Οι Ελληνες της... Anuga, μπισκότα με βελανίδι & σοκολατάκια με φέτα
Η εξωστρέφεια οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην οικονομική κρίση, που πλήττει εδώ και αρκετά πλέον χρόνια τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες αναζητούν διέξοδο στο εξωτερικό.
Η συμμετοχή περισσότερων από 270 Ελλήνων εκθετών στην φετινή Anuga (7-11/10/2017), την μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών στον κόσμο, υποδηλώνει το μεγάλο ενδιαφέρον των ελληνικών επιχειρήσεων για τις αγορές του εξωτερικό. Δεν χωρά αμφιβολία ότι η εξωστρέφεια οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην οικονομική κρίση, που πλήττει εδώ και αρκετά πλέον χρόνια τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες αναζητούν διέξοδο στο εξωτερικό.
20-25% αύξηση της ελληνικής συμμετοχής στην Anuga σε σχέση με το 2016, καταγράφει ο επικεφαλής της εταιρείας διοργάνωσης εκθέσεων Promo Solution Αθανάσιος Πίγκος. Μιλώντας στο μικρόφωνο της Deutsche Welle δηλώνει ενθουσιασμένος για νέα και καινοτόμα ελληνικά προϊόντα στην φετινή Anuga, όπως μπισκότα με κύριο συστατικό το βελανίδι Κέας, όλα και περισσότερα αραφινάριστα ελαιόλαδα, ακόμα και σοκολατάκια με συστατικό τη φέτα. Ο επικεφαλής της Promo Solution θεωρεί ωστόσο ότι η ποιότητα ενός προϊόντος αποτελεί μόνο την αρχή για μια επιτυχημένη εξαγωγή του στο εξωτερικό.
Το προϊόν χρειάζεται στρατηγικές προώθησης. Πρέπει η συσκευασία να προσαρμοστεί στην αγορά στην οποία απευθύνεται, αλλά και στη γεύση του εκεί καταναλωτή. Καθοριστικό είναι επίσης ποιο "κανάλι" είναι το κατάλληλο για το προϊόν. Κάποια προϊόντα είναι για σουπερμάρκετ, αλλά για ντελικατέσεν. Όταν ξεκαθαρίσει ένας επιχειρηματίας προς τα που θέλει να πάει, προσαρμόζει και τη στρατηγική του. Οφείλουμε συνεπώς να βρούμε τρόπους για να πουλήσουμε τα προϊόντα μας ακριβότερα και να τα διαφοροποιήσουμε. Δεν μπορούμε διαφορετικά να ανταγωνιστούμε ομοειδή ιταλικά και ισπανικά προϊόντα. Δεν μπορεί να χτυπάμε την τιμή και να μην κερδίζουμε. Δεν μπορούμε να επιβιώσουμε έτσι».
Πηγή: Deutsche Welle