Υπολογίστε μόνοι σας μηνιαίο το κόστος χρήσης του ΙΧ

Καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια, service συνθέτουν τον τελικό λογαριασμό - Πώς αλλάζει το ποσό ανάλογα με τον τύπο και την παλαιότητα του οχήματος

Υπολογίστε μόνοι σας μηνιαίο το κόστος χρήσης του ΙΧ

Θέλετε να αλλάξετε το παλιό σας αυτοκίνητο; Και με τι θα το αντικαταστήσετε; Ηλεκτρικό; Υβριδικό; Plug in υβριδικό; Θα κάνετε εξαγορά ή θα επιλέξετε το leasing; Μήπως συμφέρει περισσότερο να κρατήσετε το παλιό όχημα μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο στην αγορά; Και αν βγάλει ζημιές; Αν «φορτώσουν» νέες επιβαρύνσεις στα… σαραβαλάκια μας για να μας πιέσουν να κάνουμε ταχύτερα την… πράσινη μετάβαση;

Ερωτήματα που απασχολούν έντονα νοικοκυριά που βλέπουν το όχημά τους χρόνο με τον χρόνο να παλαιώνει, να καταναλώνει πολύ καύσιμο και να βγάζει, φυσιολογικές και αναμενόμενες λόγω του χρόνου, ζημιές. Και αν πριν από μερικά χρόνια η απόφαση αντικατάστασης ήταν σχετικά απλή (βενζίνη ή πετρέλαιο είχες να διαλέξεις και μετά το μοντέλο της αρεσκείας σου), σήμερα η εξίσωση έχει γίνει πιο δύσκολη. Είναι το μέλλον τα ηλεκτρικά; Γενικώς μπορεί να είναι μπορεί και όχι. Το ερώτημα είναι αν εσείς έχετε που να το παρκάρετε, που να το φορτίζετε, αν το προφίλ σας είναι τέτοιο ώστε να σας καλύπτει ένα αμιγώς ηλεκτρικό. Αν πηγαίνετε κάθε Σαββατοκύριακο στο χωριό, 300 χιλιόμετρα μακριά από την μόνιμη κατοικία θα πρέπει να σκεφτείτε αν έχει σταθμό φόρτισης και εκεί καθώς ηλεκτρικό που να βγάζει 600 χιλιόμετρα πήγαινε – έλα αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει και αν υπάρξει θα είναι πολύ ακριβό. Υπάρχει η λύση του υβριδικού. Χαμηλότερη τιμή κτήσης αλλά η βενζίνη – βενζίνη. Χώρια που άνοιξε ήδη η συζήτηση για το αν θα πρέπει να επιβαρυνθούν και αυτά τα οχήματα με τέλη κυκλοφορίας. Προς το παρόν η κυβέρνηση δεν το συζητάει. Στο μέλλον, θα δούμε. Υπάρχει και η ανάμικτη λύση. Τα plug in υβριδικά που συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά και των δύο οχημάτων. Έχουν όμως υψηλότερη τιμή κτήσης. Και το ερώτημα που ανακύπτει είναι το εξής. Αξίζει να πληρώσει κάποιος τη διαφορά;

Όλα αυτά τα ερωτήματα είναι κατά βάση οικονομικά. Η αγορά ΙΧ δεν είναι επένδυση. Είναι μια απόφαση για την κάλυψη μιας καταναλωτικής ανάγκης η οποία έχει ένα μηνιαίο κόστος. Το ζητούμενο είναι επομένως να ληφθεί η απόφαση που θα επιτρέπει την κάλυψη της ανάγκης με τους καλύτερους δυνατούς οικονομικούς όρους. Μια απάντηση για όλους προφανώς και δεν υπάρχει. Πόσα χιλιόμετρα κάνετε κάθε μήνα; Βασική παράμετρος αυτή. Όσο περισσότερα, τόσο μεγαλύτερο νόημα έχει ένα ακριβότερο αυτοκίνητο που όμως έχει χαμηλό λειτουργικό κόστος. Γι’ αυτό θα χρειαστείτε στους υπολογισμούς σας το εργαλείο του fpress.gr. Είστε οδηγός που κάνετε 1500 χιλιόμετρα τον μήνα μόνο για τα πήγαινε-έλα στη δουλειά; Με ένα ηλεκτρικό όχημα μπορείτε να κατεβάσετε το πραγματικό μηνιαίο κόστος στα 74 ευρώ τον μήνα με τιμή κιλοβατώρας στα 20 λεπτά. Πόσο σας κοστίζει σήμερα το 1400άρι του 2007 που έχει 255 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, περίπου 280 ευρώ ασφάλεια και καταναλώνει 10 λίτρα αμόλυβδης για να διανύσει 100 χιλιόμετρα; Περίπου 430 ευρώ τον μήνα αν χρειάζεται και κανά 1000άρικο τον χρόνο για φθορές ή 344 ευρώ τον μήνα αν δεν βγάζει καμία ζημιά. Έχουμε λοιπόν μια διαφορά έως και 360 ευρώ τον μήνα. Πόσο θα σας κοστίσει όμως η αγορά του ηλεκτρικού; Τα βάζετε κάτω και αποφασίζετε. Το εργαλείο που θα σας βοηθήσει στη λήψη της απόφασης, έχει ως εξής:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ