Αφιξη στην Ελλάδα ετοιμάζει το εκπτωτικό σουπερμάρκετ Poundland
Κενό στην ελληνική αγορά του λιανεμπορίου βλέπει η βρετανική Poundland που σχεδιάζει την επέκτασή της στη Νότια Ευρώπη και στη χώρα μας.
Σύμφωνα με τους Financial Times η Poundland, που από πλευράς εμπορικής πολιτικής μπορεί να συγκριθεί με την Lidl, θα ανοίξει την επόμενη διετία 300 καταστήματα στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη. Ταυτόχρονα σχεδιάζει την επέκτασή της στην Ελλάδα και την Ιταλία, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Άντι Μποντ να βλέπει σημαντικές ευκαιρίες. Τόσο η Ελλάδα όσο και η Ιταλία γειτονεύουν με χώρες στις οποίες η Poundland έχει ήδη δραστηριότητα, ενώ το μοντέλο των discount σουπερμάρκετ έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, υποστηρίζει ο Μποντ.
H Poundland ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1990 πουλώντας προϊόντα σε χαμηλή τιμή. To 2015 εμφάνισε έσοδα 1 δισ. λιρών και τo 2016 αποκτήθηκε έναντι 610 εκατ. λιρών από την Steinhoff Europe AG.
Μια είσοδος της Poundland στην ελληνική αγορά μπορεί να «ανακατέψει την τράπουλα», με εντατικοποίηση της πίεσης στα κλασικά σουπερμάρκετ. Ο συνολικός τζίρος των σουπερμάρκετ στην Ελλάδα το 2018 διαμορφώθηκε στα 9,4 δισ. σημειώνοντας αύξηση 2,7% σε σχέση με το 2017.
Για το τρέχον έτος υπάρχει περιθώριο μεγαλύτερης ανόδου, καθώς στο 8μηνο ο τζίρος εμφάνισε άνοδο 3%. Στην κορυφή της αγοράς με βάση τα στοιχεία του 2018 βρέθηκε η Σκλαβενίτης με 3 δισ. και ακολουθούν η ΑΒ Βασιλόπουλος με τζίρο 1,98 δισ. και η Μετρό με 1,19 δισ. Στην πραγματικότητά όμως στην τρίτη θέση βρίσκεται η Lidl η οποία δεν δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις στην Ελλάδα. Σύμφωνα με στελέχη της, η Lidl ελέγχει το 15% της ελληνικής αγοράς που σε όρους τζίρους μεταφράζεται σε 1,4 δισ.