Οι «κολοσσοί» της κρουαζιέρας επιμένουν... ελληνικά

Στόχος η εξασφάλιση μεριδίου στις  αυξημένες αφίξεις που αναμένονται στην Ανατολική Μεσόγειο

Οι «κολοσσοί» της κρουαζιέρας επιμένουν... ελληνικά

Ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα δίνουν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων επιμηκύνοντας την περίοδο κρουαζιέρας  και αυξάνοντας τα πλοία στα ελληνικά λιμάνια προορισμών, με αποτέλεσμα, με βάση τα προγράμματά τους για φέτος να φαίνεται ότι το 2018 θα είναι μια ανοδική χρονιά σε σχέση με το 2017, που ήταν πτωτικό. Νέα ανερχόμενα λιμάνια για φέτος ο Βόλος, Γύθειο, Μήλος, Νάξος Αργοστόλι κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τις τοπικές οικονομίες, ενώ στα αρνητικά είναι η απουσία από τα προγράμματα των εταιρειών της Θεσσαλονίκης, της Λήμνου, της Λέσβου και της Κώ και τελικά η συνολική αύξηση εκτιμάται στο 2,5%.

 

Της ΜΑΡΙΝΑΣ ΠΡΩΤΟΝΟΤΑΡΙΟΥ

Το στοίχημα για τα επόμενα δύο χρόνια είναι να εξασφαλίσει η Ελλάδα μερίδιο,στις αυξημένες αφίξεις κρουαζιέρας που αναμένονται στην Ανατολική Μεσόγειο, κάτι που γίνεται δύσκολο με δεδομένο ότι η Τουρκία επιδοτεί το κόστος στις εταιρείες κρουαζιέρας, ενώ ο ΟΛΠ ανακοίνωσε αυξήσεις 25%....

H προοπτική για τα επόμενα δύο χρόνια είναι ακόμη θετικότερη σύμφωνα με τον κ. Θεόδωρο Κόντε , Πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων, ο οποίος ωστόσο εντοπίζει ένα κίνδυνο απώλειας της ευκαιρίας να αυξηθεί η ελληνική κρουαζιέρα, λόγω των αυξήσεων 25% που ανακοίνωσε ο ΟΛΠ από 1/1/2020. «Οι αυξήσεις που ανακοίνωσε ο ΟΛΠ , δημιουργούν μεγάλο πρόσθετο κόστος, ειδικά για τους μεγάλους πελάτες όπως η Celestyal, της τάξης των 750.000 ευρώ το χρόνο που φέρνει κρουαζιερόπλοια στον Πειραιά 2 φορές την εβδομάδα, και ειδικά για αυτήν το παραπάνω κόστος είναι.Την ίδια στιγμή μάλιστα η Τουρκία επιδοτεί 25-40 ευρώ το άτομο για να προσελκύσει και πάλι κορυαζιερόπλοια και αυτό σημαίνει ότι μπορεί να δούμε τα κρουαζιερόπολοια που έχουμε κερδίσει στον Πειραιά τα επόμενα χρόνια να προτιμούν και πάλι την Τουρκία.» Σύμφωνα με τον ίδιο δεν αναμένει σημαντική αύξηση των αφίξεων και των εσόδων το 2018 παρά την αισιοδοξία, αλλά τα επόμενα δύο χρόνια, με δεδομένο ότι η Ανατολική Μεσόγειος επιστρέφει στην κανονικότητα η αύξηση θα μπορούσε να φτάσει το 10%.

Πέρσι, όπως δείχνουν τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, τα έσοδα από τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας έφτασαν τα 400 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση 14% σε σχέση με το 2016, όταν τα έσοδα έφταναν τα 465 εκατ. Σύμφωνα επίσης με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, πέρσι η πτώση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έφτασε το 20,5% (από 4.307 το 2016 σε 3.415 το 2017).

Φέτος, η Celestyal Cruises ανακοίνωσε πως το 2019 επιμηκύνει την τουριστική περίοδο μέχρι το Δεκέμβριο και έχοντας ως αφετηρία της τον Πειραιά εντάσσει εκ νέου την Κωνσταντινούπολη. Τα δρομολόγια για το 2019 και το 2020 περιλαμβάνουν προσεγγίσεις σε επτά νέα λιμάνια στην ανατολική Μεσόγειο. Ταυτόχρονα η στρατηγική των εταιρειών REGENT, της MARELLA (THOMSON), της AZAMARA, της OCEANIA, της P&O, της SEABOURN και της SILVERSEA CRUISES, να αναδεικνύουν νέους, εναλλακτικούς ελληνικούς προορισμούς και ένα διαφορετικό από τα καθιερωμένα πακέτο κρουαζιέρας, ενισχύει τα μικρότερα λιμάνια. Επίσης φέτος θα υπάρξουν και νέες εμφανίσεις όπως το ιαπωνικό SAPPHIRE PRINCESS, της PRINCESS CRUISES, που επισκέφθηκε από μία φορά τον Πειραιά και τη Σαντορίνη και τη Ρόδο τον Απρίλιο και τα MEIN SCHIFF 4 και το μόλις ενός έτους ΜΕΙΝ SCHIFF 6, της TUI CRUISES.

ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Για το 2018 προβλέπεται ίδιος αριθμός προορισμών, αλλά περισσότερες εταιρείες, πλοία και αφίξεις, σε σχέση με το 2017. Συνολικά 2.331 προσεγγίσεις σε 33 ελληνικούς προορισμούς θα πραγματοποιήσουν τα 73 πλοία των 22 μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας, κατά τη διάρκεια όλου του έτους. Από αυτές το 90,22% των συνολικών ετήσιων προσεγγίσεων θα γίνει στα 10 δημοφιλέστερα λιμάνια , και το 8,54 % στα 10 λιγότερο δημοφιλή.

Στην 1η θέση των ελληνικών προορισμών παραμένει ο Πειραιάς και το 2018 με 399 προσεγγίσεις ή το 17,12%, στη 2η θέση παραμένει η Σαντορίνη με 359 , δηλαδή το 15,39%), ενώ την 3η θέση καταλαμβάνει η Μύκονος με 359 και μερίδιο 15,39%. Ακολουθεί η Κέρκυρα με 284 ή 12,17% του συνόλου και το Κατάκολο με 187 που αντιστοιχεί στο 8,02% των συνολικών αφίξεων και μετά Ηράκλειο με 170, Ρόδος με 111, Σάμος με 88, Πάτμος με 74, και Χανιά με 72 αφίξεις. Εκτός των πλάνων των εταιρειών κρουαζιέρας είναι τα λιμάνια σε Ίο, Πάργα, Μυτιλήνη, Θεσσαλονίκη, Πύλο, Λήμνο, Ρέθυμνο, Πρέβεζα, Σίφνο, Ιθάκη.

Οι μεγάλοι όμιλοι όπως CARNIVAL, RCI και GENTING τοποθετούν τα μεγάλα πλοία τους στους παραδοσιακούς τουριστικούς προορισμούς, ενώ τα μικρότερα πλοία σε νέους προορισμούς ώστε να προσφέρους νέα προϊόντα στο κοινό τους. Έτσι το 2018 θα προτιμηθούν και οι μικρότεροι προορισμοί, όπως το Ναύπλιο, ο Βόλος, η Μήλος, η Ηγουμενίτσα, το Γύθειο, ο Άγιος Νικόλαος, η Κως, η Μονεμβασιά, οι Σπέτσες και η Πάρος.

Πηγή: Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ