Η ακρίβεια αλλάζει το Πάσχα των Ελλήνων - Πόσοι θα σουβλίσουν φέτος - Πόσα θα ξοδέψουν
1 στους 4 θα ταξιδέψει εκτός αστικών κέντρων για το Πάσχα
Αλλαγές στις καταναλωτικές και διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια του Πάσχα αποτυπώνουν τα τελευταία στοιχεία, τα οποία δείχνουν τον αντίκτυπο της ακρίβειας στον εορτασμό των ελληνικών νοικοκυριών.
Όπως προκύπτει από έρευνα του ΙΕΛΚΑ:
- 1 στα 4 νοικοκυριά (26%) δηλώνει ότι θα ταξιδέψει το Πάσχα εκτός των αστικών κέντρων σε χωριό ή νησί, ενώ το ποσοστό αυτό την προηγούμενη δεκαετία έφτανε ακόμα και το 53%.
- Τα οικογενειακά τραπέζια αυτών των ημερών θα είναι μικρότερα σε σχέση με το παρελθόν. Το 43% δηλώνει ότι θα συμμετέχει σε μεγάλα οικογενειακά τραπέζια άνω των 10 ατόμων. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο σε σχέση με το 40% του 2023, αλλά σαφώς μειωμένο σε σχέση με το 67% του 2019.
- Αυξάνεται η τάση Do-It-Yourself (DIY) όσον αφορά τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική. Δηλαδή οι καταναλωτές επιλέγουν να φτιάξουν μόνοι τους γλυκά και άλλα πασχαλινά είδη σε μεγαλύτερα ποσοστά σε σχέση με το παρελθόν. Το ποσοστό που θα φτιάξει γλυκά στο σπίτι ανεβαίνει από το 43% στο 50% και το βάψιμο αυγών ανεβαίνει από το 62% στο 79%.
- Όσον αφορά το αρνί και το κατσίκι, το σούβλισμα του αρνιού αν και καταγράφεται μία αύξηση σε σχέση με το 2023, τα ποσοστά είναι χαμηλά σε σύγκριση με παλαιότερα. Συγκεκριμένα, το 33% δηλώνει ότι θα σουβλίσει αρνί έναντι 32% το 2023, όταν το ποσοστό 2019 ήταν στο 67%. Το ψήσιμο στο φούρνο καταγράφεται αυξημένο από 40% σε 46%. Αυτή η εξέλιξη σε συνδυασμό με τον μειωμένο αριθμό ατόμων στα οικογενειακά τραπέζια μεταφράζεται σε εκτιμήσεις για αγορές μικρότερες ποσοτήτων, αλλά και την επιλογή διαφορετικών «κοπών» για τα είδη κρέατος από τους καταναλωτές. Το 42% δηλώνει ότι θα αγοράσει αρνί ή κατσίκι
από το κρεοπωλείο, ενώ το 31% από το σουπερμάρκετ. - Τέλος, ένα μειωμένο ποσοστό 9% (έναντι 12% το 2023) δηλώνει ότι θα κάνει πασχαλινό γεύμα στον κλάδο της εστίασης.
Αλλαγές στις αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες του Πάσχα
Σημειώνεται ότι η έρευνα του ΙΕΛΚΑ πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο σε δείγμα 800 καταναλωτών πανελλαδικά. Σε ό,τι αφορά τις αγορές του Πάσχα συγκεκριμένα προέκυψαν τα εξής:
- Η πλειοψηφία των αγορών θα γίνει τη Μεγάλη Εβδομάδα. Συγκεκριμένα μόνο το 35% θα κάνει τις αγορές νωρίτερα. Το 4% θα κάνει τις αγορές του ερχόμενο Σαββατοκύριακο, το 53% την Μεγάλη εβδομάδα και το 9% τελευταία στιγμή.
- Η συνολική δαπάνη για αγορές το Πάσχα αναμένεται να παραμείνει σταθερή με μία τάση μείωσης με βάση τις απαντήσεις των καταναλωτών. Το 40% εκτιμά ότι θα μειώσει τις αγορές του, ενώ το 34% ότι θα τις αυξήσει. Το 26% θεωρεί ότι θα μείνει αμετάβλητη.
- Τέλος, μεσοσταθμικά εκτιμάται ότι η φετινή δαπάνη για το Πάσχα ανά νοικοκυριό θα ανέρχεται σε 190 ευρώ, 120 ευρώ για είδη παντοπωλείου και 70 ευρώ για άλλα είδη, όπως π.χ. δώρα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ακίνητα: Τι έψαξαν Έλληνες και ξένοι σε Αττική και Θεσσαλονίκη - Οι πιο δημοφιλείς περιοχές
Οι ξένοι δίνουν περισσότερα για ενοικίαση – Οι Ελληνες για αγορά
Πόσο αυξήθηκε ο πλούτος σε ολόκληρο τον κόσμο - Γιατί πλουτίζουν όλοι εκτός από τους Έλληνες
Τι προκύπτει από την ανάλυση Wealth Report που βασίστηκε στα οικονομικά στοιχεία των τελευταίων 15…
Handelsblatt: Η Ελλάδα θεσπίζει την εξαήμερη εργασία - Οι Έλληνες εργάζονται περισσότερο από όλους
Οι πολλές ώρες εργασίας ωστόσο «δεν φέρνουν πολλά έσοδα στους εργαζομένους
Αυξημένη η αγοραστική κίνηση το Πάσχα - Ξεπέρασε το 1,5 δισ. ευρώ ο εορταστικός τζίρος
Τα δύο «πασχαλινά καλάθια» του ΥΠΑΝ έκαναν, και φέτος, καλά τη δουλειά τους
Πάσχα: Πώς αμείβονται όσοι εργάζονται – Τι ισχύει για τις αργίες
Η Μεγάλη Παρασκευή δεν περιλαμβάνεται στις υποχρεωτικές αργίες
Συμβουλές του ΕΦΕΤ για την εορταστική περίοδο του Πάσχα - Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Σημαντικό οι καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια των τροφίμων
Ποιοι θα πάρουν τα vouchers για να αγοράσουν laptops και tablets
Τι απέγιναν οι αιτήσεις που υπέβαλαν μαζικά εκατοντάδες χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι μέσα στα…
Ηλεκτρικό ρεύμα: Τι αλλάζει στα τιμολόγια από σήμερα – Τα νέα ωράρια στο διζωνικό τιμολόγιο
Η πρώτη φάση αφορά στους χρήστες που διαθέτουν κατάλληλο μετρητή και ενεργό διζωνικό (νυκτερινό) τιμολόγιο
«Πρεμιέρα» στις εκπτώσεις από Δευτέρα - Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Ο στόχος της αύξησης των πωλήσεων είναι εφικτός
EY: Οι καταναλωτές αναζητούν value for money ψηφιακό περιεχόμενο
72% των καταναλωτών επιθυμούν εγγυημένες σταθερές τιμές, αλλά παραμένουν ανοιχτοί σε premium υπηρεσίες
Ηλεκτρικό ρεύμα: Επιδότηση 1,5 λεπτό η kWh για τον Ιανουάριο - Στα 3,5 λεπτά για το ΚΟΤ
Το συνολικό κόστος της ενίσχυσης για τον Ιανουάριο ανέρχεται σε 20,9 εκατ. ευρώ.
Σοκολάτα με... σκουλίκια απο τα Lidl - Σε ανάκληση του προϊόντος προχωρά ο ΕΦΕΤ
Ηδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι.
Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί κατεψυγμένο μπιφτέκι από κοτόπουλο λόγω σαλμονέλας
Ο ΕΦΕΤ απαίτησε την άμεση ανάκληση του συνόλου της συγκεκριμένης παρτίδας
Πρεμιέρα για τα πράσινα τιμολόγια ρεύματος: Πού κυμαίνονται οι τιμές ανα πάροχο τον Ιανουάριο
Έρχονται μειωμένες χρεώσεις και «δυναμικά τιμολόγια»
INKA: Ακριβότερο το τραπέζι της Πρωτοχρονιάς – Στα 160,95 ευρώ για τέσσερα άτομα
Λείπουν και προϊόντα που θεωρούνται απαραίτητα σε ελληνικά νοικοκυριά
Έξυπνοι μετρητές: Ειδικά τιμολόγια για θέρμανση και προαγορά ηλεκτρικής ενέργειας
Η διαδικασία εγκατάστασης έξυπνων μετρητών έχει ξεκινήσει, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030.