Στα χέρια ξένων οι ελληνικές εταιρείες φυτικών καλλυντικών
Ήταν η δεύτερη μεγάλη εταιρεία φυτικών καλλυντικών που περνά στα χέρια ξένων. Ο λόγος για την Κορρές, μία από τις πλέον αγαπημένες φίρμες για εκατομμύρια καταναλωτές ανά το κόσμο η οποία χτες ανακοινώθηκε ότι εξαγοράζεται από τη Morgan Stanley και τηn Profex, εταιρεία διανομής δερμοκαλλυντικών προϊόντων στην Κίνα.
Ειχε προηγηθεί τον περασμένο Μάρτιο η εξαγορά του άλλου leader του κλάδου, της Apivita από την ισπανική εταιρεία Puig, έναντι 40 εκατ. ευρώ. Η «άλωση» των ελληνικών εταιρειών φυτικών καλλυντικών, δείχνει, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, τις μεγάλες προοπτικές που έχουν και οι δύο εταιρείες οι οποίες έχουν παρουσία σε δεκάδες χώρες, από Αμερική, Βραζιλία μέχρι Ιαπωνία.
Για την Κορρές η εξαγορά της ανοίγει περαιτέρω τον δρόμο για εξάπλωση στις χώρες του εξωτερικού, ενώ μαζί με την Profex θα συνάψουν μία σύμβαση αποκλειστικής διανομής και χρήσης σημάτων σύμφωνα με την οποία η τελευταία θα αναλάβει την διανομή των προϊόντων της ΚΟΡΡΕΣ στην Κίνα, στο Χονγκ Κονγκ και στο Μακάου.
Είχε προηγηθεί τον περασμένο Μάρτιο η εξαγορά της Apivita από την ισπανική εταιρεία Puig, μία εταιρεία παραγωγής και διακίνησης αρωμάτων αλλά και ειδών υψηλής μόδας με έδρα τη Βαρκελώνη. Μεταξύ άλλων εμπορεύεται τα εμπορικά σήματα Νina Ricci, Carolina Herrera, Paco Rabanne και Jean Paul Gaultier, τόσο στον τομέα των αρωματικών προϊόντων όσο και των ομώνυμων ενδυμάτων. Επιπλέον διαχειρίζεται τα brands Comme des Garçons, Prada, Penhaligon's, L'Artisan Parfumeur και Valentino στον τομέα των αρωμάτων.
Ισχυρή παρουσία των δύο εταιρειών στο εξωτερικό
Τόσο η Apivita όσο και ο Κορρές, τα τελευταία χρόνια έχουν αποκτήσει ηγετική θέση όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και διεθνώς.
Ειδικότερα η Apivita έχει πλέον παρουσία σε 14 χώρες en;v η πορεία των εξαγωγών της βαίνει αυξανόμενη (αντιπροσωπεύουν άνω του 35% του συνολικού κύκλου εργασιών) ενώ στόχος είναι να φτάσει το 60-70% σε βάθος διετίας.
Εντυπωσιακή είναι η διείσδυση της στην Ισπανία όπου μέσω της θυγατρική της έχει παρουσία σε δίκτυο 800 φαρμακείων, 90 πολυκαταστημάτων και ενός καταστήματος στη Μαδρίτη.
Το επόμενο χρονικό διάστημα η Αpivita θα επιδιώξει να διευρύνει την διείσδυση της στις αγορές στις οποίες μετράει πολυετή παρουσία όπως το Χονγκ Κονγκ (10 καταστήματα), η Ιαπωνία, η Ρουμανία, η Κύπρος και το Βέλγιο.
Τo τελευταίο διάστημα η εταιρεία εγκαινίασε νέα καταστήματα στη Λευκωσία, στο Βουκουρέστι και το Άμστερνταμ, ενώ οι νέες αγορές που αποτελούν άμεσους στόχους είναι η Αγγλία και η Τουρκία.
Έμφαση στις ξένες αγορές από τις οποίες προσδοκά διψήφιο ρυθμό αύξησης πωλήσεων δίνει η διοίκηση της Κορρές, στηρίζοντας παράλληλα την παρουσία της στην εσωτερική αγορά.
Στόχος είναι το επόμενο διάστημα οι διεθνείς πωλήσεις να υπερβαίνουν το 50% των συνολικών πωλήσεων από περίπου 40% που είναι σήμερα.
Συγκεκριμένα, στην Αμερική, τη 2η μεγαλύτερη αγορά για την Κορρές εκτός Ελλάδος, ο Όμιλος αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της μάρκας στα βασικά δίκτυα πώλησης, όπως είναι το on line κανάλι HSN και τα καταστήματα Sephora.
Στην Ευρώπη, με τη Γερμανία, την Αγγλία, την Ισπανία, τη Γαλλία και τις Σκανδιναβικές χώρες να παρουσιάζουν σημαντικές προοπτικές, ο Όμιλος θα επικεντρωθεί στην οργανική ανάπτυξη των υφιστάμενων σημείων πώλησης, στηρίζοντάς τα με νέα λανσαρίσματα και προωθητικές ενέργειες στις στρατηγικές κατηγορίες του προσώπου και του σώματος.
Πέραν των ΗΠΑ, προσδοκίες διατηρεί η εταιρεία μετά την ενεργοποίηση της συμφωνίας με την Avon στη Βραζιλία, όπου ήδη εδώ λίγο διάστημα λανσάρονται τα προϊόντα της μέσω 8.000 τοπικών συνεργατών.
Επίσης ιδιαίτερα έμφαση αναμένεται να δώσει στο προσεχές διάστημα στις αγορές της Γερμανίας, της Βρετανίας, της Γαλλίας αλλά και των σκανδιναβικών χωρών.