ΔΕΗ: Πλειοδότης με 2,116 δισ. ευρώ η Macquarie για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ
Με το ποσό αυτό η ΔΕΗ θα μειώσει σημαντικά το δανεισμό της (Net Debt/EBITDA) κάτω του 3x, ενώ με το υπόλοιπο θα χρηματοδοτήσει το σημαντικό επενδυτικό της πλάνο σε ΑΠΕ
Η ΔΕΗ Α.Ε., σε συνέχεια της από 3.9.2021 ανακοίνωσης, ενημερώνει ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής προσφορών για την πώληση του 49% των μετοχών της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.
Πλειοψηφών προσφέρων αναδείχθηκε η Spear WTE Investments Sarl, μέλος του Macquarie Infrastructure and Real Assets Group (MIRA), με προσφορά που αποτιμά το 49% της αξίας του ΔΕΔΔΗΕ (Enterprise Value) σε €2.116 εκατ. συμπεριλαμβάνοντας το αντίστοιχο (pro-rata) καθαρό χρέος ύψους €804 εκατ.
Η προσφορά παραπέμπει σε μία αποτίμηση η οποία ανέρχεται στο 151% της Ρυθμιζόμενης Περιουσιακής Βάσης.
Η τελική απόφαση θα ληφθεί από τα αρμόδια εταιρικά όργανα της ΔΕΗ Α.Ε..
● Με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για το 49% του ΔΕΔΔΗΕ ολοκληρώνεται με επιτυχία η διαδικασία υποβολής προσφορών.
● Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση που έχει γίνει στην Ελλάδα, καθώς, η προσφορά είναι η μεγαλύτερη που έχει γίνει ποτέ.
● Η διαδικασία ολοκληρώθηκε μέσα σε 8 μήνες, χωρίς κανένα πρόβλημα ή καθυστερήσεις.
● Στο διαγωνισμό υπήρξε από την αρχή πολύ μεγάλο διεθνές ενδιαφέρον από 9 επενδυτές και οδήγησε στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από 4 επενδυτικούς κολοσσούς με συνολικά υπό διαχείριση κεφάλαια ύψους €1 τρισ.
● Η προσφορά ανήλθε σε € 2,1 δισ για το 49% της αξίας του ΔΕΔΔΗΕ (Enterprise Value), συμπεριλαμβάνοντας το αντίστοιχο (pro-rata) καθαρό χρέος ύψους €0,8 δισ και παραπέμπει σε μία αποτίμηση η οποία ανέρχεται στο 151% της Ρυθμιζόμενης Περιουσιακής Βάσης
● Με το ποσό αυτό η ΔΕΗ θα μειώσει σημαντικά το δανεισμό της (Net Debt/EBITDA) κάτω του 3x, ενώ με το υπόλοιπο θα χρηματοδοτήσει το σημαντικό επενδυτικό της πλάνο σε ΑΠΕ, που θα οδηγήσουν ακόμη γρηγορότερα σε απεξάρτηση από εισαγόμενες και ρυπογόνες μορφές ενέργειας.
● Παράλληλα, ο ΔΕΔΔΗΕ, με την υποστήριξη και την τεχνογνωσία ενός διεθνούς εταίρου -και υπό τη διοίκηση της ΔΕΗ- θα αναπτύξει ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και ψηφιοποίησης του δικτύου του και θα προσφέρει καλύτερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες για όλους τους πολίτες.