Λιγότερο χρόνο έχουν φέτος οι φορολογούμενοι για να κάνουν αλλαγές στο Ε9 για τα ακίνητα, αφού από το 2025 η εξόφληση του ΕΝΦΙΑ θα γίνει σε 12 δόσεις, με αποτέλεσμα να έρθει νωρίτερα και η προθεσμία για τις διορθώσεις στον πίνακα των ακινήτων.

Οι φορολογούμενοι που θέλουν να αποφύγουν λάθη που θα τους στοιχίσουν, έχουν περιθώριο έως τις 31 Ιανουαρίου 2025 για τις τελευταίες «πινελιές», καθώς από το τέλος Μαρτίου αρχίζει η καταβολή των δόσεων.

Με βάση το ισχύον καθεστώς νέες δηλώσεις Ε9 θα πρέπει να υποβάλλουν όσοι το 2024 αγόρασαν ή απέκτησαν με γονική παροχή, δωρεά ή κληρονομιά κάποιο ακίνητο καθώς και όσοι πούλησαν ή μεταβίβασαν ακίνητα στα παιδιά ή στα εγγόνια τους. Επίσης όσοι διαπιστώσουν λάθη και παραλείψεις στα στοιχεία των ακινήτων έχουν τη δυνατότητα να τα διορθώσουν και μάλιστα αναδρομικά με την υποβολή τροποιητικής δήλωσης Ε9.

Από την υποχρέωση εξαιρούνται όσοι υπέβαλαν τις δηλώσεις μεταβιβάσεων, δωρεών ή γονικών παροχών κατά τη διάρκεια του 2024 ψηφιακά μέσω της εφαρμογής myProperty και η εικόνα της ακίνητης περιουσίας τους ενημερώθηκε αυτόματα από την ΑΑΔΕ.

Για εκπρόθεσμη υποβολή αρχικής δήλωσης στοιχείων ακινήτων επιβάλλεται πρόστιμο 100 ευρώ.

Τα σημεία στο Ε9 που επιφέρουν μείωση στο εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ από 20% έως 90%, αφορούν κυρίως:

*Αποθήκες – πάρκινγκ: Αναγραφή βοηθητικών χώρων ως κύριων έχει σαν αποτέλεσμα να χαθεί η έκπτωση 90% σε σχέση με τον φόρο που αναλογεί σε χώρο κύριας χρήσης. Επίσης ο φόρος αυξάνεται σε περίπτωση που οι υπόγειες επιφάνειες ακινήτων δηλωθούν ως χώροι κύριας χρήσης ή του παταριού που επικοινωνεί με εσωτερική κλίμακα μαζί με τους κύριους χώρους του ακινήτου ή αναγραφούν περισσότερα τετραγωνικά μέτρα για τις επιφάνειες των κύριων ή και των βοηθητικών χώρων.

*Όροφος: Αν δεν συμπληρωθεί ο αριθμός ορόφου ή συμπληρωθεί ο όροφος ακινήτου ως δώμα λαμβάνεται υπόψη ο υψηλότερος συντελεστής του φόρου που αντιστοιχεί στον 6ο όροφο.

*Έτος άδειας: Αναγράφεται το έτος έκδοσης της οικοδομικής άδειας του ακινήτου και όχι το έτος αποπεράτωσής του. Η παλαιότητα του ακινήτου απομειώνει τη τιμή ζώνης και περιορίζει το ύψος του φόρου.

*Παλαιότητα: Για κτίρια που ανεγέρθηκαν προ του 1930 παρέχεται έκπτωση 20% στον ΕΝΦΙΑ ενώ για κτίρια με παλαιότητα άνω των 100 ετών η έκπτωση ανέρχεται στο 40%.

*Εμπράγματα δικαιώματα: Μη αναγραφή ή λανθασμένη αναγραφή εμπράγματου δικαιώματος (πλήρης ή ψιλή κυριότητα, επικαρπία) ανεβάζει το φόρο.

*Ποσοστά συνιδιοκτησίας: Αν ο ποσοστό συνιδιοκτησίας δεν έχει αναγραφεί ή έχει αναγραφεί λανθασμένο ποσοστό υπολογίζεται ότι είναι 100% οπότε θα πρέπει να καταβληθεί ολόκληρο το ποσό του φόρου.

*Κενά και ημιτελή κτίσματα: Αν ο φορολογούμενος έχει στη κατοχή του κτίσματα κενά, ημιτελή και μη ηλεκτροδοτούμενα ή ηλεκτροδοτούμενα με εργοταξιακό ρεύμα και δεν συμπληρώσει τους σχετικούς κωδικούς στο Ε9 χάνει τη μείωση κατά 60% του φόρου.

*Κτίσματα εντός αγροτεμαχίων: Αν σε αγροτεμάχιο υφίσταται κτίσμα που είναι γεωργικό ή αποθήκη ή επαγγελματική στέγη και δεν δηλωθεί τότε θεωρείται ότι είναι κατοικία και ο φόρος του αγροτεμαχίου πενταπλασιάζεται.

Τι θα πληρώσουμε στην Εφορία το 2027- Ποιοι θα δώσουν περισσότερα

Τι θα πληρώσουμε στην Εφορία το 2027- Ποιοι θα δώσουν περισσότερα

06.10.20261 λεπτ.
Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

Εφορία: Πώς «κουρεύονται» έως 50% τα πρόστιμα – Τα 5 «παράθυρα» για τους οφειλέτες

03.10.20261 λεπτ.
120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

120 δόσεις για Εφορία και ΕΦΚΑ: Υπολογίστε τη δόση σας με τρία κλικ

01.10.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Στο τραπέζι τα δύο φορομπόνους – Ποιοι κερδίζουν έως 5.000 ευρώ

23.09.20261 λεπτ.
Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Ποιοι πρέπει να κάνουν δήλωση στην ΑΑΔΕ – Τι ισχύει έως το τέλος του 2026

22.09.20261 λεπτ.
Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

Μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις: Τι αλλάζει για προκαταβολές και τέλος επιτηδεύματος

07.09.20261 λεπτ.
Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

Σχέδιο «δούναι και λαβείν» για τον νέο κατώτατο μισθό: Πού μπαίνει ο πήχης για το 2027 – τα αντισταθμιστικά μέτρα στις επιχειρήσεις

31.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

ΑΑΔΕ: Στήνει «Big Brother» για τη φοροδιαφυγή – AI, drones και έλεγχοι σε πραγματικό χρόνο

28.08.20261 λεπτ.
Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

Εφορία: Οι τέσσερις δηλώσεις που πρέπει να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου

26.08.20261 λεπτ.
Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

Η «κατάρα» των ελεύθερων επαγγελματιών, το εκκαθαριστικό του 2027 και το τεκμαρτό εισόδημα

24.08.20261 λεπτ.
Τεκμήρια διαβίωσης: Ποιοι κερδίζουν και πόσα από το «κούρεμα» σε κατοικίες
Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

Ξηλώνονται σταδιακά τα τεκμήρια – Το μήνυμα Μαρινάκη

21.08.20261 λεπτ.
Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

Φορολογικές υποχρεώσεις: Βαρύς λογαριασμός 39,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2026

18.08.20261 λεπτ.
IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

IRIS: Πότε κινδυνεύουν με φόρο οι μεταφορές χρημάτων – Τα όρια και οι εξαιρέσεις

17.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

ΑΑΔΕ: Ψηφιακός κλοιός στον ΦΠΑ – Σαρωτικοί έλεγχοι με AI, myDATA και POS

13.08.20261 λεπτ.
ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

ΑΑΔΕ: Πάνω από 320.000 καταγγελίες πολιτών για φορολογικές παραβάσεις

10.08.20261 λεπτ.