές της ενέργειας

05.10.20261 λεπτ.
Πόθεν έσχες: Κρυμμένα εκατομμύρια πίσω από «λευκές» δηλώσεις

Πόθεν έσχες: Κρυμμένα εκατομμύρια πίσω από «λευκές» δηλώσεις

05.10.20261 λεπτ.
Δημόσιο χρέος: Περιορισμένες εκδόσεις ομολόγων το 2027 – Πρόωρες αποπληρωμές έως το 2031

Δημόσιο χρέος: Περιορισμένες εκδόσεις ομολόγων το 2027 – Πρόωρες αποπληρωμές έως το 2031

05.10.20261 λεπτ.
Οριακή αύξηση 0
Σούπερ μάρκετ: Πτώση τιμών 0,75% τον Σεπτέμβριο – Ποια προϊόντα φθήνυναν και πού συνεχίζεται η ακρίβεια

Σούπερ μάρκετ: Πτώση τιμών 0,75% τον Σεπτέμβριο – Ποια προϊόντα φθήνυναν και πού συνεχίζεται η ακρίβεια

05.10.20261 λεπτ.
Προϋπολογισμός 2027: Ανάπτυξη 2,3% και χρέος στο 128,8% – Οι «αστερίσκοι» του ΕΔΣ

Προϋπολογισμός 2027: Ανάπτυξη 2,3% και χρέος στο 128,8% – Οι «αστερίσκοι» του ΕΔΣ

05.10.20261 λεπτ.
Εργαλείο σύγκρισης δημόσιου χρέους Ελλάδας, Ισπανίας, Γαλλίας και Ιταλίας σε οθόνη laptop
Δημόσιο χρέος: Η Ελλάδα παύει να είναι η πιο χρεωμένη χώρα της ευρωζώνης – Πέφτει κάτω από την Ιταλία

Δημόσιο χρέος: Η Ελλάδα παύει να είναι η πιο χρεωμένη χώρα της ευρωζώνης – Πέφτει κάτω από την Ιταλία

03.10.20269 λεπτ.
Κρήτη: Μεγάλες καταστροφές από την κακοκαιρία – Παραμένει σε Red Code το νησί

Κρήτη: Μεγάλες καταστροφές από την κακοκαιρία – Παραμένει σε Red Code το νησί

03.10.20261 λεπτ.
Πετρέλαιο θέρμανσης: Πώς θα πέσει κάτω από 1,75 ευρώ το λίτρο

Πετρέλαιο θέρμανσης: Πώς θα πέσει κάτω από 1,75 ευρώ το λίτρο

03.10.20261 λεπτ.
Στουρνάρας: «Προσοχή» στις νέες αυξήσεις επιτοκίων – Ο επόμενος στόχος είναι η κατηγορία «Α»

Στουρνάρας: «Προσοχή» στις νέες αυξήσεις επιτοκίων – Ο επόμενος στόχος είναι η κατηγορία «Α»

02.10.20261 λεπτ.
ΣτΕ: Αντισυνταγματική η 20ετής και 10ετής παραγραφή για επιβολή πρόσθετων φόρων λόγω φοροδιαφυγής

ΣτΕ: Αντισυνταγματική η 20ετής και 10ετής παραγραφή για επιβολή πρόσθετων φόρων λόγω φοροδιαφυγής

02.10.20261 λεπτ.