Οι επτά δεξαμενές στην Ελευσίνα, το μάζεμα κεφαλαίων από την ΕΚΤ και το χρυσάφι στα σκουπίδια

Οι επτά δεξαμενές στην Ελευσίνα, το μάζεμα κεφαλαίων από την ΕΚΤ και το χρυσάφι στα σκουπίδια

ΕΚΤ: Προεξοφλημένη η απόφαση του δ.σ της ΕΚΤ σήμερα Πέμπτη, όπως και των δηλώσεων Λαγκάρντ. Eύλογα ερωτήματα λ.χ. τι θα γίνει με τα κεφάλαια που μαζεύει (πίσω) από τις τράπεζες η ΕΚΤ; Θυμίζοντας, είναι περισσότερα από 0,5 τρισ. ευρώ από τις τράπεζες (από τα TLTROs) και πάνω από 1,7 τρισ αυτά που έχει διαθέσει για να αγοράσει κρατικά ομόλογα. Πως τα μαζεύει; Όσον αφορά στις τράπεζες ανεβάζοντας κατακόρυφα το επιτόκιο διακράτησής τους από τις τράπεζες (σ.σ τα είχαν πάρει με αρνητικά επιτόκια) και τώρα τις υποχρεώνει να τα επιστρέψουν άρον- άρον, ειδάλλως θα πληρώνουν τόκο. Μέχρι τον Ιούνιο έχει καλώς, γιατί στη συνέχεια θα πρέπει είτε να τα επιστρέψουν είτε να πουλήσουν ομόλογα, και αυτό είναι θέμα ως προς το ποιος θα τα αγοράσει και δη σε αυτές τις τιμές. Από Ιούνιο αρχίζει η μείωση της επανεπένδυσης σε τίτλους που λήγουν, και εάν λ.χ. η Ιταλία δεν "βγαίνει"; Για αυτό οι ευρωεκλογές (6-9 Ιουνίου) έχουν και αυτή την παράμετρο.

ΗΛΕΚΤΩΡ. Ο έτερος κλάδος που ενδιαφέρει σφόδρα την πλευρά Βαρδινογιάννη είναι η "διαχείριση απορριμμάτων" δλδ εν προκειμένω η Ηλέκτωρ. Κάποια στιγμή οι 2 πλευρές-Χόλντερμαν-Βαρδινογιάννης θα συμφωνήσουν και σε αυτό. ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Στην περίπτωση της, αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί. Πάντως από τις "παραχωρήσεις" η προστιθέμενη αξία βγαίνει από την "συντήρηση" και όχι την "διαχείριση" σε περιόδους υψηλών επιτοκίων.

FOURLIS. Χρόνια είχαμε να τον δούμε να δραστηριοποιείται στην αγορά, αυτή την περίοδο είναι στον Fourlis, πιο πριν στην Aegean και τον Mytilineos group. Από τους πιο δυνατούς στην κατηγορία του.

HELLENIQ ENERGY. Με το placement του 11% (από ΡΟ&ΙΗ-ΤΑΙΠΕΔ) έγινε η αρχή, διευρύνθηκε η διασπορά. Με το επόμενο- επίσης για 10%-12% θα φανεί- μάλλον προς Q3 ή Q4 του 2024 το free float θα γίνει ακόμη πιο "παίξιμο". Συν τω χρόνω θα εκδηλωθεί το ενδιαφέρον λ.χ. της Chevron για τις έρευνες στα Ν.Δ της Κρήτης, στα Δυτικά της Πελοποννήσου.

ΟΝΕΧ/ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ. Θα μπορούσε ο ευρύτερα εννοούμενος κλάδος "ναυπηγείων ακτοπλοϊας" να αποκτήσει πιο αντιπροσωπευτική εκπροσώπηση/παρουσία. Δεδομένη και… ασταμάτητη χαρακτήρισε ο Πάνος Ξενοκώστας την πορεία των ναυπηγείων σε Σύρο και Ελευσίνα, επ’ ευκαιρία της κοπής πίτας στο Νεώριο.

Σύμφωνα με τον ισχυρό άντρα της ΟΝΕΧ, η εταιρεία προχωρά τις διαδικασίες απόκτησης μιας δεξαμενής τύπου AFRAMAX στη Σύρο και μιας δεξαμενής τύπου SUEZMAX στην Ελευσίνα. Η πρώτη αφορά σε πλοία με χωρητικότητα νεκρού βάρους μεταξύ 80.000 και 120.000 μετρικών τόνων και η δεύτερη σε πλοία με dwt μεταξύ 120.000-200.000 τόνων.

«Με 7 δεξαμενές θα γίνουμε οι πρώτοι της Μεσογείου, φιλοδοξώντας το 2026 ο Όμιλος ΟΝΕΧ να είναι ο μεγαλύτερος όμιλος ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών στην περιοχή», σημείωσε ο Πάνος Ξενοκώστας. Από τα projects που παρακολουθεί στενά η Πρεσβεία- μία είναι- και μάλιστα έχει καθαρή Αμερικανική υποστήριξη, στο χρηματοδοτικό. Το international group του Development Finance Corporation (...Αναπτυξιακή Τράπεζα των ΗΠΑ) δεν επενδύει τυχαία...

ΕΛ.ΒΕ: Ξεκινά η δημόσια προσφορά για την είσοδο του «Ελ. Βενιζέλος» στο Χρηματιστήριο Πράσινο φως από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για το ενημερωτικό δελτίο του ΔΑΑ - Το βιβλίο προσφορών ανοίγει σήμερα, Πέμπτη, 25 Ιανουαρίου

Επισημαίνεται ότι στο πλαίσιο της Συνδυασμένης Προσφοράς, το 10% των μετοχών του ΔΑΑ θα μεταβιβαστεί στον υφιστάμενο μέτοχο του ΔΑΑ, εταιρεία AviAlliance GmbH, η οποία ελέγχεται από το Καναδικό fund PSP Investments και είναι σήμερα ο μεγαλύτερος ιδιώτης μέτοχος του ΔΑΑ με ποσοστό περίπου 40%, στην τιμή διάθεσης των μετοχών της Συνδυασμένης Προσφοράς, πλέον ενός premium. Επιπλέον, 1% των μετοχών του ΔΑΑ θα μεταβιβαστεί στο πλαίσιο της Συνδυασμένης Προσφοράς και στην τιμή διάθεσης των μετοχών στα μέλη της οικογένειας Κοπελούζου, τα οποία είναι και σήμερα μέτοχοι του ΔΑΑ συνολικού ποσοστού περίπου 5%. Συγκεκριμένα, σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο κατέχει το 55% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπερταμείου που κατέχουν το 30% και το 25% των μετοχών αντίστοιχα. Η AviAlliance, ο μεγαλύτερος ιδιώτης μέτοχος του ΔΑΑ, κατέχει σήμερα περίπου το 40% και η οικογένεια Κοπελούζου περίπου το 5%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ