Υπ. Ανάπτυξης: Υπερψηφίστηκαν τα μέτρα κατά της ακρίβειας
Σκρέκας: «Ενισχύουμε τον υγιή ανταγωνισμό, προστατεύουμε τους καταναλωτές»
Υπερψηφίστηκε από την Βουλή των Ελλήνων η τροπολογία του Υπουργείου Ανάπτυξης που αφορά τη διαφάνεια στις τιμές των προϊόντων, τον εξορθολογισμό των τιμών του βρεφικού γάλακτος καθώς και την αναβάθμιση της πλατφόρμας «e-katanalotis».
Με τα μέτρα αυτά αντιμετωπίζονται οι συνέπειες των πληθωριστικών πιέσεων και οι παραπλανητικές προσφορές και εκπτώσεις. Διορθώνονται οι δομικές στρεβλώσεις στην αγορά, επιτυγχάνονται χαμηλότερες τιμές.
Τι είπε ο Σκρέκας
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η Βουλή των Ελλήνων υπερψήφισε την τροπολογία του Υπουργείου Ανάπτυξης με τα τέσσερα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Αποσκοπούν σε άμεσες μειώσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ και τη διόρθωση χρόνιων δυσλειτουργιών σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς προς όφελος των καταναλωτών είναι επιβεβλημένη. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τα νοικοκυριά και θα πάρουμε κάθε δυνατό μέτρο γι’ αυτό.
Όπως έχει πει και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, δεν θα ανεχτούμε τον πληθωρισμό της απληστίας. Το κόστος για όσους προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν τις δυσμενείς διεθνείς συγκυρίες για να κερδοσκοπήσουν εις βάρος των καταναλωτών στην Ελλάδα, θα είναι μεγάλο. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Υπουργείου Ανάπτυξης είναι σε διαρκή εγρήγορση. Ενισχύουμε τον υγιή ανταγωνισμό, προστατεύουμε τους καταναλωτές. Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες για όσο χρειαστεί».
Τα 4 μέτρα
Υπενθυμίζεται ότι τα τέσσερα μέτρα είναι τα εξής:
1. Μείωση των παροχών προς τα σούπερ μάρκετ. Περιορίζονται οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30%, με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια. Το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις. Τα προϊόντα αυτά είναι: απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα/σαμπουάν και βρεφικές πάνες.
2. Αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων. Δεν επιτρέπεται στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Αυτό το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.
3. «Καθαρές» τιμές από το χωράφι στο ράφι. Υποχρεώνονται οι προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing). Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.
4. Πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα. Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%.