Οι «μνηστήρες» της Εγνατίας και η έκρηξη Σπίρτζη

Οι «μνηστήρες» της Εγνατίας και η έκρηξη Σπίρτζη

 

Μετά την… έκρηξη του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη για καθυστερήσεις του ΤΑΙΠΕΔ στις αποκρατικοποιήσεις και μεταξύ άλλων και στην Εγνατία Οδό το Ταμείο ανακοίνωσε τα επενδυτικά σχήματα που προκρίθηκαν για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

Ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι «μάλλον το προσωπικό του ΤΑΙΠΕΔ, οι σύμβουλοί του, έχουν τεχνική ανεπάρκεια. Ο μηχανισμός του ΤΑΙΠΕΔ εν γένει έχει πρόβλημα. Ο διαγωνισμός της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας τρέχει από το 2010, εμείς θα είχαμε τελειώσει, πρόσθεσε αναφερόμενος στο θέμα των διοδίων που εμποδίζει την ολοκλήρωσή του. Δεν κάνει γρήγορα», είπε χαρακτηριστικά.

Προχωρά πλέον η διαγωνιστική διαδικασία των διοδίων και της Εγνατίας, ανέφερε.

Παρά το έργο βρίσκεται αντιμέτωπο με ανοιχτά μέτωπα που περιλαμβάνουν την οριστικοποίηση της διάρκειας παραχώρησης και του αριθμού των σταθμών διοδίων που θα λειτουργήσουν πριν την έναρξη εφαρμογής του αναλογικού συστήματος, το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι ισχυρό.

Το ΤΑΙΠΕΔ προεπέλεξε τα επενδυτικά σχήματα που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β’ φάση των διαγωνισμών για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και της μαρίνας Αλίμου.

Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, κατόπιν της αξιολόγησης των Εκδηλώσεων Ενδιαφέροντος από τους συμβούλους του, αποφάσισε ότι επτά επενδυτικά σχήματα πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό (με αλφαβητική σειρά):

1. ANAS International Enterprise S.p.A.

2. FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]

3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. - ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.

4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A.

5. VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A.

6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.

7. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.

Εκτός της επόμενης φάσης μένει η κοινοπραξία Deutsche Invest Equity Partners και του ομίλου Σαββίδη που είχε αποκτήσει τον ΟΛΘ και το σχήμα Northern Greece Corridor Consortium στο οποίο συμμετείχε η J&P Avax και η Aberdeen European Infrastructure Partners.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ