Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Νέες επενδύσεις 43 εκατ. ευρώ - Ελληνική υπόθεση η παραγωγή μηλίτη
Τα «Μηλοκλέφτης» και «Strongbow» θα παράγονται πλέον στην Ελλάδα από 100% ελληνικές πρώτες ύλες
Τα προϊόντα «Μηλοκλέφτης» και «Strongbow» θα παράγονται πλέον στην Ελλάδα από 100% ελληνικές πρώτες ύλες
Επενδυτικό πλάνο ύψους 43 εκατ. ευρώ δρομολογεί την επόμενη τριετία η Αθηναϊκή Ζυθοποιία.
Όπως υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος, Αλέξανδρος Δανιηλίδης κατά την ξενάγηση δημοσιογράφων στη γραμμή παραγωγής μηλίτη του εργοστασίου της Πάτρας, «τα τελευταία εννέα χρόνια, δηλαδή μέσα στην περίοδο της κρίσης, επενδύσαμε στην Ελλάδα πάνω από 150 εκατ. ευρώ, σε μια περίοδο που ο τζίρος και τα κέρδη βρέθηκαν υπό μεγάλη πίεση ενώ δεν εθίγησαν καθόλου τα εργασιακά δικαιώματα. Επενδύουμε συνεχώς σε νέα καινοτόμα προϊόντα για την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό».
Σύμφωνα τον κ. Δανιηλίδη, οι νέες επενδύσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ύψους 43 εκατ. ευρώ, για την επόμενη τριετία θα κατευθυνθούν στον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής, την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων, στα πληροφοριακά συστήματα και στην παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ για τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος.
Αναλύοντας την στρατηγική του ομίλου για την πράσινη ενέργεια, ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας είπε ότι εξετάζονται διάφορα σενάρια σχετικά με τον τρόπο που θα εμπλακεί η εταιρεία στην παραγωγή και εμπορία ενέργειας. Για την επίτευξη αυτού του στόχου στην παρούσα φάση είναι σε εξέλιξη συζητήσεις με φορείς.
«Δουλεύουμε σοβαρά σε αυτή την κατεύθυνση γιατί έχουμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις από τον όμιλο, ωστόσο δεν εξαρτάται μόνο από εμάς» ανέφερε.
Αυτή η κίνηση εντάσσεται στον ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό του ομίλου Heineken, ο οποίος στοχεύει το 70% της ενέργειας που καταναλώνουν τα εργοστάσια του ομίλου σε παγκόσμιο επίπεδο να προέρχονται από ΑΠΕ.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο κ. Δανιηλίδης έκανε εκτενή αναφορά στις δυνατότητες που ανοίγονται και στις προοπτικές που υπάρχουν από την έναρξη παραγωγής μηλίτη στο εργοστάσιο της Πάτρας.
Τα προϊόντα «Μηλοκλέφτης» και «Strongbow» θα παράγονται πλέον στην Ελλάδα από 100% ελληνικές πρώτες ύλες, με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία να έχει στόχο για το 2019 την παραγωγή 3 εκατομμυρίων λίτρων μηλίτη.
Η συγκεκριμένη επένδυση υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει πάνω από 2 εκατ. ευρώ επιπλέον προστιθέμενη αξία για τη χώρα, καθώς και 65 νέες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες).
Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη η παραγωγή μηλίτη στην Ελλάδα ήταν μία από τις βασικές προτεραιότητες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας τα τελευταία χρόνια. Μόλις ολοκληρώθηκε, πέρυσι τον Αύγουστο, η νομοθετική αναθεώρηση που επέτρεψε στα ζυθοποιεία της χώρας την παραγωγή μηλίτη, η εταιρεία προχώρησε άμεσα σε επένδυση 1,5 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο της Πάτρας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2010 μέχρι το 2019 επενδύθηκαν στο συγκεκριμένο εργοστάσιο περί τα 27 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του ζυθοποιείου.
Η πρώτη χώρα στο εξωτερικό όπου θα ξεκινήσουν οι εξαγωγές μηλίτη, όπως όλα δείχνουν, είναι η Κύπρος όπου ήδη διεξάγονται σχετικές συζητήσεις.
Για την Ελλάδα αποτελεί μία σχετικά νέα κατηγορία η οποία όμως γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις η εγχώρια κατανάλωση μηλίτη ανέρχεται σε 40.000 εκατόλιτρα με την αξία να διαμορφώνεται σε περίπου 7 με 8 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με την πορεία της αγοράς μπίρας, ο κ. Δανιηλίδης επεσήμανε ότι μέχρι στιγμής κινείται σε επίπεδα χαμηλότερα από ότι περίμενε ο κλάδος σημειώνοντας πως βασική αιτία για αυτή τη δυσμενή εξέλιξη είναι οι άστατες καιρικές συνθήκες στο πρώτο πεντάμηνο του έτους. «Δεν έχουμε ξαναδεί τέτοιες κλιματολογικές συνθήκες» επεσήμανε και εκτίμησε ότι η κάμψη στην κατανάλωση μπίρας ξεπερνάει το 5%.
Παράλληλα εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η αγορά θα ανακάμψει στο δεύτερο εξάμηνο λέγοντας ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις να αναπτυχθεί.
Ερωτηθείς για τη στρατηγική της εταιρείας στο θέμα των προσφορών, ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας τόνισε πως γίνεται προσπάθεια να γίνουν πιο στοχευμένες και να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών επισημαίνοντας ότι στα προηγούμενα χρόνια υπήρξε "βομβαρδισμός" των καταναλωτών από προσφορές που δεν ανταποκρίνονταν στα ζητούμενα της αγοράς.
Ειδική αναφορά έγινε στην μπίρα "ΜΑΜΟΣ" η οποία αυξάνει την απήχησή της στους καταναλωτές πέραν της Πάτρας και σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ στόχος είναι να αποκτήσει πανελλαδική παρουσία.
Σημειώνεται ότι το εργοστάσιο της Αθηναϊκό Ζυθοποιίας στην Πάτρα, με σχεδόν 35 χρόνια λειτουργίας και 260 εργαζόμενους, αποτελεί τη μεγαλύτερη παραγωγική μονάδα της εταιρείας και το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπίρας στα Βαλκάνια. Συνολικά κάθε χρόνο παράγονται εκεί 150 προϊοντικοί κωδικοί και 1.400.000 εκατόλιτρα μπίρας, εκ των οποίων περίπου τα 90.000 εξάγονται.