Ώρα μηδέν για τον «ΟΛΘ»
Κρισιμη η σημερινή ημέρα
Κρίσιμη ημέρα θεωρείται η σημερινή για τη διαγωνιστική διαδικασία πώλησης του 67%, από το ποσοστό που ελέγχει το ελληνικό δημόσιο στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στην κοινοπραξία DIEP- Terminal Link- Belterra.
Με την υπογραφή της Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών από το ΤΑΙΠΕΔ και την South East Gateway Thessaloniki, θα διαπιστωθεί εάν θα προχωρήσει ομαλά η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ελληνικού δημοσίου, έχοντας ξεπεραστεί η εμπλοκή που εκδηλώθηκε την προηγούμενη Παρασκευή και η οποία οδήγησε στην αναβολή της υπογραφής της ΣΑΜ δημιουργώντας παράλληλα ανησυχία και αμφισβητήσεις για την έκβαση του διαγωνισμού.
Υπενθυμίζεται η απρόοπτη εξέλιξη της προηγούμενης Παρασκευής προέκυψε μετά τη θέση σε επιτήρηση της Τράπεζας Promsvyazbanκ, εκδότριας της εγγυητικής επιταγής της Κοινοπραξίας, από την Κεντρική Τράπεζα της Ρωσίας, που είχε σαν αποτέλεσμα την αναβολή της υπογραφής της Σύμβασης.
Εάν υπογραφεί η ΣΑΜ, η ολοκλήρωση του διαγωνισμού, όπως εκτιμάται, θα είναι δύο βήματα πριν το τέλος, μέσα στο επόμενο δίμηνο. Δηλαδή, αφού περάσει κι από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και η τελική σύμβαση κυρωθεί από τη Βουλή. Εάν υπάρξει νέα εμπλοκή και η Κοινοπραξία βγει εκτός πεδίου, τότε θα κληθεί ο δεύτερος πλειοδότης, δηλαδή η DP World, να προχωρήσει στη διαδικασία απόκτησης του 67% του ΟΛΘ, ωστόσο, υπό τις παρούσες συνθήκες, κανείς δεν μπορεί με ασφάλεια να κάνει προβλέψεις για τις κινήσεις των εμπλεκομένων και τον χρόνο που θα χρειαστεί για μία πιθανή επανεκκίνηση της διαδικασίας.