Supermarket: Μάχη γιγάντων για το καλάθι

Όλα τα σχέδια των κολοσσών του κλάδου

Supermarket: Μάχη γιγάντων για το καλάθι

Δυναμικά ξεκίνησε το 2018 στο κλάδο των Σούπερ Μάρκετ με την πώληση του 21%  της The Mart από την Σκλαβενήτης ενώ αναμένεται να ενταθεί ο σκληρός εμπορικός πόλεμος που ξεκίνησαν οι αλυσίδες από το 2017, επιδοτώντας με προσφορές τις πωλήσεις τους για να ενισχύσουν τα μερίδιά τους, «ματώνοντας» και εξαντλώντας τη ρευστότητά τους. Το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα, η αβεβαιότητα και η αύξηση των φόρων κυριάρχησαν και η IRI έκανε λόγο για πτώση 2,3% το 2017, ωστόσο η πορεία των δύο τελευταίων μηνών είναι ανοδική και η αγορά δείχνει σημάδια ανάκαμψης.

Για το 2018 οι εταιρείες αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές τους, ανοίγουν νέα καταστήματα και συνεχίζουν να επενδύουν σταθερά στην εμπορική τους πολιτική με δεκάδες εκατομμύρια τον χρόνο.

Σκλαβενίτης: Πλάνο τριετίας με υψηλούς στόχους

Μάχη με τον στόχο για πωλήσεις 1 δισ. από τα καταστήματα Μαρινόπουλος τον πρώτο χρόνο της επαναλειτουργίας τους δίνει η διοίκηση της Σκλαβενίτης και συνεχίζει δυναμικά τις ανακαινίσεις των καταστημάτων. Το 2017 σύμφωνα με πληροφορίες ο Ομιλος Σκλαβενίτη πέτυχε τζίρο 2,2 δισ. ευρω από τα οποία τα 900 εκατ. ευρω προέρχονται απο το δίκτυο της Μαρινόπουλος. Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο της Σκλαβενίτης μετά τη συνένωση με τη Μαρινόπουλος, η θετική λειτουργική κερδοφορία τοποθετείται στο δεύτερο έτος μετά την ημερομηνία επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης της Μαρινόπουλος, η καθαρή κερδοφορία από το τέταρτο έτος, οι πωλήσεις στα 1,03 δισ. ευρώ από το πρώτο έτος και οι ετήσιες επενδύσεις στα 133 εκατ. ευρώ. Τα σχέδια στην τριετία προβλέπουν αύξηση τζίρου κατά 17% το δεύτερο έτος, φθάνοντας τα 1,2 δισ. ευρώ, το τρίτο αναμένεται ετήσια αύξηση 9% στον συνολικό, ενώ μετά το έβδομο έτος εκτιμάται πως θα παραμείνει σταθερός στα 1,397 δισ. ευρώ.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Συνεχίζει το κυνήγι των... προσφορών

Με πωλήσεις πάνω από 2 δισ. ευρώ το 2016, η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι από τις αλυσίδες που επωφελήθηκαν περισσότερο από το κενό που άφησε η κατάρρευση της Μαρινόπουλος και, αυξάνοντας το μερίδιό της στην ελληνική αγορά, βρέθηκε στην πρώτη θέση. Προκειμένου να διατηρηθεί ο αριθμός των καταναλωτών που «κέρδισε» η αλυσίδα την περσινή χρονιά, η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος θέτει σε προτεραιότητα τους σχεδιασμούς που αφορούν την πολιτική τιμών, προσφορών και προωθητικών ενεργειών και επενδύει συστηματικά στις τιμές της. Ταυτόχρονα, υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα 100 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει νέες αποθήκες και ανακαίνιση των υφιστάμενων καταστημάτων, τα οποία είναι συνολικά 369.

Lidl: Επενδυτικό budget ύψους 100 εκατ. ευρώ

Στόχος για τη Lidl το 2018 είναι να ενισχύσει την παρουσία της στα κέντρα των πόλεων και μετά το κατάστημα στον Πειραιά σχεδιάζει νέα καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Λάρισας. Το 2017 ο τζίρος της αλυσίδας με τα 221 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα κρατήθηκε στα ίδια επίπεδα με το 2016, στα 960 εκατ. ευρώ, ενώ το 2016 είχε αυξηθεί κατά 7,3%, λόγω της κατάρρευσης του δικτύου της Μαρινόπουλος. Για το 2018 το επενδυτικό budget της εταιρείας ανέρχεται σε 80-100 εκατ. ευρώ και αποσκοπεί στην ενίσχυση της θέσης της στην εγχώρια αγορά της οργανωμένης λιανικής τροφίμων. Το επενδυτικό πλάνο της για το 2018 αφορά νέα καταστήματα, εγκαταστάσεις, ανακαινίσεις υφιστάμενων, ενώ δεν αποκλείστηκε το ενδεχόμενο μετεγκατάστασης στα κέντρα των πόλεων καταστημάτων της που σήμερα βρίσκονται στα περίχωρα.

My Market – METRO: Επεκτάσεις σε όλη την Ελλάδα

Με μικρή αύξηση πωλήσεων αναμένεται να κλείσει το 2017 ο Ομιλος My Μarket, με εκτιμώμενα έσοδα στα 1,2 δισ. ευρώ, από 1,15 δισ. ευρώ του 2016. Το 2017 η εταιρεία ολοκλήρωσε 42 ανακαινίσεις καταστημάτων της πρώην Βερόπουλος, επενδύοντας 40 εκατ. ευρώ, ενώ απομένουν ακόμα 40 ανακαινίσεις για το 2018, μια επένδυση που θα φτάσει ακόμα και τα 40 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, στο δίκτυο της αλυσίδας προστέθηκαν πέντε νέα σημεία, με έμφαση στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ το 2018 αναμένεται να προστεθούν άλλα δέκα νέα σημεία, κυρίως στην περιφέρεια. Στο επίκεντρο της στρατηγικής της είναι η επέκταση στην Βόρεια Ελλάδα: έως σήμερα έχουν επενδυθεί 8 εκατ. ευρώ σε μετασκευές και νέα καταστήματα, ενώ στο κέντρο logistics στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης συνολικά επενδύθηκαν κοντά στα 20 εκατ. ευρώ. Σήμερα, το δίκτυο των My Μarket αριθμεί 223 σημεία σε όλη την Ελλάδα και απασχολεί περίπου 10.600 εργαζομένους, από τους οποίους οι 500 προστέθηκαν το 2017.

Από την εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ που κυκλοφορεί κάθε Σάββατο στα περίπτερα όλης της χώρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ