H φθηνότερη και η ακριβότερη πηγή θέρμανσης για τον χειμώνα 2023-2024
Από Αύγουστο... χειμώνα καθώς η πορεία των διεθνών τιμών εντείνει και πάλι την ανησυχία
Όποιος πέρυσι άκουσε τις «σειρήνες» και προχώρησε σε αντικατάσταση του καυστήρα φυσικού αερίου με έναν αντίστοιχο πετρελαίου, φέτος θα τραβάει τα μαλλιά του. Με την άνοδο της διεθνούς τιμής του βαρελιού στα 86 δολάρια το βαρέλι αλλά και την υποχώρηση της τιμής του φυσικού αερίου στα 30-40 ευρώ, το φυσικό αέριο είναι και πάλι πολύ οικονομικότερη λύση σε σχέση με το πετρέλαιο.
Όσο για το ηλεκτρικό ρεύμα, με δεδομένο ότι οδεύουμε ολοταχώς προς την απόσυρση των κρατικών μέτρων στήριξης -τουλάχιστον αυτών με οριζόντιο χαρακτήρα- δεν θα προτείνεται σε καμία περίπτωση εκτός και αν χρησιμοποιούνται συσκευές μεγάλης εξοικονόμησης ενέργειας όπως είναι τα κλιματιστικά νέου τύπου και οι αντλίες θερμότητας.
Και ο φετινός χειμώνας, θα είναι γεμάτος από αβεβαιότητες. Ουδείς γνωρίζει πως θα εξελιχθούν οι διεθνείς τιμές ούτε και ποιες θα είναι οι καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν. Θα είναι ο χειμώνας 2023-2024 τόσο ήπιος όσο και ο αντίστοιχος περυσινός; Αν όχι, θα μιλάμε για ανάγκη μεγαλύτερης κατανάλωσης ενέργειας. Θα παραμείνει το φυσικό αέριο στα σημερινά επίπεδα; Διότι τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης δείχνουν άνοδο από το φθινόπωρο στα επίπεδα των 50-60 ευρώ. Θα παραμείνει το πετρέλαιο πάνω από τα 85 δολαρια; Διότι ήδη, με αυτή την τιμή, το πετρέλαιο θέρμανσης θα πωλείται ακόμη και πάνω από 1,5 ευρώ το λίτρο αν δεν υπάρξει οριζόντια επιδότηση σε πολλές περιοχές της χώρας. Αν γίνει η αναλογία του 1,5 ευρώ σε επίπεδο κιλοβατώρας, βγαίνει μια τιμή πάνω από τα 14 λεπτά. Σαφώς υψηλότερη σε σχέση με 8-9 λεπτά που έχει τώρα το φυσικό αέριο.
Το ηλεκτρικό θα επιδοτείται μέσω του μηχανισμού μέχρι το τέλος του χρόνου. Και τώρα όμως, παρά την επιδότηση, η τελική τιμή δεν πέφτει κάτω από τα 20 λεπτά αν συνυπολογιστούν και οι συμπληρωματικές χρεώσεις. Επομένως, τα απλά ηλεκτρικά καλοριφέρ θα είναι και φέτος η πιο ακριβή λύση. Τα κλιματιστικά και οι αντλίες θερμότητας από την άλλη, θα βγουν ενδεχομένως και χαμηλότερα από το φυσικό αέριο λόγω της απόδοσης που παρουσιάζουν.