Τρία πράγματα που δεν κάνουν ποτέ οι επιτυχημένοι άνθρωποι
Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, η έννοια του επαγγελματισμού σήμαινε το να φοράς ένα επίσημο γκρίζο ρούχο, να έχεις τα μαλλιά σου απλά, και να μην προκαλείς με εξεζητημένα κοσμήματα. Πλέον, καθώς η χαλαρή ατμόσφαιρα των εταιρειών τεχνολογίας έχει ωθήσει τις εταιρικές κουλτούρες προς μια πιο casual εμφάνιση, η γραμμή μεταξύ του γίνεται αποδεκτό στον χώρο εργασίας και τι όχι γίνεται ολοένα και πιο ασαφής. Δεν πρέπει όμως να συγχέουμε την απουσία ενδυματολογικού κώδικα με την έλλειψη επαγγελματισμού.
Να, λοιπόν, ποιες είναι οι τρεις πιο αντιεπαγγελματικές συμπεριφορές που έχω συναντήσει στην καριέρα μου.
Να μοιράζεσαι τα πάντα
Μια από τις πιο συνηθισμένες αντιεπαγγελματικές συμπεριφορές που εκδηλώνονται στον χώρο εργασίας είναι το να μοιράζεσαι τα πάντα. Προφανώς και είναι τέλειο να μπορείς να είσαι στον εργασιακό σου χώρο «με όλο σου το είναι». Όμως, πρέπει να γνωρίζεις ότι ο εργοδότης σου δεν είναι ούτε το ημερολόγιό σου, ούτε ο καλύτερός σου φίλος. Η σύνεση είναι καλός σύμβουλος. Μπορείς, φυσικά, να μιλάς για τα σχέδιά σου για το επόμενο Σαββατοκύριακο, όμως το να αποκαλύπτεις τις λεπτομέρειες ενός χωρισμού ή ενός διαζυγίου μέσα σ’ ένα δωμάτιο γεμάτο συναδέλφους ίσως να μη συνιστά και την καλύτερη χρήση του εταιρικού χρόνου.
Να ντύνεσαι πρόχειρα
Το είπαμε ήδη: πολλές εταιρείες έχουν χαλαρώσει το dress code. Αυτό είναι μια μεγάλη νίκη για τους εργαζομένους, πολλοί εκ των οποίων περνούν πολλές ώρες στο γραφείο. Εκμεταλλευτείτε το, εφόσον σας το επιτρέπουν. Όμως, πρέπει να είναι σαφές ότι η έλλειψη ενδυματολογικού κώδικα δεν μεταφράζεται σε βρώμικα ρούχα, ούτε σε ρούχα που δεν είναι κατάλληλα για τον χώρο εργασίας. Μην έρθετε στο γραφείο με τις πυτζάμες (εκτός κι αν η εταιρεία διοργανώνει αποκριάτικο πάρτι). Επίσης, εάν οι συνάδελφοί σας έχουν οπτική πρόσβαση στα εσώρουχά σας – ή στην …έλλειψη εσωρούχων σας – τότε είναι μάλλον καλή ιδέα να ξανασκεφθείτε το πώς ντύνεστε για να πάτε στη δουλειά σας.
Να είσαι μόνιμα αργοπορημένος
Καθώς το πρόγραμμα των εργαζομένων είναι γεμάτο ραντεβού, μπορεί κάποιες φορές να υπάρξουν καθυστερήσεις. Αυτό δεν είναι πρόβλημα – πρόβλημα είναι να είσαι μονίμως καθυστερημένος. Δηλαδή, το να φτάνεις στο γραφείο πάντα μετά από τους συναδέλφους σου, ή το να πρέπει οι υπόλοιποι να περιμένουν την άφιξή σου σε μια συνάντηση. Αυτό δεν δείχνει μόνο έλλειψη σεβασμού, αλλά και έλλειψη προετοιμασίας. Βγάζει, δηλαδή, μια εικόνα τσαπατσουλιάς, μέσω της οποίας οι άλλοι χάνουν την εμπιστοσύνη τους προς το πρόσωπό σας. Αν είναι σημαντικό για σας να αναρριχηθείτε στην εταιρική ιεραρχία, τότε μάλλον δεν θέλετε να αποκτήσετε τη φήμη του μονίμως αργοπορημένου.
Πηγή: fortune.com