To social media πήραν φωτιά για τη CIA
από την Παρασκευή δηλαδή που έγιναν οι επίσημες ανακοινώσεις.
Η CIA αποφάσισε να να έρθει πιο κοντά με το κοινό και να κάνει κάποιες πληροφορίες της «πιο προσβάσιμες».
Το πρώτο της post στο Twitter αν μη τι άλλο είχε χιούμορ: «Δεν επιβεβαιώνουμε, ούτε αρνούμαστε ότι αυτό είναι το πρώτο μας tweet».
Μέσα σε πέντε ώρες είχε 200.000 followers στο Twitter, ενώ το πρώτο tweet έγινε retweet από 110.000 χρήστες.
Στο facebook μέχρι στιγμής ξεπερνάει τα 11.500 likes.
«Η επέκτασή μας σε αυτές τις πλατφόρμες, μας δίνει την δυνατότητα να εμπλακούμε πιο άμεσα με το κοινό και να παρέχουμε πληροφορίες για την αποστολή της CIA, την ιστορία της κ.ά. Έχουμε σημαντικά πράγματα να μοιραστούμε και θέλουμε να κάνουμε ξεκάθαρο ότι μη απόρρητες πληροφορίες θα είναι στη διάθεση του αμερικανικού λαού, που αποστολή μας είναι να τον προστατέψουμε» είναι η ανακοίνωση του επικεφαλής της CIA, Τζον Μπρέναν.
Το πρώτο κελάιδισμα
Με... χαρακτηριστική μυστικότητα ανέφερε: «Δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε, ούτε να αρνηθούμε ότι αυτό είναι το πρώτο μας tweet». Αμέσως το διαδίκτυο πήρε φωτιά. Μέσα σε δύο ώρες το μήνυμα είχε αναδημοσιευθεί 85.000 φορές, η CIA απέκτησε περισσότερους από 105.000 «ακόλουθους» (followers) και πειράγματα των χρηστών έτρεξαν γρηγορότερα και από τα δάκρυα της Κλερ Ντέινς στο «Homeland».
«@CIA πώς αισθάνεσαι που για πρώτη φορά σε ακολουθούν;» τουίταρε ένας χρήστης.
«Επεκτεινόμενη και σε αυτές τις πλατφόρμες η CIA θα μπορεί να συνδέεται πιο άμεσα με το κοινό και να παρέχει πληροφορίες για την αποστολή, την ιστορία και άλλες εξελίξεις της», δήλωσε ο διευθυντής της, Τζον Μπρέναν σε ανακοίνωσή του.
«Εχουμε σημαντικές ιδέες να μοιραστούμε και θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι μη διαφαθμισμένες πληροφορίες σχτικά με την Υπηρεσία είναι περισσότερο προσβάσιμες στο αμερικανικό κοινό που υπηρετούμε, σύμφωνα με την εθνική μυστική αποστολή μας», πρόσθεσε.
Η Υπηρεσία υποσχέθηκε ακόμη να αναρτά τα «τελευταία νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες καριέρας», καθώς και καλλιτεχνήματα από το μουσείο της CIA, ενημερώσεις από το παγκόσμιο βιβλίο δράσης της και μη διαβαθμισμένες μυστικές πληροφορίες.
Δημιουργώντας λογαριασμούς στο Facebook και το Twitter, η CIA διευρύνει την περιορισμένη διαδικτυακή της παρουσία πέρα από την επίσημη ιστοσελίδα της και τους λογαριασμούς σε Flickr και YouTube.
Συγκριτικά με άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες ήταν κάτι που μάλλον έπρεπε να κάνει η CIA. Η NSA «μπήκε» στο Twitter το 2009, το FBI το 2008 και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ το 2007.
Το θέμα είναι ποιος θέλει να γίνει προσβάσιμος στη CIA.