Στο στόχαστρο της ελληνικής Αρχής Δεδομένων το WhatsApp και η DeepSeek

Στο στόχαστρο της ελληνικής Αρχής Δεδομένων το WhatsApp και η DeepSeek

Καταγγελίες για ενδεχόμενη παραβίαση του GDPR είχαν προηγουμένως καταθέσει οργανώσεις καταναλωτών σε Ιταλία και Βέλγιο.

Έρευνα για το κατά πόσο το chatbot της κινεζικής DeepSeek παραβιάζει τον ευρωπαϊκό κανονισμό προστασίας δεδομένων ανακοίνωσε ότι ξεκινά η Αρχή Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Ακόμη, η Αρχή ερευνά την υπόθεση που αφορά την παραβίαση προσωπικών δεδομένων χρηστών τoυ WhatsΑpp από κακόβουλο λογισμικό, σε συνέχεια υποβληθείσας σχετικής γνωστοποίησης της εταιρείας, δεδομένου ότι στα θιγόμενα φυσικά πρόσωπα περιλαμβάνονται και συνδρομητές στην Ελλάδα.

Είχαν προηγηθεί ανάλογες κινήσεις από τις αρμόδιες αρχές άλλων χωρών, λόγω ανησυχίας για τα δεδομένα των ευρωπαίων χρηστών της εφαρμογής, η οποία πρόσφατα έγινε το δημοφιλέστερο app για συσκευές Apple και Android στις ΗΠΑ.

H Ιταλία προχώρησε μάλιστα ένα βήμα παραπέρα και απαγόρευσε προσωρινά την εφαρμογή της DeepSeek, μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα για τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων.

Μεταξύ άλλων εξετάζεται το πού αποθηκεύονται τα δεδομένα των χρηστών, για ποιο σκοπό, καθώς και το εάν έχουν χρησιμοποιηθεί για την εκπαίδευση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης.

Η ελληνική Αρχή Δεδομένων ανέφερε πως «κίνησε διαδικασία αυτεπάγγελτης έρευνας σε σχέση με τη νομιμότητα, βάσει του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων, της εφαρμογής Τεχνητής Νοημοσύνης DeepSeek, η οποία είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα».

Καταγγελίες για ενδεχόμενη παραβίαση του GDPR είχαν προηγουμένως καταθέσει οργανώσεις καταναλωτών σε Ιταλία και Βέλγιο.

Η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας, η οποία εφαρμόζει τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία της ιδιωτικής ζωής σε πολλές από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι ζήτησε πληροφορίες από την DeepSeek για να διαπιστώσει αν η εταιρεία διασφαλίζει σωστά τα δεδομένα των χρηστών.

Η κινεζική εταιρεία προκάλεσε τον περασμένο μήνα σεισμό στις αγορές παρουσιάζοντας δύο μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που προσφέρουν επιδόσεις συγκρίσιμες με τον ανταγωνισμό αλλά με δεκάδες φορές μικρότερο κόστος.

Το μοντέλο V3 χρησιμοποιείται στην εφαρμογή της εταιρείας για κινητά τηλέφωνα, ενώ το «συλλογιστικό» μοντέλο R3, σχεδιασμένο να λύνει δύσκολα προβλήματα σε επιμέρους βήματα, είναι διαθέσιμο σε ερευνητές και επιχειρήσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ