Vivartia: Χάνει μερίδια στις περισσότερες κατηγορίες
Αν και οι περισσότεροι κλάδοι που δραστηριοποιείται έχουν αρχίσει να αναθερμαίνονται η Vivartia δείχνει να μην μπορεί να καρπωθεί μερίδια αγοράς
Μπορεί ο τουρισμός και οι εξαγωγές να βοηθήσαν οριακά την κατάσταση και η Vivartia να κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις τις κατά 4,1% σε σχέση με το 2017, φτάνοντας τα 606 εκατ. ευρώ το 2018 ο όμιλος όμως απέχει σημαντικά από τα 730 εκατ. ευρώ που πραγματοποιούσε στην αρχή της δεκαετίας.
Το πιο ανησυχητικό είναι ότι χάνει μερίδια στις περισσότερες κατηγορίες στις οποίες παραδοσιακά κατέχει από πρωταγωνιστική έως δεσπόζουσα θέση. Συγκεκριμένα στο λευκό γάλα όπου η πτώση στον κλάδο δείχνει να έχει σταματήσει η ΔΕΛΤΑ παρουσίασε οριακές απώλειες έχοντας πλέον μερίδιο 23,9% σε όγκο και 26% σε αξία.
Πτωτικά κινήθηκαν και τα προϊόντα Becel Pro Activ που απέκτησε το 2016 η ΔΕΛΤΑ από την Unilever χάνοντας 2,5% σε όγκο και 3,4% σε αξία σε σχέση με τα μερίδια του 2017.
Για τον τομέα των τυροκομικών όπου υπήρξε επαναλανσάρισμα στα τέλη του 2017, και άρα το 2018 θα έπρεπε να εμφανιστούν τα αποτελέσματα η εταιρεία δεν παραθέτει στοιχεία αλλά σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς και εδώ δεν υπήρξαν ιδιαίτερα ενθαρυντικά μηνύματα.
Για να έχουμε την μεγάλη εικόνα οι πωλήσεις του κλάδου γάλακτος της Vivartia στην Ελλάδα έπεσαν πέρυσι στα 230,7 εκατ. ευρώ από 235,2 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017.
Το πλέον ανησυχητικό είναι ότι χρόνο με τον χρόνο απαξιώνεται το "πετράδι του στέμματος" του Ομίλου που δεν άλλο από τον Μπαρμά Στάθη. Αν και ο κλάδος "ξεπάγωσε" από την πτώση και στα λαχανικά υπήρξε άνοδος 2,1% σε όγκο και 3,7% σε αξία η εταιρεία όχι μόνο δεν μπόρεσε να καρπωθεί την άνοδο αλλά έχεσε και μερίδια. Σε επίπεδο όγκου είχε πτώση της τάξης του 1,1% πέφτοντας για πρώτη φορά κάτω το ψυχολογικό φράγμα του 50% ενώ 0,5% ήταν και η πτώση σε επίπεδο αξίας.
Τέλος αντίστοιχα στα προϊόντα ζύμης και εδώ είχαμε άνοδο του κλάδου κατά 2% την ίδια ώρα που τα προϊόντα του ομίλου εμφάνισαν πτώση κατά 0,3%.