Η ακρίβεια αλλάζει το Πάσχα των Ελλήνων - Πόσοι θα σουβλίσουν φέτος - Πόσα θα ξοδέψουν
1 στους 4 θα ταξιδέψει εκτός αστικών κέντρων για το Πάσχα
Αλλαγές στις καταναλωτικές και διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια του Πάσχα αποτυπώνουν τα τελευταία στοιχεία, τα οποία δείχνουν τον αντίκτυπο της ακρίβειας στον εορτασμό των ελληνικών νοικοκυριών.
Όπως προκύπτει από έρευνα του ΙΕΛΚΑ:
- 1 στα 4 νοικοκυριά (26%) δηλώνει ότι θα ταξιδέψει το Πάσχα εκτός των αστικών κέντρων σε χωριό ή νησί, ενώ το ποσοστό αυτό την προηγούμενη δεκαετία έφτανε ακόμα και το 53%.
- Τα οικογενειακά τραπέζια αυτών των ημερών θα είναι μικρότερα σε σχέση με το παρελθόν. Το 43% δηλώνει ότι θα συμμετέχει σε μεγάλα οικογενειακά τραπέζια άνω των 10 ατόμων. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο σε σχέση με το 40% του 2023, αλλά σαφώς μειωμένο σε σχέση με το 67% του 2019.
- Αυξάνεται η τάση Do-It-Yourself (DIY) όσον αφορά τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική. Δηλαδή οι καταναλωτές επιλέγουν να φτιάξουν μόνοι τους γλυκά και άλλα πασχαλινά είδη σε μεγαλύτερα ποσοστά σε σχέση με το παρελθόν. Το ποσοστό που θα φτιάξει γλυκά στο σπίτι ανεβαίνει από το 43% στο 50% και το βάψιμο αυγών ανεβαίνει από το 62% στο 79%.
- Όσον αφορά το αρνί και το κατσίκι, το σούβλισμα του αρνιού αν και καταγράφεται μία αύξηση σε σχέση με το 2023, τα ποσοστά είναι χαμηλά σε σύγκριση με παλαιότερα. Συγκεκριμένα, το 33% δηλώνει ότι θα σουβλίσει αρνί έναντι 32% το 2023, όταν το ποσοστό 2019 ήταν στο 67%. Το ψήσιμο στο φούρνο καταγράφεται αυξημένο από 40% σε 46%. Αυτή η εξέλιξη σε συνδυασμό με τον μειωμένο αριθμό ατόμων στα οικογενειακά τραπέζια μεταφράζεται σε εκτιμήσεις για αγορές μικρότερες ποσοτήτων, αλλά και την επιλογή διαφορετικών «κοπών» για τα είδη κρέατος από τους καταναλωτές. Το 42% δηλώνει ότι θα αγοράσει αρνί ή κατσίκι
από το κρεοπωλείο, ενώ το 31% από το σουπερμάρκετ. - Τέλος, ένα μειωμένο ποσοστό 9% (έναντι 12% το 2023) δηλώνει ότι θα κάνει πασχαλινό γεύμα στον κλάδο της εστίασης.
Αλλαγές στις αγοραστικές και καταναλωτικές συνήθειες του Πάσχα
Σημειώνεται ότι η έρευνα του ΙΕΛΚΑ πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο σε δείγμα 800 καταναλωτών πανελλαδικά. Σε ό,τι αφορά τις αγορές του Πάσχα συγκεκριμένα προέκυψαν τα εξής:
- Η πλειοψηφία των αγορών θα γίνει τη Μεγάλη Εβδομάδα. Συγκεκριμένα μόνο το 35% θα κάνει τις αγορές νωρίτερα. Το 4% θα κάνει τις αγορές του ερχόμενο Σαββατοκύριακο, το 53% την Μεγάλη εβδομάδα και το 9% τελευταία στιγμή.
- Η συνολική δαπάνη για αγορές το Πάσχα αναμένεται να παραμείνει σταθερή με μία τάση μείωσης με βάση τις απαντήσεις των καταναλωτών. Το 40% εκτιμά ότι θα μειώσει τις αγορές του, ενώ το 34% ότι θα τις αυξήσει. Το 26% θεωρεί ότι θα μείνει αμετάβλητη.
- Τέλος, μεσοσταθμικά εκτιμάται ότι η φετινή δαπάνη για το Πάσχα ανά νοικοκυριό θα ανέρχεται σε 190 ευρώ, 120 ευρώ για είδη παντοπωλείου και 70 ευρώ για άλλα είδη, όπως π.χ. δώρα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πόσο αυξήθηκε ο πλούτος σε ολόκληρο τον κόσμο - Γιατί πλουτίζουν όλοι εκτός από τους Έλληνες
Τι προκύπτει από την ανάλυση Wealth Report που βασίστηκε στα οικονομικά στοιχεία των τελευταίων 15…
Handelsblatt: Η Ελλάδα θεσπίζει την εξαήμερη εργασία - Οι Έλληνες εργάζονται περισσότερο από όλους
Οι πολλές ώρες εργασίας ωστόσο «δεν φέρνουν πολλά έσοδα στους εργαζομένους
Αυξημένη η αγοραστική κίνηση το Πάσχα - Ξεπέρασε το 1,5 δισ. ευρώ ο εορταστικός τζίρος
Τα δύο «πασχαλινά καλάθια» του ΥΠΑΝ έκαναν, και φέτος, καλά τη δουλειά τους
Πάσχα: Πώς αμείβονται όσοι εργάζονται – Τι ισχύει για τις αργίες
Η Μεγάλη Παρασκευή δεν περιλαμβάνεται στις υποχρεωτικές αργίες
Συμβουλές του ΕΦΕΤ για την εορταστική περίοδο του Πάσχα - Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Σημαντικό οι καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια των τροφίμων
Πού θα κάνουν Πάσχα οι Έλληνες εφέτος - Αυξημένη κατά 20% η τουριστική κίνηση
Τα νησιά κέρδισαν τους ορεινούς προορισμούς
Ανακαλούνται παρτίδες λευκής και καστανής ζάχαρης - Περιέχουν μικρά κομμάτια πλαστικού
Η ανακοίνωση του ΕΦΕΤ
Eπιδότηση 200 ευρώ για γρήγορο Internet: Πώς θα πάρετε το Gigabit Voucher
Το «Gigabit Voucher» είναι ένα έργο με αναπτυξιακό πρόσημο συνολικού προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ
Αυξημένες κατά 25% οι κυβερνοαπειλές στο λιανεμπόριο ενόψει της Black Friday
Πέρυσι μόνο το 12% των αγοραστών έκαναν τις αγορές τους τη Black Friday αποκλειστικά σε…
Eπίδομα θέρμανσης: Πρακτικές συμβουλές από την αίτηση μέχρι την πληρωμή - 23 χρήσιμες απαντήσεις
Ποσά έως 1.200 ευρώ για πάνω από 1,2 εκατομμύρια νοικοκυριά
Black Friday: 7 στους 10 Έλληνες πιστεύουν ότι είναι καλή ευκαιρία για αγορές
Τι σκοπεύουν να αγοράσουν
Super Market: Αυτή είναι η λίστα με τα 523 προϊόντα με μειωμένες τιμές από 5% ως 24%
Τα Super Market θα πρέπει να τοποθετήσουν ειδικά ταμπελακια στα ράφια
Black Friday: Δέκα συμβουλές για έξυπνες και ασφαλείς αγορές από τον Συνήγορο του Καταναλωτή
Στόχος όλων των καταναλωτών δεν θα πρέπει να είναι μόνο οι οικονομικά συμφέρουσες, αλλά ταυτόχρονα…
Super Market: Στάσιμες οι τιμές τον Οκτώβριο - Ανατιμήσεις σε ψάρια, σοκολάτες, καφέδες
Οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η τάση συγκράτησης των τιμών
ΔΕΔΔΗΕ: Σε ισχύ από την 1η Νοεμβρίου το νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο
Το συνεχές ωράριο (23:00 έως 07:00 όλο το έτος) δεν εφαρμόζεται πλέον σε νέους καταναλωτές
Επίδομα θέρμανσης: Πότε ανοίγει η πλατφόρμα myΘέρμανση – Οι δικαιούχοι και πώς γίνονται οι αιτήσεις
Τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια θα παραμείνουν αμετάβλητα σε σχέση με πέρυσι.
Συναγερμός με τον τόνο σε κονσέρβα - Κίνδυνος για «γενικευμένη» μόλυνση με υδράργυρο
Οι μη κυβερνητικές οργανώσεις μιλούν για «αληθινό σκάνδαλο δημόσιας υγείας» και ζητούν να ληφθούν «επείγοντα μέτρα».
EY Ελλάδος: 1 στους 2 καταναλωτές σχεδιάζει να κάνει αγορές την Black Friday και Cyber Monday
Οι οικογένειες με ανήλικα παιδιά έχουν μεγαλύτερη πρόθεση για αγορές