Μερίδιο στην πίτα του e-supermarket διεκδικούν οι ισχυρές αλυσίδες
Στα 300 εκατ. ευρώ θα φτάσει ο ηλεκτρονικός τζίρος μέχρι το 2020
Την περαιτέρω ενίσχυση τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο σχεδιάζουν οι παραδοασιακές αλυσίδες της χώρας με στόχο την συγκράτηση των πελατών τους και την αναπλήρωση μέρους από τον χαμένο τζίρο τους. Σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς το 2015 οι Έλληνες δαπάνησαν τo ποσό των 20 εκατ. ευρώ, το 2016 ανήλθε στα 26 εκατ. ευρώ ενώ μέχρι το 2020 το ποσό αυτό θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ο βασικός λόγος που κάνει τους Έλληνες να στρέφονται στα ηλεκτρονικά super markets είναι η εξοικονόμηση χρόνου και ακολουθούν η ύπαρξη online προσφορών με χαμηλές τιμές και η ποικιλία προϊόντων που μπορεί να μην διατίθενται σε συνoικιακά super markets.
Το προφίλ αυτών των καταναλωτών είναι κυρίως νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα αστικά κέντρα αλλά και καταναλωτές που κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις. Σημειώνεται ότι η μέση απόδειξη αγορών μέσω ηλεκτρονικών λαταστημάτων σουπερμάρκετ είναι πολλαπλάσια από τη μέση απόδειξη σε ένα φυσικό δίκτυο καθώς, ανέρχονται στα 80 ευρώ ανά παραγγελία έναντι 25 ευρώ που είναι το μέσο καλάθι στα φυσικά δίκτυα.
Σήμερα παρουσία στις online πωλήσεις ειδών σουπερμάρκετ έχουν η ΑΒ με το ΑΒ CLICK2SHOP, η Care Market που πρώτα λειτουργούσε ως συνεργάτης της Carrefour – Μαρινόπουλος και πλέον διαθέτει από το ηλεκτρονικό της κατάστημα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της Σκλαβενίτης, το Welovesupermarket.gr που συνεργάζεται με τη Metro , το e-fresh, αλλά καιyoda.gr.
Τοyoda.gr, αποτελεί ένα αμιγώς online supermarket, χωρίς την ύπαρξη φυσικού καταστήματος, το οποίο ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία του τον περασμένο Νοέμβριο και στόχο έχει τη διεύρυνση του συνόλου της αγοράς του online λιανεμπορίου στην Ελλάδα.