Καταμαράν υψηλής ταχύτητας με υδρογόνο ναυπηγούν στη Σουηδία
θα μεταφέρει 1.650 επιβάτες και 450 οχήματα με ταχύτητες έως και 35 κόμβους
Καταμαράν μήκους 130 μέτρων το οποίο θα μπορεί να λειτουργεί με καύσιμα χωρίς ορυκτά, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου, και θα μεταφέρει 1.650 επιβάτες και 450 οχήματα με ταχύτητες έως και 35 κόμβους μεταξύ της Σουηδικής ηπειρωτικής χώρας και του νησιού Gotland θα κατασκευάσει η αυστραλιανή ναυπηγική εταιρεία Austal σε συνεργασία με την Σουηδική Gotland Company.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, η Austal και η Gotland θα συνεργαστούν για να σχεδιάσουν το καταμαράν υψηλής ταχύτητας της Gotland, «Gotland Horizon X» με μια λύση πολλαπλών καυσίμων που του επιτρέπει να λειτουργεί με υδρογόνο και άλλα καύσιμα χωρίς ορυκτά καύσιμα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Austal, Paddy Gregg, δήλωσε ότι η συνεργασία επιβεβαιώνει την ετοιμότητα της Austal να σχεδιάσει ένα νέο καταμαράν υψηλής ταχύτητας με υδρογόνο, το οποίο αντιπροσωπεύει ένα μονοπάτι για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Gotland Company, Håkan Johansson, δήλωσε ότι το νέο καταμαράν υψηλής ταχύτητας θα είναι ένα σημαντικό βήμα στο κλιματικό ταξίδι της εταιρείας.
«Εργαζόμαστε για την ανάπτυξη των μελλοντικών μας πλοίων και το 2022 παρουσιάσαμε το δεύτερο μοντέλο πλοίου στη σειρά Horizon: Gotland Horizon X», δήλωσε ο Johansson. «Αυτό το καταμαράν υψηλής ταχύτητας μπορεί να λειτουργήσει με υδρογόνο και άλλα καύσιμα χωρίς ορυκτά καύσιμα. Το σκάφος θα χρησιμοποιηθεί κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και θα κάνει το ταξίδι από και προς το Γκότλαντ σε λιγότερο από τρεις ώρες».
Ο επικεφαλής της Gotland Tech Development, Christer Bruzelius, περιέγραψε την Austal ως κορυφαία εταιρεία στην ανάπτυξη και παραγωγή μεγάλων καταμαράν και τον τέλειο συνεργάτη για τη συνέχιση της ανάπτυξης του Gotland Horizon X.
Για την Austal, είναι μια ακόμη απόδειξη της δέσμευσης της εταιρείας να σχεδιάζει, να κατασκευάζει και να συντηρεί γρήγορα οχηματαγωγά έτοιμα για το μέλλον.
Η Gotland Company σχεδιάζει να έχει τουλάχιστον ένα από τα προηγουμένως ανακοινωθέντα επιβατηγά και εμπορευματικά πλοία της, χωρητικότητας 1.900 επιβατών και 600 οχημάτων, σε λειτουργία πριν από το 2030.