Ανοίξτε κατάστημα καλλυντικών και πληρώστε τον προμηθευτή μόνο όταν εισπράττετε
Τι είναι το σύστημα της "παρακαταθήκης" και πώς προστατεύει τους υποψήφιους επενδυτές
Ιδιαίτερα ανθεκτικός στην κρίση εμφανίζεται ο κλάδος των καλλυντικών στην χώρα μας καθώς καταγράφει μικρή πτώση σε σχέση με άλλους επιχειρηματικούς τομείς. Είναι ενδεικτικό ότι οι πωλήσεις των καλλυντικών σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ) το 2016 ανήλθαν στα 798 εκατ. ευρώ από 804 εκατ. ευρώ το 2015 και 807 εκατ. ευρώ το 2014.
Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που πολλά καταστήματα καλλυντικών και αρωμάτων έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνιση τους σε κάθε σημείο της πόλης.Ένα από τα πλέον δυναμικά concept του είδους είναι και η αλυσίδα καταστημάτων O-MORFIA, η οποία έχει αναπτυχθεί ταχύτατα το τελευταίο διάστημα, μετρώντας ήδη 19 καταστήματα.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους ανάπτυξης της, αποτελεί μία από τις έξυπνες επιχειρηματικές κινήσεις, με πολύ μικρό κόστος επένδυσης που ξεκινάει μόλις από τα 25.000 ευρώ καθώς δεν απαιτείται η αγορά εμπορεύματος από τον επιχειρηματία αλλά λειτουργεί με το σύστημα της παρακαταθήκης (αποδίδεται στον προμηθευτή το ποσό που προκύπτει από την πώληση μόνο του εμπορεύματος που πουλήθηκε), μπορεί κάποιος να ανοίξει το δικό του κατάστημα.
Στα καταστήματα O-MORFIA οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ διάσημων brands καλλυντικών του εξωτερικού, σε πολύ οικονομικές τιμές.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους το marketing plan της κάθε επιχείρησης franchise περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: την διαχείριση του πελατολογίου, στοχευμένες ενέργειες αύξησης επισκεψιμότητας στα μαγαζιά μηνιαίως, ενέργειες αύξησης πελατολογίου (νέοι πελάτες), επιχειρηματική καθοδήγηση με έμπειρο σύμβουλο επιχειρήσεων - εξωτερικό συνεργάτη για κάθε franchisee, δώρα και δείγματα για τη ενίσχυση των πωλήσεων, ειδικά προϊοντικά promotions (π.χ. 1+1 δώρο) χωρίς επιβάρυνση του franchisee, εβδομάδες ειδικής προβολής με την ομάδα προβολών των O-morfia (γνωστός make up artist που έρχεται για μια εβδομάδα στο κατάστημα και ενισχύει της πωλήσεις) και τέλος ειδικές τοπικές ενέργειες μάρκετινγκ και προβολής για κάθε νέο κατάστημα χωρίς επιβάρυνση του συνεργάτη – franchisee.
Για το άνοιγμα ενός καταστήματος, ο απαιτούμενος χώρος κυμαίνεται στα 30 με 60 τετραγωνικά μέτρα, ενώ το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται στα 25.000 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α), με το κλειδί στο χέρι.
Σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι οι προμήθειες εισόδου (entry fees) είναι μηδενικές, όπως επίσης τα δικαιώματα χρήσης (royalties) αλλά και διαφημιστικά έξοδα (marketing fees).
Ο χρόνος απόσβεσης της επένδυσης υπολογίζεται σε 8 με 14 μήνες, ενώ εξασφαλίζεται και η αποκλειστικότητα της περιοχής.