Οι φιάλες με τα νέα Beaujolais άνοιξαν...
Από πέρυσι η διεπαγγελματική ένωση μιλά για τα νέα Μποζολέ και όχι για το νέο Μποζολέ, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα.
Οι φιάλες με τα νέα Beaujolais άνοιξαν στην περιοχή του Ροδανού ποταμού, πρωτεύουσα του αμπελώνα, στην κεντροανατολική Γαλλία, όπου προαναγγέλλεται η "ποιοτική αναβάθμιση" ενός νέου κρασιού.
Οι εορτασμοί θα συνεχιστούν, ως είθισται κάθε 3η Πέμπτη του Νοεμβρίου στη Γαλλία και αλλού στον κόσμο, στο γαστρονομικό ραντεβού όπου οι λάτρεις του κρασιού δοκιμάζουν το νέο Μποζολέ, από το Βέλγιο έως την Ιαπωνία και την Κίνα, τις ΗΠΑ και τη Βραζιλία όπου έχουν σταλεί οι φιάλες με τα Μποζολέ Νουβό.
"Αναμφίβολα θα έχουμε και φέτος μια ελαφρά πτώση στις πωλήσεις μας, αλλά δεν έχουμε πλέον χαμηλότερες τιμές και παρατηρείται μια ποιοτική αναβάθμιση, η στρατηγική μας αρχίζει να αποδίδει", εξηγεί ο Ντομινίκ Πιρόν, πρόεδρος του Inter-Beaujolais.
Από πέρυσι η διεπαγγελματική ένωση μιλά για τα νέα Μποζολέ και όχι για το νέο Μποζολέ, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα. "Οι Ιάπωνες που είναι ο πρώτος μας πελάτης (εκτός Γαλλίας) με σχεδόν έξι εκατομμύρια φιάλες ετησίως, θέλουν περισσότερη ποικιλομορφία", υπογραμμίζει.
Οι αμπελουργοί ποντάρουν επίσης στα "bistrots", τα μικρά γαλλικά καφενεία-εστιατόρια: "υπάρχει μια νέα γενιά εστιατόρων που αγοράζουν τα κρασιά μας γιατί είναι προσιτά από οικονομικής άποψης και συνοδεύουν εύκολα διάφορα πιάτα", εξηγεί ο Πιρόν.
Μετά την τρέλα της δεκαετίας του 1980, οι πωλήσεις του Μποζολέ Νουβό δεν σταματούν να υποχωρούν τα τελευταία 15 χρόνια. Το 2016, πωλήθηκαν 25,4 εκατομμύρια φιάλες, δηλαδή 500.000 λιγότερες σε σχέση με το 2015.
Το millesime 2017 προαναγγέλλεται "με έντομο χρώμα και φρουτώδες", έπειτα από μια σοδειά σχεδόν κατά 30% λιγότερη σε σχέση με άλλες χρονιές, καθώς τα αμπέλια υπέφεραν φέτος από τον παγετό, στη συνέχεια από το χαλάζι και τέλος από την ξηρασία.