Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Aegean, η Λάμψα, η Μυτιληναίος και η ΤΙΤΑΝ Cement

Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Aegean, η Λάμψα, η Μυτιληναίος και η ΤΙΤΑΝ Cement

Χρηματιστηριακά stories και άλλα πολλά

AEGEAN: 25α Γενέθλια. Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον

Σήμερα- 28 Μαϊου- είναι η "γενέθλιος ημέρα" των 25χρόνων της AEGEAN. Πυλώνας ανάπτυξης για τον τουρισμό της χώρας και φέτος η AEGEAN, ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας που από το 1999 οπότε ιδρύθηκε από τον αείμνηστο Θεόδωρο Βασιλάκη επενδύει αδιάλειπτα στα δίκτυα εσωτερικού-εξωτερικού, σε υποδομές, τεχνική υποστήριξη,εκπαίδευση προσωπικού.

Πλέον, ο Ομιλος εορτάζει σήμερα την πρώτη 25ετία λειτουργίας-πτήσεων, θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με λελογισμένα βήματα τοποθετώντας τον πήχη ακόμη ψηλότερα σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Δημήτρη Γερογιάννη. Ξεκινώντας το 1999, με μόλις δυο αεροσκάφη και δύο προορισμούς από την Αθήνα, είναι σήμερα μια από τις πιο επιτυχημένες περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη. Ενισχύοντας τις δυνάμεις της με την εξαγορά της Air Greece και την ένωση με την Cronus επέκτεινε τη δραστηριότητά της στις αγορές του εξωτερικού.

Το 2005, μόλις έξι χρόνια μετά την ίδρυσή της, παραγγέλνει τα πρώτα αεροσκάφη Α320, εγκαινιάζοντας τη συνεργασία με την Airbus, η οποία συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. To 2013 προχωρά με την εξαγορά της Olympic Air και την Άνοιξη του 2018, η AEGEAN πραγματοποίησε τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Ελλάδα, με την παραγγελία έως 46 αεροσκαφών της οικογένειας Airbus A320neo, παραγγελία που το 2023 ανέβηκε στα 50 αεροσκάφη.

Με την ανακοίνωση, πρόσφατα, της απόκτησης 4 νέων Airbus A321neo με σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια και νέα ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα επιβατών, για εξυπηρέτηση αγορών εκτός Ε.Ε. και διάρκειας πτήσεων 4 έως 7,5 ωρών, η διοίκηση σχεδιάζει να καλύψει αγορές που αναπτύσσονται και είναι σημαντικές και για την Ελλάδα, τόσο προς την Ανατολή και την Ινδία, όσο και προς τον Κόλπο, αλλά και σε κάποιες χώρες της Κεντρικής Αφρικής.

Το γιατί "προς Ανατολικά"; την απάντηση την δίνει η Star Alliance- η μεγαλύτερη συμμαχία κορυφαίων αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως- δημιουργώντας Κέντρο Αριστείας στη Σιγκαπούρη (2021), γιορτάζοντας την 25η επέτειο (2022) ως η πρώτη και ισχυρότερη alliance με την ελληνική εταιρεία από τα πρώτα μέλη της (Ιούνιος 2010) που δίνει το πλεονέκτημα "κοινών κωδικών" με ξένες εταιρείες- 25 με την προσθήκη της κινεζικής Juneyao Air/αποκτώντας πρόσβαση στην τεράστια αγορά της χώρας όπως και της Saudia.

TITAN Cement International: Ολοταχώς για MSCI Greece Standard

Διόρθωση 1,26% στα 31,40 ευρώ, μετά τα διαδοχικά νέα υψηλά-έως τα 32,20 ευρώ- (ιστορικά από την εισαγωγή στο Euronext).Αποτίμηση στα 2,459 δισ που σύμφωνα με την "ελεύθερη διασπορά" απαιτούνται επιπλέον 180 εκατ προκειμένου να πληρωθεί και το έτερο βασικό κριτήριο ένταξης στον δείκτη MSCI Greece Standard.

Στο 48,89% του μ.κ η συμμετοχή της ΕΔΥΒΕΜ (ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΙΜΙΤΕΔ), Ίδρυμα Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου και βασικοί μέτοχοι της TCI που ενεργούν συντονισμένα. Στο 9,99% της Fidelity MR LLC και στο 5,09% της ΤΙΤΑΝ Cement International.Στις 12 Αυγούστου η επόμενη (3μηνιαία) αναδιάρθρωση των δεικτών, με ισχύ από την συνεδρίαση της 2 Σεπτεμβρίου.

Για αρχές του 2025 προγραμματίζει η διοίκηση της TCI σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ, που σημαίνει ενδεχόμενη ένταξη στον "μεγάλο" δείκτη που θα έχει προηγηθεί θα ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα εν όψει του ΙΡΟ της ΤΙΤΑΝ America. Tο πιο θα μπορούσε να είναι το επόμενο βήμα του Marcel Cobuz- δεδομένης της πρότερης θητείας του ΓαλλοΡουμάνου παράγοντα στο μεγαλύτερο όμιλο του κλάδου διεθνώς- LafargeHolcin είναι ένα ερώτημα που θα απαντηθεί συν τω χρόνω.

Η ΛΑΜΨΑ και οι υπόλοιποι

Επανερχόμεθα- μετά το παρασκήνιο της 21ης Μαϊου- όταν αναφερόμασταν στη μεθοδική μεγέθυνση της αποτίμησης της εισηγμένης, με διακριτικό τρόπο είναι αλήθεια. Σημειώναμε-τότε- πως μία εξήγηση θα μπορούσε να σχετίζεται με το νέο πλαίσιο που θέλει να περάσει η ΕΧΑΕ (για ελεύθερη διασπορά, όρια αποτίμησης), μία άλλη όμως θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Αφορά στην εκτίμηση του Θανάση Λασκαρίδη πως, το fair value της ΛΑΜΨΑ είναι (τουλάχιστον) ένα δισ. ευρώ. Εκτίμηση που φέρεται να εκμυστηρεύτηκε στο πλαίσιο της εκδήλωσης για τα 150 χρόνια "Μεγάλη Βρεταννία".

Στην χθεσινή συνεδρίαση, ακόμη μία από τα ίδια, καθώς με συναλλαγές μόλις 291 τμχ η μετοχή ενισχύθηκε 2,78% στα 37 ευρώ. Στα 790,5 εκατ ευρώ η αποτίμηση, εύλογο το ερώτημα προς τι αυτή η ωραιοποίηση της χρηματιστηριακής αξίας. Είναι μικρές-περνάν απαρατήρητες. Ο λόγος κυρίως για DotSoft και Doppler δύο "μικρές" στο δέμας/αποτίμηση στην ΕΝαλλακτική Αγορά. Τζιουζέπε Τζιάνο και Νικόλας Καραμούζης αντίστοιχα, εκ των βασικών μετόχων.

Προφανώς με βλέψεις και αναβάθμιση/μετάταξη κάποια στιγμή στην Κύρια Αγορά. Βασικά κριτήρια free float, χρηματιστηριακή αξία με την πρώτη να έχει φτάσει-αισίως- τα 27,7 εκατ και τα 14,4 εκατ η δεύτερη.Απόδοση; 109,91% και 36% αντίστοιχα-από την αρχή του έτους- αλλά με 52,81% η Doppler από την ημέρα που ανακοινώθηκε η είσοδος του SMERemedium Cap στο μ.κ της εταιρείας οικογένειας συμφερόντων Σταυρόπουλου.

Mytilineos: Διευρύνεται η ελεύθερη διασπορά- αυξάνεται η βαρύτητα στάθμισης

Η διεύρυνση της ελεύθερης διασποράς- μετά την διάθεση του 5,04% του μ.κ-από τον Ευάγγελο Μυτιληναίο- έχει ως-πρώτο- θετικό αποτέλεσμα την αύξηση της βαρύτητας στάθμισης στους διεθνείς δείκτες όπου συμπεριλαμβάνεται.Αρχή, λοιπόν, από σήμερα με τον FTSE/Russell- ειδικότερα στον FTSE All World- με νέο συντελεστή 79,16% από 73,95% μέχρι και χθες. Ανάλογη αύξηση, σύμφωνα με τελευταία ενημέρωση του οίκου FTSE/Russell και στους δείκτες FTSE Global Large Cap, FTSE Emerging Index, MPF All World.Θα ακολουθήσει αλλαγή στάθμισης και στον MSCI Greece Standard- 3η από τις 10 μετοχές του δείκτη- με 11,56% πίσω από Εθνική Τράπεζα 16,63% και 14,14% της Eurobank.

===============================================

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ