O αντίκτυπος στην Ελλάδα από τη συγχώνευση-μαμούθ μεταξύ Fiat - Peugeot
Δημοφιλείς μάρκες περνούν κάτω από κοινή ομπρέλα
Σε τελική συμφωνία που θα οδηγήσει στη συνένωση των δυνάμεών τους κατέληξαν η Fiat Chrysler και ο όμιλος της Peugeot, δημιουργώντας μια δύναμη που με πρόχειρους υπολογισμούς θα ελέγχει το 1/3 της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.
H συγχώνευση, ύψους 46 δισ. ευρώ, δημιουργεί μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία στην οποία εντάσσονται δημοφιλείς μάρκες οχημάτων όπως η Fiat, η Peugeot, η Alfa Romeo και η Opel.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, σε περίπου 15 μήνες και με προϋπόθεση να μην προκύψουν αντιρρήσεις από τις αρχές που είναι αρμόδιες για τον ανταγωνισμό, η νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί θα είναι η 3η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως.
Στο νέο σχήμα θα εργάζονται 410.000 υπάλληλοι, ενώ τα συνολικά έσοδα υπολογίζονται σε 180 δισ. ευρώ ετησίως. Οι δύο όμιλοι πούλησαν αθροιστικά 8,7 εκατ. αυτοκίνητα το 208, έναντι 8,3 εκατ. της General Motors ενώ υπολείπονται αρκετά των 10 εκατ. οχημάτων που πούλησαν καθεμία από τις Volkswagen και Toyota.
Η κατάσταση στην Ελλάδα
Στο 11μηνο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου η Toyota έχει το 11,1% των νέων ταξινομήσεων στην Ελλάδα και στην κατηγορία των επιβατικών οχημάτων, ενώ ακολουθεί η Peugeot με 8,8% και η Volkswagen με 8,3%. Στην 6η θέση της κατάταξης για φέτος βρίσκεται η Fiat με 6,5%.
Μετά τη συγχώνευση ο συνδυασμένος όμιλος Fiat - PSA αποκτά ισχυρή δυναμική στην ελληνική αγορά με μερίδιο αγοράς κοντά στο 30%.
Ενας από τους σημαντικότερους στόχους της συγχώνευσης είναι η ανταλλαγή τεχνογνωσίας για την κατασκευή ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων, που αναμένεται να αποτελέσουν το σημαντικότερο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ερχόμενη δεκαετία.
Αναφερόμενος στη συγχώνευση ο διευθύνων σύμβουλος της PSA Carlos Tavares δήλωσε πως πρόκειται για συνένωση δύο υγιών επιχειρήσεων που θα δημιουργήσει έναν νέο ηγέτη στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας.
Η συγχώνευση φαίνεται να είναι ένα ακόμα από τα πολλά επεισόδια αναδιάταξης της παγκόσμιας βιομηχανίας αυτοκινήτου, η οποία λόγω και των πολλαπλών πιέσεων που προκαλεί η κλιματική αλλαγή βρίσκεται σε μεταβατική φάση. Η ταχεία απομάκρυνση από τα ορυκτά καύσιμα και η ενσωμάτωση τεχνολογιών όπως η ηλεκτροκίνηση αποτελεί την κορυφή μόνο του παγόβουνου στη νέα εποχή της κινητικότητας. Δεν είναι τυχαίο που κολοσσοί όπως η Daimler και η BMW πειραματίζονται με ηλεκτρονικές πλατφόρμες και με λύσεις όπως τα ηλεκτροκίνητα πατίνια, διαβλέποντας τόσο ευκαιρίες όσο και προκλήσεις. Στο νέο πεδίο που διαμορφώνεται ρόλο καταλύτη παίζουν και οι πολιτικές που υιοθετεί πρωτίστως η Ε.Ε. για την απομάκρυνση από τα ορυκτά καύσιμα και την ταχεία ενσωμάτωση νέων συνηθειών στις μετακινήσεις των Ευρωπαίων πολιτών.