Ριζική αναδιοργάνωση στο Facebook
Το Facebook που ξέραμε θα το ξεχάσουμε σύντομα μετά τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν στο ετήσιο συνέδριο του μεγάλου κοινωνικού δικτύου.
“Το μέλλον είναι ιδιωτικό” είπε ο ιδρυτής και επικεφαλής του Facebook Mark Zuckerberg ενώπιον 5.000 ανθρώπων που συμμετέχουν στο ετήσιο συνέδριο F8, ωστόσο αυτό σημαίνει κάτι εντελώς διαφορετικό για το Facebook απ’ ό,τι για τους χρήστες του.
Το Facebook θα συνεχίσει να συγκενρώνει όλες εκείνες τις πληροφορίες που είναι απαραίτητες για να προβάλει διαφημίσεις με βάση τα ενδιαφέροντα κάθε χρήστη (δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά αν ληφθεί υπόψιν πως η διαφήμιση είναι η μεγαλύτερη πηγή εσόδων του Facebook), αλλά δεσμεύεται τώρα πως θα προφυλάσσει τα προσωπικά δεδομένα από αδιάκριτα μάτι. Βεβαίως όλα αυτά λέγονται ενώπιον των αυστηρών κυρώσεων που αναμένεται να επιβληθούν στο Facebook για ουκ ολίγες περιπτώσεις διαρροής προσωπικών δεδομένων.
Για τους καθημερινούς χρήστες του δικτύου τα σημαντικά νέα περιλαμβάνουν επίσης την επανασχεδίαση της βασικής σελίδας του Facebook, που πλέον θα εμφανίζει περισσότερα πράγματα και όχι μόνο μια ροή με ενημερώσεις από τις δημοσιεύσεις φίλων.
Στην πράξη η συγκεκριμένη ροή (το newsfeed) θα δώσει τη θέση του σε πιο στοχευμένες πληροφορίες με έμφαση τις ομάδες, δηλαδή τα γκρουπ που λειτουργούν στο Facebook. Θα είναι πιο εύκολο για κάποιον να βρει μια ομάδα ανθρώπων που μοιράζεται κοινά ενδιαφέροντα και να επικοινωνεί μαζί τους.
Παράλληλα ανανεώνεται το Facebook Messenger με πλήρη κρυπτογράφηση αλλά και μία εφαρμογή για υπολογιστές, ενώ η εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα σχεδιάζεται από το μηδέν ώστε να είναι ελαφρύτερη και πιο φιλική στη χρήση. Όλα αυτά σύντομα στις οθόνες των συσκευών μας...