EY: Απαραίτητος ο ψηφιακός μετασχηματισμός των υπηρεσιών υγείας
H έκθεση της EY, New Horizons 2019: An EY NextWave Health Report,εξετάζει τη μετάβαση από τη φάση του οραματισμού και σχεδιασμού του συστήματος υγείας του μέλλοντος, στην υλοποίησή του
Ο κλάδος της υγείας γίνεται ολοένα και πιο πελατοκεντρικός, συμμετοχικός, προσανατολισμένος στα αποτελέσματα και οικονομικά αποδοτικός, ωστόσο έχει καθυστερήσει ως προς την ενσωμάτωση της αυτοματοποίησης και της τεχνολογίας στις δραστηριότητές του. Αυτό προκύπτει από την έκθεση της EY, New Horizons 2019: An EY NextWave Health Report, η οποία εξετάζει τη μετάβαση από τη φάση του οραματισμού και σχεδιασμού του συστήματος υγείας του μέλλοντος, στην υλοποίησή του, σε τέσσερις χώρες: την Αυστραλία, την Αγγλία, την Ολλανδία, και τις ΗΠΑ.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι οι επενδυτές και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, πιστεύουν πως το μέλλον του κλάδου της υγείας βρίσκεται στην τεχνολογία. Στο πλαίσιο αυτό, οι επενδυτές ιδιωτικών κεφαλαίων επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στις τεχνολογίες υγείας, στη διαχείριση της περίθαλψης και στον τομέα των ασθενών ημερήσιας νοσηλείας, συμπεριλαμβανομένων των επειγόντων περιστατικών και της οικιακής ιατρικής φροντίδας.
Μεταξύ του 2014 και του 2018, η συμμετοχή του τομέα της υγείας στις συμφωνίες εταιρειών ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων στις ΗΠΑ, αυξήθηκε από το 8,3% στο 12,2%. Μία στις επτά εταιρείες ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων έκανε τουλάχιστον μία επένδυση στον κλάδο της υγείας το 2018, εστιάζοντας στην κλινική αποδοτικότητα και την κανονιστική συμμόρφωση.
Επιπλέον, η έκθεση διαπιστώνει ότι μόνο ένας στους τέσσερις καταναλωτές πιστεύει ότι το σύστημα υγείας που χρησιμοποιεί είναι καινοτόμο, εν συγκρίσει με άλλους κλάδους που έχουν περάσει στην ψηφιακή εποχή, όπως το λιανικό εμπόριο και ο τραπεζικός τομέας. Γενικά, ο κλάδος της υγείας καθυστερεί να υιοθετήσει τις ψηφιακές τεχνολογίες, τόσο στο επίπεδο των καταναλωτών, όσο και των ιατρών. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο το 25% των καταναλωτών στην Ολλανδία και το 21% των ιατρών στην Αγγλία, θεωρούν ότι το σύστημα υγείας λειτουργεί ικανοποιητικά.
Μακροπρόθεσμα, η αξία των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της υγείας, δε θα προέρχεται απαραίτητα από την κατοχή δεδομένων, αλλά από τη δυνατότητα πρόσβασης σε ακόμη μεγαλύτερες πηγές δεδομένων, οι οποίες θα επιτρέψουν την εξαγωγή πληροφοριών και τη δημιουργία αλγορίθμων, με σημαντικά αποτελέσματα για τους καταναλωτές υπηρεσιών υγείας, καθώς και τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη. Προκειμένου να οικοδομηθεί το διασυνδεδεμένο περιβάλλον υγείας του αύριο, είναι απαραίτητο να υπάρχουν ανοιχτές ψηφιακές υποδομές, οι οποίες να συνδέουν όλους τους ενδιαφερόμενους και να υποστηρίζουν την ανεμπόδιστη, αλλά αδειοδοτημένη, ροή πληροφοριών.