Βουλή: H εισήγηση Γεωργιάδη στο νομοσχέδιο για την απολιγνιτοποίηση

Βουλή: H εισήγηση Γεωργιάδη στο νομοσχέδιο για την απολιγνιτοποίηση

Συζήτηση επί του νομοσχεδίου για την «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης»

Ομιλία του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση επί του νομοσχεδίου για την «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση και ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης».

«Πριν μπω στο νομοσχέδιο, να πω ότι είναι αυτονόητη η αναφορά του Υπουργού Υγείας στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Άλλο πράγμα η πολιτική αντιπαράθεση, άλλο οι αθλιότητες. Έχοντας υπάρξει και ο ίδιος Υπουργός Υγείας στο παρελθόν και μιλώντας εξ’ όλων των Υπουργών Υγείας, είμαι βέβαιος όσοι έχουν περάσει από τη θέση αυτή συμφωνούν ότι είναι παντελώς αδιανόητο ο οποιοσδήποτε πολιτικός προϊστάμενος να έδινε μία τέτοιου τύπου εντολή που θα οδηγούσε σε εις γνώση του απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Ως προς το νομοσχέδιο. Να δηλώσω στο Σώμα ότι κάνω δεκτές τις εξής υπουργικές τροπολογίες. Θα μιλήσω για τις δύο του Ανάπτυξης στο τέλος. Του Υπουργείου Εργασίας με γενικό αριθμό 1164 και ειδικό αριθμό 98, θα έρθει ο Υπουργός Εργασίας να την υποστηρίξει. Του Υπουργού Υγείας με γενικό αριθμό 1165 και ειδικό αριθμό 99, που μόλις προ ολίγου υποστήριξε ο κύριος Υπουργός Υγείας. Του Υπουργού Περιβάλλοντος με γενικό αριθμό 1166 γενικό και ειδικό αριθμό 100 που υποστήριξε ο Υπουργός Περιβάλλοντος μόλις προ ολίγου και οι δύο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Η πρώτη με γενικό αριθμό 1163 και ειδικό αριθμό 97 είναι μία σειρά ρυθμίσεων που αφορούν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στο React EU. Δεν έχει κάποια από αυτές ιδιαίτερο πολιτικό ενδιαφέρον. Είναι τεχνικές.

Και η δεύτερη με αριθμό 1167 γενικό και ειδικό 101 είναι ολόκληρη η τροπολογία σχετιζόμενη με το Μητροπολιτικό Πάρκο Πρασίνου και Αναψυχής του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού Αγίου Κοσμά και είναι διάφορες ρυθμίσεις για την επιτάχυνση των αδειοδοτικών διαδικασιών στο Ελληνικό. Εάν υπάρξει απορία επ’ αυτών, πολύ ευχαρίστως να ερωτηθώ και να απαντήσω στη συνέχεια.

Τώρα, έρχομαι στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου για το ΣΔΑΜ και την απολιγνιτοποίηση. Θα προσπαθήσω σε λίγα λεπτά να εξηγήσω στην κοινή γνώμη εις τι έγκειται η απόφαση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, για την απολιγνιτοποίηση, τι συνέπειες έχει και τι είναι εν πολλοίς το νομοσχέδιο που ψηφίζουμε σήμερα και πώς φτάσαμε εδώ.

Πρώτα από όλα, όλοι γνωρίζουμε ότι αυτή η συζήτηση ξεκίνησε οργανωμένα μετά την ανακοίνωση του Πρωθυπουργού της Ελλάδος, τον Σεπτέμβριο του 2019, από το βήμα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στη Σύνοδο για το κλίμα όταν ανακοίνωσε ότι η Ελλάδα αποφασίζει να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που προχωρά στην απολιγνιτοποίηση θέτοντας συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα.

Οφείλω να ομολογήσω ότι ο κάθε λογικός παρατηρητής των πολιτικών πραγμάτων στην Ευρώπη θα ανέμενε ότι μία τέτοια πρωτοβουλία θα ήταν περισσότερο πιθανό να αναληφθεί σε μία ευρωπαϊκή χώρα από κόμματα της Αριστεράς, τα οποία και αυτοπροσδιορίζονται συνήθως ως κόμματα και της οικολογίας παρά από ένα κόμμα της κεντροδεξιάς.

Παρά ταύτα, στην πατρίδα μας η Νέα Δημοκρατία και η κυβέρνησή μας αποδεικνύοντας τον απόλυτο σεβασμό μας στο περιβάλλον και την ευθύνη μας έναντι των επομένων γενεών πήραμε την ευθύνη για μία δύσκολη πολιτική απόφαση. Και πολιτικά δύσκολη εννοώ καθ’ όσον έχει και επιχειρησιακές μεγάλες δυσκολίες αλλά και πολιτικές συγκρούσεις και αντεγκλήσεις στις εν λόγω περιοχές.

Θα ανέμενε κανείς ότι επί της αρχής τουλάχιστον αυτή η απόφαση θα ελάμβανε μεγάλης υποστήριξης από τα κόμματα που αυτοπροσδιορίζονται ως κόμματα της οικολογίας. Όπως όλα στην Ελλάδα γίνονται στραβά, έτσι και αυτό.

Τα πρώτα κόμματα τα οποία σήκωσαν παντιέρα κατά της απολιγνιτοποίησης ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ με ευθεία υποστήριξη των λιγνιτικών μονάδων. Μην κάνετε έτσι, κυρία Πέρκα, μαζί ήμασταν στην εκδήλωση στο ξενοδοχείο του κυρίου Παντελίδη στη Φλώρινα με τους δικούς σας ανθρώπους να φωνάζουν υπέρ του λιγνίτη και με πανό γιατί κλείνετε τις λιγνιτικές μονάδες. Σας παραπέμπω όσοι με ακούν στα βίντεο της εποχής.

Ενώ θα περίμενε δηλαδή κανείς ότι σήμερα τουλάχιστον επί της αρχής, δηλαδή στο να κάνουμε την απολιγνιτοποίηση, το κόμμα της Αριστεράς και της Οικολογίας και δεν ξέρω εγώ τι άλλο θα έλεγε να γίνει η απολιγνιτοποίηση, το ψηφίζω, αλλά διαφωνώ με όλα τα άλλα, εδώ συμβαίνει το ανάποδο.

Ο μεν ΣΥΡΙΖΑ έχει ενώσει τις δυνάμεις του με κάθε αντίδραση στην περιοχή μόνο και μόνο για να χαϊδέψει αυτιά και να κερδίσει καμιά ψήφο, ούτε αυτό θα πετύχει στο τέλος. Το δε ΜΕΡΑ25 εμμέσως πλην σαφώς μας πρότεινε ο κύριος Αρσένης εχθές στη Βουλή να αποσύρουμε το παρόν σχέδιο νόμου και να μιμηθούμε λέει το παράδειγμα του Ηνωμένου Βασιλείου που από το 2025 αποσύρει σταδιακά από την οικιακή χρήση το φυσικό αέριο.

Και όταν φυσικά του κατέθεσα ότι το Ηνωμένο Βασίλειο πράγματι έλαβε αυτή την απόφαση με παράλληλη απόφαση την ίδρυση πολλών εργοστασίων παραγωγής ενέργειας από πυρηνικά καύσιμα σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο προτίμησε να αποχωρήσει από την αίθουσα. Δηλαδή εδώ ακούσαμε και το αμίμητο, να μας λένε εμμέσως πλην σαφώς γιατί δεν κάνουμε πυρηνικά εργοστάσια παραγωγής ενέργειας στην Ελλάδα από το ΜΕΡΑ25.

Άρα, άκρη δεν βγάζεις στην Ελλάδα. Πάμε λοιπόν ήρεμα να εξηγήσουμε στον ελληνικό λαό γιατί, δυστυχώς, με τις πολιτικές δυνάμεις που έχουμε από ότι φαίνεται δεν μπορεί να υπάρξει κανονική συζήτηση κανονικών ανθρώπων.

Επαναλαμβάνω, ποια θα ήταν η κανονική συζήτηση; Όχι μπράβο στην Κυβέρνηση και τι τέλεια που τα κάνει, αντιπολίτευση είστε. Αλλά επί της αρχής ναι στο νομοσχέδιο γιατί πιστεύουμε όλοι στην απολιγνιτοποίηση και κατ΄ άρθρον να καταψηφίζετε τη μετάβαση, το αν έγινε σωστά η μελέτη για τη ΔΕΗ, το αν είναι σωστές οι διαδικασίες, το αν είναι σωστή η αποτίμηση. Σε όλα αυτά έχετε κάθε δικαίωμα να εκφράσετε οποιαδήποτε διαφωνία.

Αλλά δεν το κάνετε αυτό γιατί αν λέγατε ναι επί της αρχής στην απολιγνιτοποίηση θα χάνατε όλο το ακροατήριο που προσπαθήσατε να φτιάξετε στη δυτική Μακεδονία και στην περιοχή της Μεγαλουπόλεως που είναι να κρύψετε δηλαδή αυτό το γεγονός.

Τώρα, αυτό το νομοσχέδιο του ΣΔΑΜ, το νομοσχέδιο δηλαδή για τη δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση, συνέπεσε με την ενεργειακή κρίση του παρόντος χρόνου. Και ξεκίνησαν πάλι δυνάμεις του λαϊκισμού κυρίως στο διαδίκτυο, γιατί στην Ελλάδα έτσι γίνεται και με τα εμβόλια άλλωστε, ο καθένας γράφει ότι του κατέβει στο κεφάλι.

Το είπε εχθές στην Επιτροπή και ο κύριος Βιλιάρδος από την Ελληνική Λύση για να περάσει και στη Βουλή αυτή, - θα μου επιτρέψετε να πω κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η ουρανομήκης ανοησία, η ανοησία δηλαδή που φτάνει μέχρι τον ουρανό σε μήκος-, ότι για την αύξηση της τιμής του ρεύματος σήμερα ευθύνεται η απόφαση να κλείσουν τα λιγνιτικά εργοστάσια σε τρία χρόνια.

Να ξέρει ο κόσμος που μας ακούει, λοιπόν, τα λιγνιτικά εργοστάσια σήμερα εργάζονται στο φουλ, όση ενέργεια μπορεί να δώσει ο λιγνίτης στην Ελλάδα σήμερα το δίνει και όση επίπτωση μπορεί να έχει ο λιγνίτης στην τιμή της κιλοβατώρας που πληρώνουμε σήμερα, δυστυχώς σε πολύ υψηλή τιμή, αυτή την επίπτωση την έχει.

Ποια θα είναι η επίπτωση όταν θα κλείσουν τα λιγνιτικά εργοστάσια θα το δούμε όταν θα κλείσουν. Όμως στο ενδιάμεσο δεν φτάνει μόνο να κλείσουμε τα λιγνιτικά εργοστάσια, υποτίθεται θα έχουμε κάνει και μια σειρά άλλων πραγμάτων στο ενδιάμεσο του ενεργειακού μας μίγματος και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από μονάδες φυσικού αερίου και από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που θα ισορροπήσουν αυτή τη ζημία αν υπάρχει και ζημία.

Διότι με την τιμή των μονάδων, των δικαιωμάτων διοξειδίου του άνθρακα εκεί που έχει φτάσει σήμερα στον πλανήτη, χθες ήταν, κύριε Σκουρλέτη, στα 85 ευρώ ανά τόνο, η ιδέα του να καις λιγνίτη εκτός από οικολογικά καταστροφική είναι και εξαιρετικά οικονομικά ασύμφορη.

Δηλαδή πια ο λιγνίτης δεν είναι το φτηνό καύσιμο του παρελθόντος που πράγματι χρηματοδότησε την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, αλλά λόγω αυτών των δικαιωμάτων και λόγω της παλαιότητας των μονάδων είναι εξαιρετικά δαπανηρό. Χάνεις και χρήματα εκτός από όλα τα άλλα. Άρα, το ξεκαθαρίζω στην κοινή γνώμη καμία σχέση το ένα με το άλλο, άσχετα μεταξύ τους γεγονότα.

Τώρα, δεύτερον, και εδώ είναι το μείζον στο οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει πει τίποτα. Ούτε στην Επιτροπή ούτε στην Ολομέλεια. Η απολιγνιτοποίηση πράγματι, σας είπα, επισήμως ξεκίνησε από την ώρα που ο Πρωθυπουργός της Ελλάδος Κυριάκος Μητσοτάκης είπε: προτίθεμαι να κάνω αυτό το πράγμα. Επισήμως, δηλαδή ο ιστορικός του μέλλοντος όταν θα γράψει μία ημερομηνία θα γράψει αυτήν.

Όπως ξέρετε, εμείς οι ιστορικοί το επισήμως δεν σημαίνει ότι είναι και η έναρξη ενός γεγονότος, γιατί τι κάνουμε εμείς οι ιστορικοί; Πάμε και βλέπουμε ένα γεγονός, ποια διάρκεια πραγματικά έχει, βρίσκουμε ένα ορόσημο, στην προκειμένη περίπτωση η ανακοίνωση του κυρίου Πρωθυπουργού, αλλά παρακολουθούμε και την πραγματική εξέλιξη του φαινομένου για να καταλάβουμε πότε πραγματικά συνέβη.

Στην Ελλάδα η απολιγνιτοποίηση ξεκίνησε από την ανακοίνωση του κυρίου Πρωθυπουργού; Ασφαλώς και όχι. Η απολιγνιτοποίηση είχε ήδη ξεκινήσει και προχωρούσε και με πολύ μεγάλη ταχύτητα ακριβώς διότι ήταν οικονομικά ασύμφορη.

Για να το πω απλά για να το καταλάβει ο κόσμος που μας ακούει. Υπάρχουν μονάδες που φτιάχτηκαν πριν από πολλές δεκαετίες, που σιγά – σιγά η μία μετά την άλλη λήγει ο χρόνος που έχουν μπροστά τους για να λειτουργούν, γιατί εκπέμπουνε πολλά ρυπογόνα στοιχεία, όπως παραδείγματος χάρη το θείο, για να μπορέσουν αυτές οι μονάδες να πάρουν περισσότερο χρόνο νόμιμης λειτουργίας με βάση την περιβαλλοντική νομοθεσία της Ελλάδος και της Ευρώπης χρειάζονται πολύ σοβαρές επενδύσεις. Ορισμένες από αυτές τις επενδύσεις άνω των 50, 60 και 100 εκατομμυρίων ευρώ ανά μονάδα. Επειδή ακριβώς πια ο λιγνίτης φαινόταν ότι είναι ένα όχι οικονομικά συμφέρον καύσιμο ή γιατί η ΔΕΗ είχε διάφορες παθογένειες στο παρελθόν, αυτού του είδους οι επενδύσεις δεν είχαν γίνει.

Άρα, κάποιες μονάδες συν τω χρόνω έβγαιναν από τη λειτουργία, διότι πλέον ήταν παράνομο να λειτουργούν και κάποιες άλλες μονάδες υπολειτουργούσαν, διότι πια το ρεύμα που παρήγαγαν ήταν εξαιρετικά ακριβό.

Έτσι λοιπόν κατά την πενταετία ΣΥΡΙΖΑ η μείωση του ποσοστού της ενέργειας που προέρχεται από τον λιγνίτη στο ενεργειακό μείγμα της χώρας, έφτασε στο 54% και αυτό μάλιστα είναι κάτι που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το πανηγύριζε ως μεγαλύτερη στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και μία οικολογική πολιτική.

Για αυτή την κατά 50% απολιγνιτοποίηση που είχε ήδη συμβεί στα 5 χρόνια ΣΥΡΙΖΑ, είχε υπάρξει κάποια οργανωμένη πολιτική; Κάποια οργανωμένο σχέδιο από τον ΣΥΡΙΖΑ για να μπορέσει να αντιστρέψει τον οικονομικό μαρασμό στη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη που ασφαλώς αυτή η φυσική ροή του χρόνου έφερνε στις συγκεκριμένες περιοχές;

Απάντηση. Όχι. Τι είπε ο ΣΥΡΙΖΑ στην Επιτροπή; Ποιο ήταν το επιχείρημά του; Ότι λίγο πριν φύγουν, λίγους μήνες προ των εθνικών εκλογών του ’19, στη λήξη της θητείας τους, βγάλανε μία υπουργική απόφαση για αυτές τις περιοχές, η οποία και φυσικά ουδέποτε εφαρμόστηκε.

Δηλαδή 5 χρόνια δεν κάνανε τίποτα και λίγο προ των εκλογών βγάλανε μία υπουργική απόφαση χωρίς να μπει ποτέ ούτε ένα ευρώ πραγματικά στο Ταμείο και κουνάνε στη Βουλή την υπουργική απόφαση που ουδέποτε εφαρμόστηκε.

Υπήρξε κάποια μελέτη 5 χρόνια για την ανεργία στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας; Υπήρξε κάποια μελέτη για την προσέλκυση επενδύσεων στη Δυτική Μακεδονία; Υπήρξε κάποια μελέτη για ειδικό αναπτυξιακό σχέδιο στη Δυτική Μακεδονία ή στη Μεγαλόπολη; Υπήρχε κάποιο ειδικό σχέδιο για κίνητρα στην περιοχή αυτή; Για τα προβλήματα των επιχειρήσεων από τον αναπτυξιακό νόμο από εταιρείες που είχαν ενταχθεί κατά το παρελθόν για τον λιγνίτη και τώρα θα έμεναν στον αέρα;

Απολύτως τίποτα. Μηδέν. Και έρχεται τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ και φωνάζει και ωρύεται σε εμάς, που παρουσιάζουμε το πρώτο οργανωμένο σχέδιο, προσέξτε κύριοι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, για το υπόλοιπο 46%. Το 54% έχει γίνει ήδη χωρίς κανένα σχέδιο.

Και το 46% που απομένει ερχόμαστε τώρα εμείς και λέμε στους κατοίκους αυτούς που πράγματι ειδικά η περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας επί δεκαετίες είχε μία μονοκαλλιέργεια στην οικονομία της, δηλαδή η οικονομία της στηρίζεται σε πολύ μεγάλη βαθμό στον λιγνίτη, ότι δεν θα σας αφήσουμε μόνους σας, δεν αδιαφορούμε για την τύχη σας, δεν είμαστε μία κυβέρνηση που αποφάσισε να κλείσει τις μονάδες και φεύγει.

Αλλά έχουμε πάει στην Ευρώπη, διαπραγματευτήκαμε με τον κ. Παπαθανάση καινούργιο χάρτη κρατικών ενισχύσεων ειδικά για τις περιοχές αυτές και πήραμε την υψηλότερη κρατική επιδότηση που έχει πάρει ποτέ η Ελλάδα σε περιφέρεια για τις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας, της Μεγαλόπολης και των νησιών που έχουν να κάνουνε με την απολιγνιτοποίηση.

Πήραμε την Επιτροπή, φτιάξαμε μέσα στο ΕΣΠΑ ειδικό κουμπαρά μόνο για την περιοχή αυτή που αφορά στην απολιγνιτοποίηση, πήραμε χρήματα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο. Εκεί έχει έναν αντίλογο η κυρία Πέρκα ότι κατά κεφαλήν έχουμε πάρει λιγότερο. Αλλά μην βλέπετε τον έναν λογαριασμό, να δείτε το σύνολο του λογαριασμού.

7,5 δισεκατομμύρια ευρώ, 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Πρωτοφανές οικονομικό μέγεθος που έχει στα χέρια της ελληνική κυβέρνηση και οι φορείς για να δαπανήσουν για την αλλαγή του αναπτυξιακού μοντέλου των περιοχών που έως σήμερα στηρίζονταν στον λιγνίτη.

Και αυτό το σχέδιο που μιλάμε σήμερα, έγινε έτσι «στο πόδι» όπως ακούστηκε; Ακούω σχεδόν σε κάθε νομοσχέδιο την ίδια φρασεολογία. Θα με συγχωρείται, κύριοι συνάδελφοι της αντιπολιτεύσεως, όποτε το ακούω καταλαβαίνω ότι αυτός που μιλάει δεν έχει διαβάσει κανένα νομοσχέδιο. Γιατί δεν μπορεί σε όλα τα νομοσχέδια να ακούω την ίδια κριτική. Είναι αποσπασματικό, πρόχειρο, δεν έχει όραμα, δεν έχει αρχή, μέση και τέλος. Αυτά λέτε σε όλα τα νομοσχέδια. Όλα είναι τέτοια, κυρία Πέρκα;

Εδώ για να φτάσουμε σε αυτό το σημερινό νομοσχέδιο προσέξτε τι έχει προηγηθεί. Η έναρξη του διαλόγου που ξεκίνησε με την παρουσία τη δική μου τότε και του κυρίου Χατζηδάκη ως συναρμοδίων υπουργών στο Αμύνταιο της Φλώρινας, όπου ξεκινήσαμε την κουβέντα με τους φορείς, όσους μπορούσαν να μπούνε στην αίθουσα και απέξω μείνανε και κάποιοι που φωνάζανε για το λιγνίτη και δεν τους άφηναν να μπούνε μέσα.

Και μάλιστα θυμάμαι ακόμα που ορισμένοι εκ των δημάρχων με πιάσανε φεύγοντας και μου είπανε: «Ντρεπόμαστε που δεν μπήκαμε μέσα να μιλήσουμε αλλά αν μιλάγαμε, θα μας θεωρούσαν προδότες. Και είχαμε ένα σωρό απορίες να σας πούμε για το τι πραγματικά συμβαίνει». Διότι αυτά καλλιεργούσατε στην τοπική κοινωνία και έτσι χάθηκε πολύτιμος χρόνος στην αρχή.

Εν πάση περιπτώσει, αυτά δεν μας πτόησαν. Φτιάξαμε την επιτροπή με τον κύριο Μουσουρούλη τον οποίο θέλω ιδιαίτερα να ευχαριστήσω για τη συμβολή του στο να φτάσουμε σήμερα εδώ. Ο κύριος Μουσουρούλης είναι ένα πρόσωπο με μεγάλη τεχνική επάρκεια καθώς αποτελεί, όπως ξέρετε, ανώτατο υπάλληλο της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας και γνωρίζει τις εκεί διαδικασίες και μας βοήθησε να πετύχουμε αυτά που πετύχαμε.

Προχωρήσαμε σε εξαντλητικό διάλογο με όλους τους φορείς. Κάναμε πρόσκληση σε δεκάδες επενδύσεις που εντάξαμε στο μεγάλο master plan. Διαπραγματεύσεις με τη Δ.Ε.Η. Ο κύριος Νίκος Παπαθανάσης φέτος καλοκαίρι δεν έκανε και θέλω να το καταθέσω αυτό. Όποτε και να τον έπαιρνα με τη ΔΕΗ ήταν. Πιο πολύ είδε τη ΔΕΗ από τη γυναίκα του.

Λοιπόν γιατί; Για να μπορέσουμε να καταλάβουμε πως θα φτάσουμε εδώ σήμερα. Και αυτό το οποίο έχει αποτελέσει προϊόν τέτοιας εξαντλητικής προηγούμενης διαδικασίας με συμμετοχή 100 και πλέον ιδιωτικών επιχειρήσεων όλων των δημάρχων, του Περιφερειάρχου, της αρμοδίας Επιτρόπου της Ευρώπης, 3-4 Υπουργών, master plan βγήκε στη δημόσια διαβούλευση, όλα αυτά έχουν προηγηθεί για να φτάσουμε εδώ σήμερα.

Είναι πρόχειρο, αποσπασματικό, γραμμένο στο πόδι; Ε, τι άλλο θέλατε να κάνουμε, να το πάμε στον Πάπα που τον συμπαθείτε να μας δώσει έγκριση και ευλογία;

Άρα, ότι προετοιμασία μπορούσε να γίνει και όσο μεγαλύτερη δημόσια διαβούλευση μπορούσε να γίνει για να ξεκινήσει, έγινε. Και γιατί φτάνει τώρα; Γιατί ο νέος χάρτης κρατικών ενισχύσεων που έχει τα αυξημένα ποσοστά τα οποία διαπραγματευτήκαμε και πετύχαμε στο Υπουργείο Ανάπτυξης με το Υπουργείο Οικονομικών για να μπορούν να γίνουν επενδύσεις με πολύ σημαντικά κίνητρα, μεγαλύτερα από όλη τη χώρα, ξεκινάει την εφαρμογή του αρχές Ιανουαρίου.

Άρα, με το που ξεκινάει ο νέος χάρτης κρατικών ενισχύσεων και οι επενδυτές που θα έρθουν θα μπορούν να πάρουν τη μέγιστη επιδότηση που επιτρέπει ο ευρωπαϊκός χάρτης, ξεκινάει και το ΣΔΑΜ για να αρχίσει να εφαρμόζει όλο αυτό το σχέδιο το οποίο έχουμε πει προηγουμένως.

Και σε αυτό το σχέδιο έρχεται η αντιπολίτευση της Αριστεράς και της Οικολογίας επαναλαμβάνω και είναι αντίθετη. Ενώ οι ίδιοι δεν είχαν το παραμικρό σχέδιο, μηδέν.

Αυτό πραγματικά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι δείγμα μεγάλης πολιτικής ανωριμότητας, όχι ότι εκπλήσσομαι με την πολιτική ανωριμότητα του ΣΥΡΙΖΑ και του ΜΕΡΑ25, θέλω να είμαι ειλικρινής, δεν μου προκαλεί καμιά φοβερή κατάπληξη αλλά εν πάση περιπτώσει είναι άλλο ένα πολύ κρίσιμο δείγμα κυρίως γιατί αυτό βρίσκεται στον πυρήνα της υποτιθέμενης ιδεολογίας τους.

Και αυτό δείχνει, για να χρησιμοποιήσω και μια κομμουνιστική φρασεολογία, πόσο οπορτουνιστές είναι. Διότι αν είχαν έστω και την ελάχιστη πίστη σε αυτά που λένε θα ήταν οι διαπρύσιοι κήρυκες της απολιγνιτοποιήσεως αντί οι μεγάλοι πολέμιοί της. Γιατί στην πραγματικότητα είστε τυχοδιώκτες, οπορτουνιστές. Όπου ο άνεμος σε κάθε θέμα. Και εδώ στην απολιγνιτοποίηση.

Θέλω όμως να απευθυνθώ στους συμπατριώτες μου, το τονίζω αυτό διότι δυστυχώς εχθές στη Βουλή των Ελλήνων στην Επιτροπή ελέχθη από τον κύριο Φάμελλο κάτι απολύτως πρωτοφανές. Έψεξε τη Νέα Δημοκρατία η οποία επέλεξε για εισηγητή του νομοσχεδίου τον κύριο Καιρίδη ο οποίος λέει ήταν βουλευτής εξ Αθηνών ορμώμενος και δεν μπορεί ένας εξ Αθηνών ορμώμενος να αισθανθεί τον παλμό της Δυτικής Μακεδονίας.

Δεν είχα ξανακούσει ποτέ τέτοιου τύπου διαφορά εντοπιότητας εντός της Βουλής των Ελλήνων. Ήταν η πρώτη φορά που το έχω ακούσει στα 15 χρόνια που είμαι εδώ.

Επειδή, λοιπόν, εγώ, κύριε Φάμελλε, κατάγομαι από το Αμύνταιο Φλωρίνης, και είμαι πολύ υπερήφανος για αυτό, και εκεί είναι όλοι μου οι συγγενείς και οι φίλοι και με την εντοπιότητα αυτή μπορώ να απευθυνθώ στους συμπολίτες μου, στους συμπατριώτες μου και να τους πω το εξής. Συναισθάνομαι πλήρως όλη την αγωνία την οποία έχετε, συναισθάνομαι πλήρως τους φόβους, συναισθάνομαι πλήρως τα αισθήματα μπροστά σε ένα μέλλον που φαντάζει αβέβαιο.

Θέλω, όμως, να σας διαβεβαιώσω ότι ο Πρωθυπουργός της χώρας, εγώ προσωπικά, ο Νίκος Παπαθανάσης, όλη η Κυβέρνηση και όλη η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας αυτό το εθνικό σχέδιο της απολιγνιτοποίησης μέσω του ΣΔΑΜ θα το παρακολουθήσω περισσότερο παντός άλλου. Είναι το μεγαλύτερο στοίχημα, πολύ μεγαλύτερο από το Ελληνικό, πολύ μεγαλύτερο από οτιδήποτε άλλο έχουμε κάνει μέχρι σήμερα.

Διότι πράγματι, ακούσαμε και αυτή την κριτική, γιατί, λέει, το κάνουμε πρώτοι από όλη την Ευρώπη. Αγαπητέ, Νίκο, «χρώμεθα γὰρ πολιτείᾳ οὐ ζηλούσῃ τοὺς τῶν πέλας νόμους». Κάποτε αυτή η χώρα για να είναι μεγάλη έλεγε ότι δεν ζηλεύει τι κάνουν οι άλλοι. Και είναι η ίδια – αυτό από τον Επιτάφιο του Περικλέους – και είναι η ίδια παράδειγμα προς μίμηση των άλλων παρά η ίδια μιμείται τους άλλους.

Πράγματι περάσαμε μία δεκαετία που μιμούμασταν συνέχεια τους άλλους και κοιτάζαμε να δούμε πώς έκανε τον τάδε νόμο η Γερμανία, πώς έκανε τον τάδε νόμο η Γαλλία, πώς έκανε τον τάδε νόμο η Ουγγαρία, για να πάρουμε, όπως μάθαμε να τα λέμε στην μνημονιακή γλώσσα, τις καλύτερες πρακτικές, τα best practices από την κάθε χώρα.

Εδώ στην απολιγνιτοποίηση η Ελλάδα είναι πρωτοπόρος και αυτό δεν είναι λόγος ψόγου, είναι λόγος επαίνου ότι στη μεγάλη μάχη της ανθρωπότητας στην κλιματική αλλαγή και στη μεγάλη μάχη της Ευρώπη για την κλιματική αλλαγή, η μικρή Ελλάδα δείχνει το δρόμο στους μεγάλους.

Αυτό θα έπρεπε να το χειροκροτήσετε, κύριε Αρσένη, αν πιστεύατε το ένα χιλιοστό όσων λέτε. Αντιθέτως όμως αντί να δείτε τη μεγάλη εικόνα ότι όλη η Ευρώπη κοιτάει τι κάνει τώρα η ελληνική Κυβέρνηση, και αυτό θα μας είναι και χρήσιμο γιατί όλη η Ευρώπη τώρα έχει βάλει ένα στοίχημα, το σχέδιο ΣΔΑΜ για απολιγνιτοποίηση να πετύχει γιατί αν η Ελλάδα, που είναι η πρώτη χώρα, αποτύχει ποια άλλη χώρα της Ευρώπης θα πάει να ακολουθήσει να κάνει εύκολα απολιγνιτοποίηση; Αν όμως η πρώτη χώρα το κάνει καλά και είναι όλοι οι κάτοικοι ευχαριστημένοι, αυτό θα το πάρει η Ευρώπη και θα το γυρνάει και θα το διαφημίζει σε κάθε Ευρωπαϊκή επαρχία που έχουν το ίδιο πρόβλημα.

Άρα, η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι από πάνω για να βοηθήσει. Για αυτό και είδατε την αρμόδια Επίτροπο την κυρία Φερέιρα να είναι εκεί και να κάνει τόσο εξαντλητικό διάλογο με τους φορείς.

Θέλω λοιπόν να πω συμπατριώτες μου να μην ανησυχείτε. Θα είμαστε πάνω από αυτό το σχέδιο 24 ώρες το 24ωρο για να λύσουμε κάθε πρόβλημα και προβλήματα θα παρουσιαστούν πολλά στην πορεία, γιατί ασφαλώς η ελληνική δημόσια διοίκηση είναι δυσκίνητη, γιατί ασφαλώς η γραφειοκρατία είναι παρούσα, γιατί εδώ υπάρχουν και τεχνικές δυσκολίες. Δεν υπήρχαν μελέτες των εδαφών, δεν ήξερες στην ουσία καλά – καλά τι πρόκειται να πάρεις.

Μιλάμε για μία περιοχή, το λέω για λόγους ιστορίας και το είπε και χθες ο ΣΥΡΙΖΑ. Έχει η ΔΕΗ προκηρύξει ένα έργο στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων το 2015 για να βγάλουν τα χώματα πάνω από το ορυχείο. Για κάποιους λόγους η ΔΕΗ επί ΣΥΡΙΖΑ ακύρωσε αυτό το έργο και ένα χρόνο μετά κατέρρευσε άλλο ένα χωριό. Ένας από τον ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει ποτέ απολογηθεί, γιατί ακυρώθηκε το έργο αποκομιδής του χώματος πάνω από το ορυχείο το οποίο ένα χρόνο μετά κατέρρευσε.

Ποιος ήταν αυτός που εισηγήθηκε να σταματήσει το έργο της ΔΕΗ που αν είχε γίνει, δεν θα υπήρχε αυτή η κατάρρευση και αυτή η ζημιά για τους κατοίκους και τη ΔΕΗ; Ένας από το ΣΥΡΙΖΑ δεν ήρθε.

Ο κύριος Φάμελλος συχνά με διακόπτει και φωνάζει και κάνει διάφορα όταν μιλάω. Όταν όμως του είπα αυτό χθες στην Επιτροπή, έκανε ότι δεν το άκουσε. Μας μιλάνε για οικολογία και για οικολογικό ενδιαφέρον οι άνθρωποι που, προσέξτε, έδωσαν παράταση λειτουργίας στο σταθμό της Καρδιάς Αμυνταίου δύο φορές.

Ενώ είχε περάσει ο χρόνος λειτουργίας με όλους τους κανόνες τής Ευρωπαϊκής Ένωσης και έπρεπε να δώσει παράταση ο ΣΥΡΙΖΑ για να λειτουργεί. Εμείς την κλείσαμε τη μονάδα και έπρεπε να δώσει παράταση ο ΣΥΡΙΖΑ στη μονάδα αυτή.

Άρα λοιπόν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αντί να υποκρίνεστε τους οικολόγους, εσείς τι κάνατε; Εσείς μας κατηγορείτε ότι εμείς δεν είμαστε οικολόγοι, ενώ εσείς είστε. Άρα, έρχεστε λοιπόν και η απάντησή σας είναι ότι είμαστε ίδιοι; Αυτή είναι η απάντησή σας; Αυτή είναι η απάντηση που μόλις είπατε; Αυτό το λέω για να καταλάβετε το μέγεθος της υποκρισίας σας και λέω και κάτι στους συμπατριώτες μου τελευταίο, που θα το καταλάβουν όλοι.

Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ το 2018 και με μία δύσκολη για αυτόν πολιτικά απόφαση τότε, για να πολεμήσει το μονοπωλιακό καθεστώς της ΔΕΗ που προέβλεπε η Ευρωπαϊκή νομοθεσία και βεβαίως για να εξασφαλίσει μνημονιακές υποχρεώσεις, ψήφισε εδώ στη Βουλή να βγάλει προς πώληση λιγνιτικές μονάδες. Μάλιστα κάποιοι βουλευτές της Δυτικής Μακεδονίας του ΣΥΡΙΖΑ είχαν αποχωρήσει από τη σχετική ψηφοφορία και δεν ψήφισαν. Ήταν μία δύσκολη για τον ΣΥΡΙΖΑ ψηφοφορία.

Και βγάλανε προς πώληση αυτές τις λιγνιτικές μονάδες. Ξέρετε πόσοι ιδιώτες ήρθαν και κατέθεσαν πρόταση να τις αγοράσουνε; Μηδέν. Ξέρετε πόσα λεφτά προσφέρθηκαν στην ΔΕΗ για αυτές τις μονάδες; Μηδέν. Πρέπει να είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που έχουμε κάποια πετράδια του στέμματος, τα οποία κανείς θέλει στον πλανήτη ούτε και να τα ακουμπήσει.

Ξέρετε γιατί; Γιατί δεν είναι πετράδια του στέμματος. Είναι απαρχαιωμένες μονάδες που για να συνεχίσουν να λειτουργούν θέλουν, όπως είπα και πριν, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ επενδύσεις και με τις σημερινές τιμές των ρύπων όχι κέρδη δεν βγάζουνε αλλά πρέπει να βγάζεις λεφτά από την τσέπη σου για να τα καις μαζί με τον λιγνίτη για να λειτουργούν.

Άρα, είτε αποφάσιζε η κυβέρνηση, είτε δεν αποφάσιζε, και το λέω κυρίως για τους βουλευτές της περιοχής που βλέπω και τους κοιτώ στα μάτια και ξέρω την αγωνία που έχετε και πόσες φορές έχετε έρθει στο γραφείο μου για να δείτε ο καθένας από εσάς το σχέδιο και τι είναι αυτό που κάνουμε και σας ευχαριστούμε που μεταφέρετε τον παλμό της τοπικής κοινωνίας σε εμάς, και το ίδιο θα κάνουμε και από την 1η Ιανουαρίου αφού θα ψηφιστεί ο νόμος, οι μονάδες σας θα κλείνανε αργά ή γρήγορα ακριβώς επειδή είναι εξαιρετικά ρυπογόνες και εξαιρετικά ζημιογόνες.

Η διαφορά ποια είναι; Αντί να περιμένει η κυβέρνησή μας, όπως έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, τον χρόνο να περνάει, τους ανθρώπους να βρίσκουν ή να μην βρίσκουν δουλειά μόνοι τους, την κοινωνική καταστροφή να έρχεται στην περιοχή και να τα ρίχνουν στον κακό καπιταλισμό, αποφασίσαμε να γίνουμε για πρώτη φορά στη ζωή μας όχι επιμηθείς αλλά προμηθείς.

Να τρέξουμε εμείς τις καταστάσεις με τον τρόπο που εμείς θέλουμε. Να βρούμε τα χρήματα εμείς για να τα χρηματοδοτήσουμε και να προσφέρουμε στους συμπατριώτες μας στις περιοχές αυτές ένα καινούργιο και πιστέψτε με πολύ καλύτερο μέλλον από το παρελθόν στο οποίο ζούσαν μέχρι σήμερα.

Διότι, ναι, η οικονομική ζωή στις περιοχές αυτές μετά την απολιγνιτοποίηση θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστική, όχι εξαρτώμενη από έναν κλάδο, όπως ήταν για τον λιγνίτη. Έχει εξαιρετικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και η Δυτική Μακεδονία και η Πελοπόννησος που μπορούνε να αναδειχθούν και να φέρουν πολλών ειδών επενδύσεις.

Ήδη έχουμε βρει ορισμένες πολύ μεγάλες επενδύσεις και για την περιοχή της Αρκαδίας, αγαπητέ Κώστα Βλάση, αλλά και για την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας.

Και κλείνω, και ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε, για την ανοχή, μόνο με μία μικρή αναφορά, επειδή το άκουσα και αυτό στην επιτροπή και θέλω να υπάρχει και στα πρακτικά της Ολομέλειας, την υπόθεση που λέγεται υδρογόνο.

Πράγματι ένα από τα μεγάλα σχέδια που θέλουμε στο μέλλον να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε στη δυτική Μακεδονία είναι ένα μεγάλο εργοστάσιο παραγωγής υδρογόνου το «White Dragon», ένα γιγαντιαίο επενδυτικό σχέδιο με τη συμμετοχή όλων των μεγάλων εταιριών του ιδιωτικού τομέα της Ελλάδος, του ελληνικού δημοσίου και φυσικά της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, του ευρωπαϊκού ταμείου.

Έτσι ώστε να έχει και η Ελλάδα πρωταγωνιστικό ρόλο στην παραγωγή αυτού του φιλικού για το περιβάλλον καυσίμου. Ενός καυσίμου που κατά τους ειδικούς ενδεχομένως να είναι και το καύσιμο του μέλλοντος. Εγώ δεν είμαι τόσο ειδικός, μεταφέρω πάντα αυτά που ακούω.

Όταν πήγαμε στις Βρυξέλες στο πρώτο μας ταξίδι με το Νίκο Παπαθανάση προ Covid εποχή, στην αρχή της κυβερνητικής μας θητείας τότε, κοιτάζαμε και εμείς να δούμε τι παραλαμβάνουμε από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Και ξαφνικά συνειδητοποιούμε ότι υπάρχει μια επιτροπή των χωρών που συμμετέχουν στα κοινά μεγάλα ευρωπαϊκά σχέδια στρατηγικού χαρακτήρα. Αυτά ονομάζονται IPCI’s στην ευρωπαϊκή γλώσσα. Και τότε συνειδητοποιούμε ότι υπάρχει μια ομάδα για τα IPCI’s των μπαταριών και του υδρογόνου. Είναι μαζί διότι είναι για την ενέργεια.

Λέμε να πάμε και εμείς στην ομάδα αυτή. Μας λένε «μα δεν είστε στην ομάδα». Λέμε «γιατί, ρε παιδιά; Η Ελλάδα θέλει να κάνει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, έχουμε ηλιακή ενέργεια, αιολική ενέργεια, θέλουμε να προσελκύσουμε επενδύσεις στις μπαταρίες, θέλουμε να κάνουμε υδρογόνο, να μην πάρουμε και εμείς ευρωπαϊκά λεφτά για να τα κάνουμε όλα αυτά όπως οι άλλοι»;

Και μας λένε «μα ποτέ η Ελλάδα δεν έκανε αίτηση για να συμμετάσχει σε αυτά τα σχέδια, ουδέποτε». Δεν έκανε αίτηση καθόλου. Στέλνανε email στους υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και δεν ελάμβαναν απάντηση, ούτε ναι ούτε όχι. Μας έπεσαν τα μούτρα. Ρωτήσαμε τη διαδικασία, καταθέσαμε αίτηση εκπρόθεσμη αλλά είχαμε τότε τον κίνδυνο του κανονισμού κάποια χώρα να πει δεν δέχομαι να μπει η Ελλάδα. Διότι όσες περισσότερες χώρες μπαίνουν τόσα λιγότερα λεφτά μένουν για τους άλλους, ο κουμπαράς δεν μεγαλώνει επειδή μπαίνει μια ακόμη χώρα.

Τελικά ήμασταν πειστικοί και μας βάλανε. Και σήμερα είναι η Ελλάδα εκεί που είχε καταφέρει να μας αποκλείσει να μην είμαστε. Αυτοί είναι οι οικολόγοι που μετά έρχονται στη Βουλή και μας λένε γιατί δεν κοιτάμε το υδρογόνο.

Το λέω κυρίως στους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας για να καταλάβετε τι δουλειά έχει κάνει αυτή η Κυβέρνηση και σε πόσα επίπεδα για να μπορέσει τώρα η Ελλάδα από εκεί που προ δυόμισι χρόνια ήταν το μαύρο πρόβατο να έχει γίνει παράδειγμα προς μίμηση.

Παράδειγμα προς μίμηση και στην οικονομική ανάπτυξη, παράδειγμα προς μίμηση και στις επενδύσεις αλλά παράδειγμα προς μίμηση και προς τη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής και τη βελτίωση του περιβάλλοντος που αποτελεί το στοίχημα για το μέλλον της ανθρωπότητας.

Και σε αυτό πάλι η μικρή Ελλάδα πρωταγωνιστεί και είμαστε περήφανοι για αυτό. Για αυτό καλώ τους συναδέλφους της Νέας Δημοκρατίας και όλους τους συναδέλφους της αίθουσας χωρίς να έχω και μεγάλες προσδοκίες καθώς όλοι γνωρίζουμε δυστυχώς, πώς ο λαϊκισμός επικρατεί εδώ, να υπερψηφίσετε το παρόν σχέδιο νόμου το οποίο θα μας δώσει τα εργαλεία αυτούς τους πρωτοφανείς πόρους που συγκεντρώσαμε και τα μεγάλες επιδοτήσεις που καταφέραμε τις Βρυξέλες να μας επιτρέψουν να δώσουμε στις επενδύσεις στην περιοχή, να τα κάνουμε χρήση γρήγορα με τη μικρότερη δυνατή γραφειοκρατία, να ξεκινήσει η εφαρμογή του master plan το 2022, να μην χαθεί ούτε μία μέρα από την εφαρμογή του σχεδίου και να δώσουμε στους κατοίκους της Δυτικής Μακεδονίας, Μεγαλουπόλεως, των νησιών αλλά όλης της Ελλάδος ένα καλύτερο μέλλον».

Ολόκληρη η ομιλία στο ακόλουθο link:

https://www.youtube.com/watch?v=m-8FBzdqyls

Σε ερώτηση επί προσωπικού της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, κυρίας Θεοπίστης Πέρκα, ο κύριος Γεωργιάδης είπε:

«Κυρία Πέρκα, και ξέρετε ότι αυτό που θα πω τώρα δεν το λέω ειρωνικά, το Ελληνικό είναι και δικό σας έργο. Και του ΣΥΡΙΖΑ εν τω συνόλω γιατί εγώ επαναλαμβάνω για εμένα το Ελληνικό είναι ένα σύμβολο τριών διαφορετικών κυβερνήσεων: Σαμαρά-Βενιζέλου στην αφετηρία, Τσίπρα στον πυρήνα και Μητσοτάκη στο τέλος αλλά και κάποιων ανθρώπων που δουλέψαμε για αυτό το έργο. Είμαι εγώ προφανώς ένας από αυτούς αλλά είστε και εσείς. Άρα, μεταξύ μας μπορούμε να κάνουμε μια κουβέντα κανονική.

Ποιο είναι το πρόβλημα με αυτή την επένδυση; Και πιθανόν να έρθουν και πολλές άλλες τροπολογίες στην πορεία. Είναι αδύνατον με ένα νόμο να προβλέψεις ό,τι γίνεται γιατί είναι πολύ μεγάλο έργο και εξαιρετικά σύνθετο.

Λέτε ας πούμε για τις αλλαγές των κοινοχρήστων χώρων και ο κύριος Φάμελλος αμέσως πετάχτηκε, αυτή τη φορά πετάχτηκε πράγματι για τους κοινοχρήστους χώρους. Με συγχωρείται, δεν ξέρετε ότι αυτό που πάμε να κάνουμε είναι να εφαρμόσουμε το master plan που έχει εκδοθεί στο προεδρικό διάταγμα επί ΣΥΡΙΖΑ στο έδαφος;

Έχουμε ένα Προεδρικό Διάταγμα που έχει εγκρίνει ένα master plan. Για να εφαρμοστεί τώρα αυτό το master plan από τη θεωρία στο έδαφος δεν θα υπάρξουν αλλαγές στις χρήσεις γης και σε ρυμοτομίες στο έδαφος; Πώς θα γίνει; Μα πώς θα ταιριάξει; Οι χρήσεις γης του αεροδρομίου θα μείνουν ίδιες με το master plan του Ελληνικού;

Προσπαθώ να σας εξηγήσω ότι εδώ πάμε να λύσουμε ένα πρόβλημα λόγω μεγέθους που δεν το έχουμε αντιμετωπίσει ξανά ως κράτος μέχρι σήμερα γιατί δεν είχαμε ποτέ στο παρελθόν μία αστική ανάπλαση αυτού του μεγέθους.

Όπως σίγουρα καταλαβαίνετε, έχουμε να βγάλουμε άδειες για χιλιάδες πράγματα, από τα πιο μικρά μέχρι τα πιο μεγάλα. Αυτά προσπαθούμε, οι υπηρεσίες έχουν φτιάξει τροπολογίες. Όταν τους τίθενται τα προβλήματα και μας φέρνουν πώς θα μπορούμε να τα λύσουμε αυτά τα προβλήματα για να επιτευχθεί ο κοινός μας στόχος και το έργο να ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος που και εσείς θέλετε να τελειώσει γιατί και εσείς το ψηφίσατε. Ενώ το ψηφίσατε και επί εποχής σας με τη δική μας τότε συμπαράσταση ως αντιπολίτευση και τώρα με εσάς. Άρα αυτές οι τροπολογίες είναι τεχνικού χαρακτήρα. Τώρα, αν θα πάνε τα κτήρια, τα λουόμενα μιλάμε και τα στέγαστρα, μέχρι το άπειρο, δεν νομίζω να πάνε στο άπειρο.

Ούτως ή άλλως, ξέρετε ότι αυτά περνάνε από τη ΔΑΟΚΑ. Εκεί τα έχουνε όλες οι δημόσιες υπηρεσίες και θα εκφέρουν άποψη για το κάθε κτήριο ξεχωριστά και πού μπορεί να φτάσει. Απλώς για να αποφασίσει η ΔΑΟΚΑ κάτι τέτοιο πρέπει να έχει και τη νομική βάση. Αυτή τη νομική βάση, λοιπόν, δίνουμε τώρα εδώ.

Εγώ θα σας καλούσα να ψηφίσετε την τροπολογία. Το βλέπετε ότι είναι μία τεχνικού χαρακτήρα τροπολογία για να επιταχυνθούν οι αδειοδοτήσεις και τα έργα στο Ελληνικό που και οι δυο μας θέλουμε να τελειώσουν.

Επίσης να πω κλείνοντας, και αυτός είναι και ο λόγος που θα φύγω τώρα για να πάω στο ΤΑΙΠΕΔ, σε λίγο υπογράφουμε την οριστική εξόφληση στο ΤΑΙΠΕΔ της Αφάντου από τον κύριο Αγγελιάδη και την επίσημη έναρξη και της μεγάλης επενδύσεως στην Αφάντου της Ρόδου.

Αν θυμάστε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ήταν ένα ακόμα θέμα που είχε μείνει σε εκκρεμότητα εδώ και πολλά χρόνια από την εποχή Σαμαρά και που το τελειώσαμε και αυτό από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και μπαίνει στις ράγες του προχωράει. Καμία από τις επενδύσεις του παρελθόντος που βρήκαμε κολλημένες δεν έχει μείνει στα συρτάρια. Όλες έχουν ξεκινήσει».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ