Οι 10 εταιρείες που ξοδεύουν τα περισσότερα για lobbying
Από ποιους τομείς προέρχονται οι περισσότερες εταιρείες που έχουν "κατασκηνώσει" έξω από τα κεντρικά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις Βρυξέλλες
Οι αντιμονοπωλιακοί νόμοι που έχουν αρχίσει να αυξάνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον χώρο της τεχνολογίας έριξαν από την κορυφή τις εταιρείες καυσίμων και χημικών σε ότι αφορά το lobbying.
Στην κορυφή της λίστας με τις εταιρείες που ξοδεύουν τα περισσότερα για lobbying στην Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται η Google με ποσό που αγγίζει τα 7 εκατ. δολάρια το 2017.
Από το 2014 οι λομπίστες της Google φέρεται να πραγματοποιήσαν περισσότερα από 200 συναντήσεις με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα όπως τα δικαιώματα χρήσης, τα fake news, τις αναρτήσεις μίσους και την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.
Αντίστοιχα από τον χώρο της τεχνολογίας συναντάμε την Microsoft στην δεύτερη θέση η οποία, κατά δήλωση της, ξόδεψε πάνω από 5,5 εκατ. δολάρια για lobbying στην Ε.Ε. ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκεται η facebook με περίπου 4 εκατ. δολάρια.
Σημαντική παρουσία έχουν και οι εταιρείες πετρελαιοειδών και οι χημικές εταιρείες με την Shell να βρίσκεται ψηλότερα από όλες, στην τρίτη θέση με πάνω από 5 εκατ. δολάρια. Την λίστα συμπληρώνουν μία εταιρεία από τον χώρο του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού (Siemens) μια τράπεζα (Deutsche Bank).