Η ευγενική... χορηγία των διυλιστηρίων στα φορο-έσοδα και το ελληνικό πρόβατο που...ασπρίζει

Η ευγενική... χορηγία των διυλιστηρίων στα φορο-έσοδα και το ελληνικό πρόβατο που...ασπρίζει

Αν λοιπόν πάρουν απόφαση τα δύο διυλιστήρια να συνδράμουν...

Τα φορολογικά έσοδα είναι μια ευγενική χορηγία των διυλιστηρίων

Όσοι περιμένουν ότι τα διυλιστήρια θα λυπηθούν τους φτωχούς καταναλωτές και θα αναλάβουν τα ίδια να επιδοτούν στην αντλία την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης για να μην παγώσουν οι πελάτες, ας λάβουν υπόψη τους και τα ακόλουθα στοιχεία. Για να φτάσουμε στα υπερ-έσοδα του 2023, οι δύο επιχειρήσεις του κλάδου χρειάστηκε να χρεωθούν φόρους συνολικού ύψους 1,14 δις. ευρώ. Τα 630 εκατ. ευρώ είναι η έκτακτη φορολογία λόγω υπερ-εσόδων και τα 510 εκατ. ευρώ είναι η τακτική φορολογία λόγω της υψηλής κερδοφορίας στη χρήση του 2022 η οποία βέβαια δεν θα υπάρχει και το 2023. Αν λοιπόν πάρουν απόφαση τα δύο διυλιστήρια να συνδράμουν είναι γιατί δεν θα θέλουν να μειωθεί η κατανάλωση. Λίγες ημέρες υπομονή και θα δούμε. Πάντως, το κράτος δεν θα εισπράξει το 2024 και πάλι 1,14 δις. ευρώ από τα διυλιστήρια. Τέλος τα υπερ-έσοδα, τέλος και οι υπερ-φόροι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η ακρίβεια φέρνει πρόστιμα. Ποιος έχει σειρά μετά τους BIC, Public, Plaisio και Paktiker

Tα ψιλά γράμματα για Κλουκίνα Λάππα, η καθυστέρηση της Noval και οι ξένοι που σαρώνουν ότι... βρουν

Θα μαζέψουμε 21 δις. ευρώ από τον τουρισμό το 2024;

Ας υποθέσουμε ότι θα επιβεβαιωθεί η εκτίμηση και ότι τα έσοδα από τον τουρισμό θα καταγράψουν ιστορικό ρεκόρ μέσα στο τρέχον έτος για να κινηθούν στην περιοχή των 19-20 δισ. ευρώ. Θα υπάρξει περαιτέρω αύξηση ύψους 1 δισ. ευρώ και το 2024; Αυτό έχει προϋπολογίσει το υπουργείο Οικονομικών. Όμως για να βγει αυτή η πρόβλεψη σημαίνει ότι η ύφεση και η ακρίβεια δεν θα πλήξει σε τέτοιο βαθμό τους βασικούς πελάτες της Ελλάδας (Βρετανούς, Γερμανούς, Γάλλους κλπ) που ήδη βλέπουν τις οικονομίες τους να βυθίζονται στην ύφεση. Προϋποθέτει ότι όλοι οι τουρίστες που ήρθαν στην Ελλάδα δεν δυσαρεστήθηκαν από τις υψηλές τιμές και τον συνωστισμό στους βασικούς τουριστικούς προορισμούς και ότι θα επιστρέψουν το 2024 ή θα μιλήσουν με τα καλύτερα λόγια για την Ελλάδα στον τόπο τους. Φιλόδοξος στόχος. Πολύ φιλόδοξος…

Θα πάψει η Ελλάδα να έχει το μεγαλύτερο χρέος στην ΕΕ;

Στον δείκτη της ανεργίας δεν είμαστε πια το μαύρο πρόβατο. Μας έχει ξεπεράσει η Ισπανία. Παραμένουμε όμως στο χρέος, καθώς η αναλογία του χρέους ως προς το ΑΕΠ παραμένει μεγαλύτερη σε σχέση με την αντίστοιχη της Ιταλίας. Όμως, η τάση είναι υπέρ της χώρας μας. Με πρωτογενή πλεονάσματα, ρυθμισμένο το χρέος σε τέτοιο βαθμό ώστε να είναι θωρακισμένο από τις αυξήσεις των επιτοκίων αλλά και τεράστια ταμειακά διαθέσιμα που ακόμη και τώρα παραμένουν στα 37 δις. ευρώ, το να κλείσει το 2024 με αναλογία χρέους προς ΑΕΠ στα 152% είναι κάτι που θεωρείται απολύτως εφικτό. Το θέμα είναι αν η Ιταλία που πρέπει να αναχρηματοδοτεί χρέη 400 δις. ευρώ σε ετήσια βάση, μπορεί να εξασφαλίσει τέτοια πτωτική τάση στην αναλογία του χρέους. Μην παραξενευτούμε λοιπόν αν μέσα στους επόμενους 24-36 μήνες, χάσουμε και αυτή την «μαύρη πρωτιά» και... ασπρίσουμε

=====================================================

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ