Meta: Μειώνει τις συνδρομές σε Facebook και Instragram κατά 40%
Η Meta κυκλοφόρησε αρχικά μια συνδρομητική υπηρεσία χωρίς διαφημίσεις για την ΕΕ τον Οκτώβριο του 2023
Τη μείωση κατά 40% της συνδρομής σε Facebook και Instagram χωρίς διαφημίσεις για τους χρήστες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανακοίνωσε η Meta, προκειμένου να συμμορφωθεί με τις κανονιστικές απαιτήσεις στην περιοχή.
Όπως ανέφερε η εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης, θα προσφέρει επίσης στους χρήστες της ΕΕ πρόσβαση στο Facebook και το Instagram δωρεάν, εάν συμφωνούν να εμφανίζονται διαφημίσεις που βασίζονται σε περιορισμένο σύνολο δεδομένων χρηστών.
Η Meta κυκλοφόρησε αρχικά μια συνδρομητική υπηρεσία χωρίς διαφημίσεις για την ΕΕ τον Οκτώβριο του 2023 λόγω ενός κανονισμού της ΕΕ που αποσκοπούσε στον περιορισμό των αντιανταγωνιστικών πρακτικών από εταιρείες τεχνολογίας. Η συνδρομητική υπηρεσία τέθηκε επίσης σε ισχύ αφού οι περιφερειακές ρυθμιστικές αρχές επέβαλαν στην εταιρεία πρόστιμο άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων για παραβίαση της νομοθεσίας της ΕΕ περί απορρήτου δεδομένων.
«Οι αλλαγές που ανακοινώνουμε σήμερα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των ρυθμιστικών αρχών της ΕΕ και υπερβαίνουν τα όρια που απαιτούνται από τη νομοθεσία της ΕΕ», έγραψε ο πρόεδρος της Meta Νικ Κλεγκ την Τρίτη στο Threads .
Τα νέα τιμολόγια της Meta
Η εταιρεία είπε ότι θα μειώσει την τιμή της μηνιαίας συνδρομητικής υπηρεσίας στην ΕΕ από 9,99 ευρώ σε 5,99 ευρώ για χρήστες επιτραπέζιων υπολογιστών και από 12,99 ευρώ σε 7,99 ευρώ για χρήστες iOS και Android.
Εάν οι χρήστες της ΕΕ επιλέξουν τη «λιγότερο εξατομικευμένη επιλογή» για δωρεάν πρόσβαση στο Facebook και το Instagram, θα βλέπουν διαφημίσεις που «μπορεί να είναι λιγότερο σχετικές με τα ενδιαφέροντα ενός ατόμου», ανέφερε η εταιρεία. Για αυτήν την έκδοση, η Meta είπε ότι θα εμφανίζει διαφημίσεις με βάση «ένα ελάχιστο σύνολο σημείων δεδομένων», συμπεριλαμβανομένων της ηλικίας, του φύλου, της τοποθεσίας των χρηστών και του τρόπου με τον οποίο αλληλεπιδρούν με τις διαφημίσεις.
Επιπλέον, οι χρήστες της ΕΕ που επιλέγουν τη δωρεάν επιλογή θα βλέπουν επίσης διαφημίσεις χωρίς δυνατότητα παράβλεψης που έχουν σκοπό να «προσφέρουν αξία στους διαφημιστές», είπε ο Meta.
Οι σκληροί κανονισμοί της ΕΕ έχουν επηρεάσει την ικανότητα της Meta να κάνει το ντεμπούτο της γρήγορα νέες υπηρεσίες στην περιοχή σε σύγκριση με λιγότερο ελεγχόμενες περιοχές όπως οι ΗΠΑ. Το 2023, για παράδειγμα, χρειάστηκε σχεδόν μισός χρόνος για να μπορέσει η Meta να προσφέρει την υπηρεσία Threads, όπως και το Twitter για τους ευρωπαίους χρήστες.
Ο Pedro Pavón, διευθυντής παγκόσμιας πολιτικής της Meta, δήλωσε ότι ενώ οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ δυσκολεύουν τη λειτουργία των εταιρειών που βασίζονται σε διαδικτυακές διαφημίσεις στην περιοχή, πιστεύει ότι η επιχειρηματική πρακτική της προσφοράς εξατομικευμένων διαφημίσεων αντιπροσωπεύει το «θεμέλιο ενός σύγχρονου, δωρεάν Διαδικτύου» και επιτρέπει στους ανθρώπους «να συνδεθούν με τις μάρκες και τα προϊόντα που είναι πιο σχετικά με αυτούς με απρόσκοπτους και μη ενοχλητικούς τρόπους».
«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αναμένω ότι ακόμη και όταν παρουσιάζονται πολλές ίσες επιλογές, οι περισσότεροι άνθρωποι θα εξακολουθούν να επιλέγουν την υπηρεσία εξατομικευμένων διαφημίσεων», δήλωσε ο Pavón σε μια ανάρτηση στο LinkedIn .