Βιογραφικά νέας εποχής- Προσαρμόστε τα στα σύγχρονα δεδομένα

Βιογραφικά νέας εποχής- Προσαρμόστε τα στα σύγχρονα δεδομένα
«Στη σημερινή αγορά εργασίας, το βιογραφικό σας πρέπει να ξεχωρίζει αμέσως» λέει η Ντον Μπούνι, επαγγελματίας συγγραφέας βιογραφικών. Ιδού λοιπόν μερικές συμβουλές για να ξεχωρίζει φέτος. Οι παλιές συμβουλές ανήκουν στη «παλιά εποχή». Τώρα τα πράγματα άλλαξαν.

Αναβαθμίστε τα στοιχεία επικοινωνίας σας
Οι υπεύθυνοι προσλήψεων είναι πολύ απασχολημένοι. Κάντε τη ζωή τους πιο εύκολη βάζοντας μια υπερ-σύνδεση στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας έτσι ώστε να είστε μόλις ένα κλικ μακριά, λέει η Γουέντι Ένελοου, συγγραφέας βιβλίων σχετικών με το βιογραφικό σημείωμα. Και κάντε το ίδιο για το προφίλ σας στο LinkedIn και κάθε άλλο λογαριασμό σε κοινωνικό μέσο που θα ενδιέφερε έναν διευθυντή προσλήψεων.

Κάντε τη σελίδα να ξεχωρίζει
Πάντα ανάλογα με τον κλάδο σας, μπορείτε να κάνετε το βιογραφικό σας να ξεχωρίζει αναβαθμίζοντας το σχεδιασμό του. Καλό είναι πάντως να είστε προσεκτικοί και μετρημένοι: ένας γραφίστας, για παράδειγμα, έχει μεγαλύτερο περιθώριο για δημιουργικότητα και φαντασία σε σχέση μ’ έναν λογιστή. Η Λουίζ Κούρσμαρκ, συνάδελφος της Ένελοου, προτείνει τη χρήση χρωμάτων χωρίς να θυσιάζεται ο επαγγελματισμός – π.χ. κάντε τις επικεφαλίδες μπλε και αφήστε το υπόλοιπο μαύρο. Επίσης, η Ένελοου συστήνει την αντικατάσταση της γραμματοσειράς Times New Roman από κάποια πιο μοντέρνα, όπως η Cambria, η Calibri ή η Georgia.

Μην βάλετε αναφορά στόχων, βάλτε περίληψη
Οι σημερινοί μάνατζερ δεν ενδιαφέρονται για το τι αναζητάτε εσείς – εστιάζουν, αντίθετα, στο να βρουν αυτό που ζητάνε εκείνοι. Άρα, η «αναφορά στόχων ανήκει πλέον στο παρελθόν», όπως αναφέρει η Τίφανι Μάρεϊ, ειδική ανθρωπίνων πόρων. Για να τραβήξετε την προσοχή του υπεύθυνου πρόσληψης, ξεκινήστε το βιογραφικό σας με μια μικρή επαγγελματική σύνοψη που αναφέρει τα έτη εμπειρίας σας, το επαγγελματικό ιστορικό σας, και τα μεγάλα επιτεύγματα της καριέρας σας.

Καθοδηγήστε τη ματιά του αναγνώστη
Το διαδίκτυο έχει αλλάξει την αναγνωστική συμπεριφορά λέει η Κούρσμαρκ. «Οι άνθρωποι δεν διαβάζουν πλέον από την αρχή στο τέλος. Σκανάρουν το κείμενο συνεχώς, αναζητούν διάφορα μέρη της σελίδας, κι αν δεν έχετε δομήσει το βιογραφικό σας κατάλληλα τότε αρκετό υλικό θα πάει χαμένο». Άρα, χρησιμοποιήστε έντονο κείμενο για ό,τι θέλετε να ξεχωρίζει.

Νικήστε τα ρομπότ
Πολλές εταιρείες μεσαίου και μεγάλου μεγέθους χρησιμοποιούν λογισμικό για να «ξεσκαρτάρουν» υποψήφιους. Το βιογραφικό σας θα χρειαστεί τις σωστές λέξεις-κλειδιά για να περάσει, άρα φροντίστε να περιέχετε σ’ αυτό τη γλώσσα της αγγελίας, συμβουλεύει η Μπούνι. «Μια μικρή αλλαγή στην ορολογία που χρησιμοποιείτε μπορεί να κάνει τη διαφορά».

Μην βάλετε ξεχωριστή ενότητα με «δεξιότητες»
Ενσωματώστε τα ταλέντα σας μέσα στην επαγγελματική σας εμπειρία. «Οι εργοδότες αναζητούν κάτι παραπάνω από μια λίστα δεξιοτήτων» λέει η Μάρεϊ. «Θέλουν να ξέρουν πώς τις έχετε εφαρμόσει στην πράξη». Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις: είναι χρήσιμο να έχετε ξεχωριστή ενότητα δεξιοτήτων όταν κάνετε αίτηση για μια δουλειά που απαιτεί και βασίζεται σε συγκεκριμένες δεξιότητες, όπως π.χ. ειδικός τεχνολογίας της πληροφορίας.

Μην περιορίζετε την έκταση αν έχετε πραγματικά κάτι να πείτε
Παρόλο που μπορεί να έχετε ακούσει το αντίθετο, δεν χρειάζεται να περιορίσετε την έκταση του βιογραφικού σας σε μια σελίδα. «Ένα βιογραφικό σημείωμα πρέπει να είναι τόσο μεγάλο όσο χρειάζεται για να αποπνέει αξία – ούτε μια λέξη μεγαλύτερο» λέει η Μπούνι. Βεβαίως, ένα δισέλιδο βιογραφικό ίσως είναι κατάλληλο για κάποιον με πολλά χρόνια εμπειρίας, και όχι για έναν πρόσφατο απόφοιτο πανεπιστημίου. Για να εξοικονομήσετε χώρο, χρησιμοποιήστε bullet points και ακρωνύμια που είναι γνωστά στον κλάδο, και αποφύγετε τα εμφανή (π.χ. ότι υπάρχουν «συστάσεις διαθέσιμες κατόπιν αίτησης»).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ