Οι Ιταλοί τα αλλάζουν όλα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Όλο το σχέδιο για τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας
Με ένα τρένο που μπορεί να τρέξει με 250 χλμ την ώρα θέλουν οι Ιταλοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να εγκαινιάσουν την νέα γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης μέσα σε τεσσερισήμισι ώρες.
Προς την κατεύθυνση αυτή προσανατολίζονται να θέσουν άμεσα σε λειτουργία την αμαξοστοιχία Frecciabianca, που φτάνει σε ταχύτητα μέχρι τα 250 χλμ. ανά ώρα, στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για μια αμαξοστοιχία που χρησιμοποιούσε κατά κόρον η Trenitalia την περασμένη δεκαετία και πριν αυτή αρχίσει να αντικαθίσταται από την πιο σύγχρονη Frecciarosa («κόκκινο βέλος»), που φτάνει τα 300 χλμ. την ώρα.
Την ίδια στιγμή, προτεραιότητα φαίνεται ότι αποτελεί η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Υλικού (EEΣΣΤΥ), την οποία το ελληνικό Δημόσιο σκοπεύει να αποκρατικοποιήσει.
Ο όμιλος FS Italiane θα υποβάλει δεσμευτικό ενδιαφέρον, παρόλο που θα ζητήσει άλλη μία παράταση της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για την ΕΕΣΣΤΥ είναι την ερχόμενη εβδομάδα 3 Νοεμβρίου 2017, και εκτός από την FS Italiane, αρχικό ενδιαφέρον έχει υποβάλει και η Skoda Transportation.
Το επόμενο στοίχημα θα είναι ο παρευξείνιος σιδηρόδρομος και ειδικότερα η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αλεξανδρούπολη και το Μπουργκάς (Βουλγαρία). Η συγκεκριμένη γραμμή εκτιμάται ότι θα αποκτήσει μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον, όχι μόνον λόγω της στρατηγικής σημασίας που αποκτά ως παράκαμψη των Δαρδανελλίων, αλλά κυρίως επειδή αναμένεται σημαντική ανάπτυξη του λιμένα της Αλεξανδρούπολης.
Αναφορικά με τον σιδηροδρομικό στόλο, στόχος είναι την επόμενη πενταετία να αντικατασταθεί στο σύνολό του. Ηδη ο στόλος των βαγονιών και μηχανών που μισθώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη ΓΑΙΑΟΣΕ θεωρείται παλιός. Αρχής γενομένης με το Frecciabianca, σταδιακά θα αποσύρονται τα πιο γηρασμένα οχήματα της ΓΑΙΑΟΣΕ.