Ην. Βασίλειο: «Μια πιθανότητα στα 15 εκατομμύρια» η κατάρρευση της εναέριας κυκλοφορίας
Η έκθεση NATS που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη ανέφερε ότι το σχέδιο πτήσης περιελάμβανε δύο πανομοιότυπα ονόματα αλλά ξεχωριστούς δείκτες σημείων διαδρομής εκτός του εναέριου χώρου του Ηνωμένου Βασιλείου, γεγονός που ανάγκασε το σύστημα να εισέλθει σε λειτουργία ασφαλούς λειτουργίας.
Η κατάρρευση της εναέριας κυκλοφορίας που έπληξε τη Βρετανία την περασμένη εβδομάδα προκλήθηκε από ένα συμβάν «ένα στα 15 εκατομμύρια», δήλωσε ο επικεφαλής του παρόχου ελέγχου κυκλοφορίας NATS, αφού ανέφερε ότ ένα σχέδιο πτήσης με δύο πανομοιότυπες ενδείξεις ήταν ο λόγος για το χάος.
Χιλιάδες επιβάτες έμειναν αποκλεισμένοι στο εξωτερικό για μέρες μετά την ακύρωση 1.500 πτήσεων στις 28 Αυγούστου, σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ταξιδιωτικές περιόδους του καλοκαιριού.
«Αυτή ήταν μια πιθανότητα μία στα 15 εκατομμύρια», δήλωσε στο BBC ο διευθύνων σύμβουλος της NATS, Μάρτιν Ρολφ.
«Έχουμε επεξεργαστεί 15 εκατομμύρια σχέδια πτήσεων με αυτό το σύστημα μέχρι αυτό το σημείο και δεν το έχουμε ξαναδεί».
Ο Rolfe είπε πριν από λίγες μέρες ότι το πρόβλημα δεν θα επαναληφθεί.
Η έκθεση NATS που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη ανέφερε ότι το σχέδιο πτήσης περιελάμβανε δύο πανομοιότυπα ονόματα αλλά ξεχωριστούς δείκτες σημείων διαδρομής εκτός του εναέριου χώρου του Ηνωμένου Βασιλείου, γεγονός που ανάγκασε το σύστημα να εισέλθει σε λειτουργία ασφαλούς λειτουργίας.
"Σε αυτές τις συνθήκες, το σύστημα δεν θα μπορούσε να απορρίψει το σχέδιο πτήσης χωρίς σαφή κατανόηση του πιθανού αντίκτυπου που μπορεί να είχε. Ούτε θα μπορούσε να επιτραπεί να περάσει και να διακινδυνεύσει να παρουσιάσει στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εσφαλμένες πληροφορίες κρίσιμες για την ασφάλεια", ανέφερε η NATS.
Η NATS ανέφερε ότι το σχέδιο πτήσης ήταν συμβατό με το σύστημα διανομής σχεδιασμού πτήσης του Eurocontrol.
Η ρυθμιστική αρχή της πολιτικής αεροπορίας της Βρετανίας είπε ότι θα επανεξετάσει τις συνθήκες γύρω από την αποτυχία.
«Εάν υπάρχουν στοιχεία που να υποδεικνύουν ότι η NATS μπορεί να έχει παραβιάσει τις νόμιμες υποχρεώσεις και τις υποχρεώσεις αδειοδότησης, θα εξετάσουμε εάν απαιτείται περαιτέρω δράση», δήλωσε ο Rob Bishton, Joint-Interim Chief Executive στην CAA του ΗΒ.
Αυτό σημαίνει ότι το NATS θα μπορούσε να καταλήξει να πληρώσει μέρος του λογαριασμού για το χάος.
Ο παγκόσμιος όμιλος αεροπορικών εταιρειών IATA ανέφερες ότι το επεισόδιο θα μπορούσε να κοστίσει στις αεροπορικές εταιρείες έως και 100 εκατομμύρια λίρες (126 εκατομμύρια δολάρια), καθώς οι επιβάτες των οποίων οι πτήσεις ακυρώθηκαν θα μπορούν να διεκδικήσουν τα έξοδα επιστροφής για τα ξενοδοχεία στα οποία έμειναν ή τα νέα εισιτήρια που αγόρασαν.
Η αεροπορική εταιρεία easyJet με έδρα τη Βρετανία επεσήμανε ότι η έκθεση NATS άφησε ορισμένα ερωτήματα αναπάντητα και, παρόλο που χαιρέτισε την αναθεώρηση, πίστευε ότι μια πιο ευρεία εξέταση των πόρων και του I.T. συστήματα ήταν απαραίτητα.
«Απαιτείται μια πλήρης ανεξάρτητη και ευρεία αναθεώρηση του NATS για να διασφαλιστεί ότι είναι κατάλληλο για τον σκοπό σήμερα και στο μέλλον», δήλωσε η easyJet.