Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για το Καστέλι
Νέες εξελίξεις έρχονται για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Η σύμβαση παραχώρησης έχει οδηγηθεί για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Η παραχωρησιούχος κοινοπραξία Ariadne Airport Group, που απαρτίζεται από τις εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της GMR Airports Limited θα αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του διεθνούς αεροδρομίου.
Η συνολική αξία του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, που αναμένεται να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο για τον εγχώριο τουρισμό, τοποθετείται στο 1 δισ. ευρώ αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές επενδύσεις.
Το έργο θα υλοποιηθεί ως Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με τη μέθοδο της παραχώρησης, υιοθετώντας, ως ένα βαθμό, το μοντέλο που εφαρμόστηκε στο "Ελευθέριος Βενιζέλος".
Η σύμβαση έχει προωθηθεί στο ελεγκτικό Συνέδριο και αφού δοθεί η έκκριση θα πάει για κύρωση στη Βουλή. Το κατασκευαστικό αντικείμενο είναι της τάξεως των 500 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί εξ ολοκλήρου από την ΤΕΡΝΑ.
Η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι πέντε χρόνια. Και από τη στιγμή της κατασκευής του έργου η διαχείριση θα έχει διάρκεια 32 χρόνια.
Το αντικείμενο του έργου στην Κρήτη περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα Καστελίου Πεδιάδος, το οποίο θα αντικαταστήσει το σημερινό εν λειτουργία αεροδρόμιο Ηρακλείου στην περιοχή της Αλικαρνασσού. Το Καστέλι συνορεύει με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος και θα λειτουργεί παράλληλα μ’ αυτό.
Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του Αεροδρομίου και του Στρατιωτικού Αεροδρομίου.
Παράλληλα το νέο αεροδρόμιο θα έχει είκοσι επτά θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα Αυτόνομης Προσέγγισης και Απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε Θέση Στάθμευσης και δεκαεννέα Αίθουσες Αναμονής Επιβατών.