«Κονταροχτυπιούνται» οι μεγάλοι παίκτες των παιχνιδιών
Ο Μουστάκας και τα Jumbo είναι δύο επιχειρήσεις που κονταροχτυπιούνται και κερδίζουν μερίδια, ενώ η συγκέντρωση στον κλάδο του παιχνιδιού, συνεχίζεται.
O τζίρος του παιχνιδιού γίνεται κυρίως από τις μεγάλες αλυσίδες, όπως ο Μουστάκας, που παραμένει αμιγώς παιχνιδάδικο και το Jumbo - με ηγετική θέση στο εγχώριο λιανεμπόριο κι ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων όπου τα είδη που απευθύνονται στο παιδί αντιστοιχούν στο 40% περίπου. Τα υπόλοιπα είδη δεν έχουν σχέση και δεν απευθύνονται σε παιδιά, αλλά στους γονείς.
Ο Απόστολος Βακάκης με κύκλο εργασιών της τάξεως των 681,43 εκατ. ευρώ μαζί με το εξωτερικό, διαθέτει παρουσία στην ελληνική αγορά με 51 καταστήματα και κατέχει τη μερίδα του λέοντος στην αγορά. O Bακάκης, όπως είναι γνωστό, δίνει μεγάλη έμφαση στη διαφήμιση και έχει δημιουργήσει καταστήματα που θυμίζουν περισσότερο «σούπερ μάρκετ» παρά παιχνιδάδικο.
Ο Γιώργος Μουστάκας από την άλλη έχει φτιάξει ένα δίκτυο 13 καταστημάτων με «ναυαρχίδα» πλέον εκείνο στο Mοναστηράκι. Aν και δεν υπάρχουν πρόσφατα στοιχεία, εκτιμάται ότι κάνει τζίρο άνω των 35 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Τον ανταγωνισμό συμπληρώνουν οι Ζαχαριάς, Toys Academy, Κομφούζιο, η Γκούφη Σταρ, η Funny Bunny και άλλες μικρότερες επιχειρήσεις.
Έκπληξη αποτελεί η δανέζικη Tiger που ήρθε στην Ελλάδα το 2010 και αναπτύσσεται σταθερά παρά την κρίση. Η εταιρεία έχει ανοίξει καταστήματα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, το Βόλο, τη Λάρισα και την Πάτρα και αναπτύσσεται διαρκώς κερδίζοντας για την ώρα το στοίχημα να μπει στην Ελλάδα την περίοδο της κρίσης.
Η Tiger είναι μια δανέζικη οικογενειακή επιχείρηση που ξεκίνησε πριν 20 χρόνια με είδη σπιτιού και χρηστικά προσωπικά αντικείμενα, φτιαγμένα κυρίως στην Ασία, αλλά με σκανδιναβικό ντιζάιν.