Lufthansa: Ερευνα Κομισιόν για τα 6 δισ. ενίσχυσης από το γερμανικό κράτος

Lufthansa: Ερευνα Κομισιόν για τα 6 δισ. ενίσχυσης από το γερμανικό κράτος

Η ενίσχυση αποσκοπούσε στην αποκατάσταση της θέσης του ισολογισμού και της ρευστότητας της Lufthansa στην έκτακτη κατάσταση που προκλήθηκε από τον κορωνοϊό.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε μια σε βάθος έρευνα για να αξιολογήσει εάν ένα μέτρο της γερμανικής κυβέρνησης για ανακεφαλαιοποίηση ύψους 6 δισεκατομμυρίων ευρώ υπέρ της Deutsche Lufthansa AG («Lufthansa») είναι σύμφωνο με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.

Το μέτρο εγκρίθηκε αρχικά στις 25 Ιουνίου 2020 από την Επιτροπή βάσει του Προσωρινού Πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις COVID, αλλά στη συνέχεια ακυρώθηκε από το Γενικό Δικαστήριο στις 10 Μαΐου 2023. Η προσφυγή που υπέβαλε η Lufthansa εξακολουθεί να εκκρεμεί.

Η ενίσχυση αποσκοπούσε στην αποκατάσταση της θέσης του ισολογισμού και της ρευστότητας της Lufthansa στην έκτακτη κατάσταση που προκλήθηκε από τον κορωνοϊό.

Έρευνα της Επιτροπής για τη Lufthansa

Το μέτρο της γερμανικής ενίσχυσης περιλάμβανε μια συνιστώσα μετοχικού κεφαλαίου 306 εκατ. ευρώ και δύο στοιχεία υβριδικών μέσων, συγκεκριμένα, Silent Participation, ύψους 4,7 δισ. ευρώ με χαρακτηριστικά μη μετατρέψιμου μετοχικού τίτλου και Silent Participation II 1 δισ. ευρώ με χαρακτηριστικά μετατρέψιμου χρεωστικό μέσου.

Στις 25 Ιουνίου 2020, η Επιτροπή ενέκρινε το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης που κοινοποίησε η Γερμανία. Η Επιτροπή έκρινε ότι το μέτρο είναι συμβατό με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, ιδίως με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο β) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με τους όρους που ορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο για την Covid.

Για να επωφεληθεί από την ενίσχυση, η Lufthansa έπρεπε να συμμορφωθεί με ορισμένες δεσμεύσεις συμπεριφοράς, όπως απαγόρευση διανομής μερισμάτων και αυστηρό περιορισμό της αμοιβής της διοίκησης, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης πληρωμών μπόνους. Επιπλέον, η Lufthansa έπρεπε να εκχωρήσει έως και 24 Slots/ημέρα στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου για να επιτρέψει σε ανταγωνιστές αερομεταφορείς να δημιουργήσουν μια βάση εκεί.

Στην απόφασή του της 10ης Μαΐου 2023, το Γενικό Δικαστήριο ακύρωσε την απόφαση της Επιτροπής. Το Γενικό Δικαστήριο έκρινε ότι το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης που χορηγήθηκε στη Lufthansa δεν πληρούσε πολλές από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο για την Covid.

Μετά την απόφαση του Γενικού Δικαστηρίου, η Επιτροπή θα διεξαγάγει τώρα μια πιο εμπεριστατωμένη έρευνα για να αξιολογήσει περαιτέρω το μέτρο ανακεφαλαιοποίησης.

Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή θα επικεντρωθεί στα ακόλουθα σημεία:

-την επιλεξιμότητα της Lufthansa για την ενίσχυση·

-την ανάγκη για ένα λεγόμενο «step-up» ή παρόμοιο μηχανισμό για την παροχή κινήτρων για την έξοδο του κράτους από το κεφάλαιο της εταιρίας·

-την τιμή των μετοχών τη στιγμή μιας πιθανής μετατροπής του Silent Participation II σε ίδια κεφάλαια·

-την ύπαρξη σημαντικής ισχύος στην αγορά σε αεροδρόμια εκτός της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, τουλάχιστον στα αεροδρόμια του Ντίσελντορφ και της Βιέννης· και

-ορισμένες πτυχές των διαρθρωτικών δεσμεύσεων που επιβλήθηκαν στη Lufthansa.

Η έναρξη μιας εις βάθος έρευνας δίνει στη Γερμανία και στα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη τη δυνατότητα να υποβάλουν παρατηρήσεις. Δεν προδικάζει με κανέναν τρόπο το αποτέλεσμα της έρευνας.

Ιστορικό

Οι δραστηριότητες αεροπορικών μεταφορών επιβατών της Lufthansa περιλαμβάνουν Lufthansa Passenger Airlines, Swiss International Air Lines Ltd., Brussels Airlines S.A./N.V., Austrian Airlines AG, Air Dolomiti S.p.A., Eurowings GmbH, Germanwings GmbH, Edelweiss Air AG και SunExpress Deutschland GmbH Αυτές οι αεροπορικές εταιρείες εκτελούν πτήσεις σε περισσότερους από 300 προορισμούς σε περίπου 100 χώρες, με στόλο άνω των 700 αεροσκαφών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ