Στο γιαούρτι επενδύουν οι γαλακτοβιομηχανίες
Γιαούρτι σε εγχώριες και ξένες αγορές προωθούν οι γαλακτοβιομηχανίες προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες που υφίστανται από τη μείωση των πωλήσεων του λεγόμενου λευκού γάλακτος ψυγείου. Σε μία αγορά που διαρκώς συρρικνώνεται, οι γαλακτοβιομηχανίες αλλάζουν την στρατηγική τους, δίνοντας έμφαση κυρίως στο γιαούρτι που εκτός από το εξαγωγικό κομμάτι, έχει και μεγάλα περιθώρια κέρδους.
Οι πωλήσεις λευκού γάλακτος παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, με το πρώτο εξάμηνο του 2018 να κλείνει με αύξηση μεν της αξίας πωλήσεων αλλά συνέχιση της μείωσης του όγκου πωλήσεων, αν και μικρότερη σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI το πρώτο εξάμηνο του 2018 καταγράφηκε αύξηση, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2017, των πωλήσεων γαλακτοκομικών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ κατά 4,4% σε αξία και κατά 1,9% σε όγκο.
Ηδη από το 2017 είχε διαφανεί η αντιστροφή της καθοδικής πορείας των πωλήσεων γαλακτοκομικών προϊόντων, καθώς είχε αυξηθεί οριακά η αξία και ο όγκος πωλήσεων (κατά 0,6% και 1% αντιστοίχως σε σύγκριση με το 2016).
Εκεί που εστιάζουν, οι ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες είναι το γιαούρτι. Τους τελευταίους μήνες τοποθέτησαν νέα γιαούρτια στην αγορά η Κρι-Κρι, η ΜΕΒΓΑΛ, η ΕΒΟΛ και πιο η ΔΕΛΤΑ.
Πέραν των γιαουρτιών, αρκετές από τις γαλακτοβιομηχανίες τοποθετούν το τελευταίο διάστημα στην αγορά φυτικά ροφήματα, γνωστά και ως φυτικά «γαλακτοκομικά».