Θεσσαλονίκη: Κοντά στο ένα ευρώ η τιμή εισιτηρίου στο μετρό
Θα παραδοθεί προς χρήση στο σύνολό του στο τέλος του 2023
Κοντά στο ένα ευρώ, αν και ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί το ακριβές ύψος του, αναμένεται το ενιαίο εισιτήριο για τη χρήση του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι ένα απόλυτα βιώσιμο έργο και θα παραδοθεί για χρήση στους πολίτες στο σύνολό του, συμπεριλαμβανομένου και του σταθμού Βενιζέλου, τέλος του 2023. Αυτό επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Αχιλλέα Καραμανλής στη διάρκεια σημερινής συνέντευξης τύπου που δόθηκε από κοινού με την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, στα γραφεία της «Αττικό Μετρό» στην Πυλαία. Γνωστοποίησε δε, ότι η επέκταση του έργου προς την Καλαμαριά, που είναι προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ, υπολογίζεται ότι θα παραδοθεί έως τον Ιούνιο του 2024 και ανέλαβε τη δέσμευση, ότι θα ακολουθήσουν και αυτές προς τα δυτικά της πόλης και προς το αεροδρόμιο.
Χαρακτηρίζοντας το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης ως το πιο «πολυαναμενόμενο προς παράδοση Project», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας για τη βασική γραμμή επισήμανε ότι οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 87%, τόνισε ότι καταγράφεται μεγάλη πρόοδος στην εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανικών συστημάτων και ανέφερε πως σε πρώτη φάση υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 315.000 επιβάτες ημερησίως, γεγονός που θα οδηγήσει σε μείωση του αριθμού των οχημάτων που θα κυκλοφορούν στην πόλη, κατά 60.000 ημερησίως.
Το έργο της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται στην τελική του ευθεία σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος και σημείωσε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι «τρέχουμε για να κερδίσουμε τον χρόνο που έκλεψαν από την πόλη οι προσφυγές εναντίον του έργου, προσφυγές που έγιναν από μειοψηφίες, οι οποίες προσπάθησαν να τις εκμεταλλευτούν για δικούς τους λόγους, αλλά που είχαν όμως συνέπειες χρονικές και οικονομικές».
Λέγοντας ότι έχει γίνει η προμήθεια των 18 συρμών, οι οποίοι και τους τελευταίους 12 μήνες πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια στη βασική γραμμή του έργου, ο ίδιος ανακοίνωσε ότι σύντομα υπογράφεται η σύμβαση για την προμήθεια άλλων 15, που θα καλύψουν και την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Για την επέκταση προς την Καλαμαριά απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ επισήμανε ότι έχουν υλοποιηθεί στο 85% τα έργα πολιτικού μηχανικού, ενώ βρίσκεται στο 57% η πρόοδος στα ΗΜ συστήματα.
Για την επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» τόνισε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη η γεωτεχνική έρευνα και οι τοπογραφικές μελέτες, ενώ για αυτήν προς τα δυτικά, επισήμανε πως έχει εκκινήσει η διαδικασία προσυμβατικού ελέγχου από το ελεγκτικό συνέδριο και σύντομα θα υπογραφεί η σύμβαση, ώστε να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες. Πάντως, ειδικά για την επέκταση του μετρό προς τη δυτική Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής ανέφερε πως όλα θα εξαρτηθούν από τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης που αναμένεται στο τέλος του 2022, λέγοντας μάλιστα χαρακτηριστικά «εμείς δεν αυτοσχεδιάζουμε».
Διευκρίνισε ότι πρόκειται για μια μεγάλη συγκοινωνιακή μελέτη για τη Θεσσαλονίκη που «θα κάνει το προφανές, δηλαδή θα προσδιορίσει την ανάγκη ζήτησης μετακινήσεων και αντίστοιχων έργων υποδομής σε όλη την πόλη. Είναι μια αναγκαία μελέτη, για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε την απαραίτητη χρηματοδότηση και για τις επεκτάσεις», τόνισε.
Για το Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ήδη «τρέχει» ο διαγωνισμός, ενώ ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ήδη καταγράφεται έντονο διεθνές ενδιαφέρον πολύ μεγάλων φορέων από Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία, προκειμένου να την αναλάβουν.