Motor Oil: Εκρηκτική αύξηση μεγεθών για τον όμιλο το 2022 - Καθαρά κέρδη 967,2 εκατ. ευρώ

Motor Oil: Εκρηκτική αύξηση μεγεθών για τον όμιλο το 2022 - Καθαρά κέρδη 967,2 εκατ. ευρώ

Τα έσοδα έφτασαν τα 16,6 δισ. ευρώ. Προτείνεται η διανομή συνολικού μερίσματος για τη χρήση 2022 ποσού 177,2 εκατ. ευρώ ή 1,6 ευρώ ανά μετοχή.

Στα 967,2 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη της Motor Oil το 2022 έναντι καθαρών κερδών 202,4 εκατ. ευρώ το 2021. Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στα 1,69 δισ. ευρώ έναντι 490 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ ο κύκλος εργασιών του ομίλου έφτασε τα 16,63 δισ. ευρώ από 10,27 δισ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας θα προτείνει τη διανομή μερίσματος 1,6 ευρώ ανά μετοχή για τα κέρδη του 2022.

Στα 16,63 δισ. ο τζίρος

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε ο όμιλος, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε τη χρήση 2022 σε 16.630,8 εκατ. έναντι 10.266,6 εκατ. ευρώ τη χρήση 2021 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 61,99%. Στην εν λόγω εξέλιξη συνέβαλλε η αύξηση του μέσου όρου των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 51,53% και η ενδυνάμωση του Δολαρίου Η.Π.Α. έναντι του Ευρώ (μέση ισοτιμία) κατά 10,97% δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Μητρικής αφορά εξαγωγές τιμολογούμενες σε δολάριο Η.Π.Α. (μέση ισοτιμία 2022: 1€ = 1,0530 USD έναντι 1€ = 1,1827 USD το 2021). Μέρος αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση των πωλήσεων κατά 2,32%.

Επιπρόσθετα, στην αύξηση του κύκλου εργασιών του Ομίλου συνέβαλε και η αύξηση των εσόδων από παροχή υπηρεσιών το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορά δραστηριότητες του Ομίλου της MOTOR OIL RENEWABLE ENERGY MAE, της NRG Α.Ε, της OFC ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ A.E καθώς και αποθήκευτρα και σχετιζόμενες υπηρεσίες.

Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των ενοποιημένων πωλήσεων προκύπτει ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του Ομίλου αφού οι πωλήσεις εξωτερικού και Ναυτιλίας ανήλθαν το 2022 σε 79,48% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 79,24% το 2021 καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε σε 85,94% το 2022 έναντι 80,18% το 2021).

Το Μικτό Κέρδος (προ αποσβέσεων) του Ομίλου διαμορφώθηκε τη χρήση 2022 στο ποσό των Ευρώ 2.110.782 χιλ. έναντι Ευρώ 755.502 χιλ. τη χρήση 2021, ήτοι αυξημένο κατά 179,39%. Η παραπάνω εξέλιξη οφείλεται στο γεγονός ότι τη χρήση 2022 ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών εμφάνισε υψηλότερο ρυθμό αύξησης (61,99%) έναντι του Κόστους Πωλήσεων (προ αποσβέσεων) (αυξήθηκε κατά 52,66%).

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω εξελίξεων σε επίπεδο Μικτού Κέρδους και Λειτουργικών Εξόδων και Εσόδων, τα Κέρδη προ Τόκων, Αποσβέσεων και Φόρων (EBITDA) του Ομίλου διαμορφώθηκαν το 2022 σε Ευρώ 1.692.920 χιλ. από Ευρώ 489.580 χιλ. το 2021 (αύξηση 245,79%) και της Εταιρίας σε Ευρώ 1.395.719 χιλ. το 2022 από Ευρώ 341.940 χιλ. το 2021 (αύξηση 308,18%).

Τα κέρδη προ Φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν το 2022 σε Ευρώ 1.557.452 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 258.204 χιλ. το 2021. Τα κέρδη προ Φόρων της Εταιρίας διαμορφώθηκαν το 2022 σε Ευρώ 1.303.634 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 241.369 χιλ. το 2021.

Τα κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου διαμορφώθηκαν τη χρήση 2022 σε Ευρώ 967.209 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 202.363 χιλ. τη χρήση 2021. Τα κέρδη μετά από Φόρους της Εταιρίας διαμορφώθηκαν τη χρήση 2022 σε Ευρώ 735.003 χιλ. έναντι κερδών Ευρώ 183.166 χιλ. τη χρήση 2021.

Οπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις, «η Διοίκηση της Εταιρίας συνεπής στην πολιτική της για τη μεγιστοποίηση της μερισματικής απόδοσης των μετόχων της θα προτείνει στην ερχόμενη Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση τη διανομή συνολικού μερίσματος για τη χρήση 2022 ποσού 177.252.768 (ή Ευρώ 1,60 ανά μετοχή). Σημειώνεται ότι έχει ήδη καταβληθεί και αναγνωρισθεί ως προμέρισμα χρήσης 2022 ποσό 44.313.192 ευρώ (ή 0,40 ευρώ ανά μετοχή) από το Νοέμβριο του 2022, ενώ το υπόλοιπο ποσό 1,2 ευρώ ανά μετοχή θα αναγνωρισθεί στη χρήση 2023.

Επενδύσεις – Ανάπτυξη

Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρίας το 2022 διαμορφώθηκε σε Ευρώ 163,2 εκατ. από την οποία Ευρώ 159,3 εκατ. (97,64%) διετέθη σε έργα του Διυλιστηρίου της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ ως εξής:
α) Ποσό Ευρώ 80,1 εκατ. αφορά στο νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε εντός του 2022 και η λειτουργία του ξεκίνησε το τρίτο τρίμηνο 2022.
β) Ποσό Ευρώ 19,7 εκατ. αφορά στο έργο κατασκευής νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 60 εκατ., για την αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος των μονάδων συμπαραγωγής του Διυλιστηρίου σε 142MW (από 85MW) με σκοπό τη διασφάλιση της ενεργειακής αυτονομίας του στα νέα δεδομένα μεγέθους. γ) Ποσό Ευρώ 14,2 εκατ. αφορά σε έργα βελτιστοποίησης της λειτουργίας του Διυλιστηρίου, βελτίωσης των κτιριακών και μηχανογραφικών υποδομών του Διυλιστηρίου, και αναβάθμισης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου.
δ) Ποσό Ευρώ 8,6 εκατ. αφορά περιβαλλοντικά έργα με μεγαλύτερο αυτό της κατασκευής μίας νέας μονάδας επεξεργασίας ιλύος και δημιουργίας χώρου υγειονομικής ταφής επικίνδυνων αποβλήτων (ΧΥΤΕΑ) συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 28 εκατ. περίπου. Επίσης, περιλαμβάνονται έργα, όπως η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών και συστήματος αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες (Battery Energy Storage System), που δίνουν τη δυνατότητα μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος του Διυλιστηρίου, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονομία.
ε) Ποσό Ευρώ 7,8 εκατ. αφορά έργα κατασκευής νέων και τροποποιήσεις υφιστάμενων δεξαμενών
στ) Ποσό Ευρώ 6,5 εκατ. αφορά έργα αναβάθμισης του λιμένος του Διυλιστηρίου και τη βελτίωση του ρυθμού φόρτωσης των πλοίων.
ζ) Ποσό Ευρώ 22,4 εκατ. αφορά συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous) με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής, καθώς επίσης και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του Διυλιστηρίου.
Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρίας για τη χρήση 2023 αναμένεται να διαμορφωθεί σε Ευρώ 170 εκατ. με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να αφορά: τη νέα μονάδα συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης (σχετικά στο υπό β) εδάφιο παραπάνω), την έναρξη του έργου κατασκευής μίας νέας μονάδας διάσπασης προπυλενίου (Fluid Catalytic Cracker-FCC-propylene splitter) συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 125 εκατ., τις συνήθεις και προγραμματισμένες δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου καθώς και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous) και νέα έργα για την επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεών του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ